Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE) Esther Calvo Ocampo e Esther López Vizcaíno 9 de novembro de 2013 Fundación Barrié A Coruña
Ano Internacional da Estatística 2013 Aumentar a conciencia pública do poder e impacto das estatísticas sobre todos os aspectos da nosa sociedade Promover a estatística como unha profesión, sobre todo entre os novos Fomentar a creatividade e o desenvolvemento da probabilidade e a Estatística
CULTURA ESTATÍSTICA A UNESCO e outras institucións reclaman a necesidade de proporcionar unha cultura estatística que inclúe dúas competencias relacionadas Capacidade para interpretar e avaliar criticamente a información estatística e os argumentos apoiados en datos Capacidade para discutir ou comunicar as súas opinións respecto ás informacións estatísticas
CULTURA ESTATÍSTICA Aínda que os documentos oficiais fixan os contidos curriculares é importante que os profesores reflexionen sobre cales son relevantes para os seus alumnos
CULTURA ESTATÍSTICA Burril e Bienhler (2011) propoñen unha serie de contidos relevantes entre os que destacamos Datos: Moore(1991) definiu a estatística como a ciencia dos datos e sinalou que o obxecto da estatística é o razonamento a partir de datos empíricos, destacando a importancia do contexto. Mentras que noutras ramas de matemáticas con frecuencia os datos e contextos son imaxinarios e o interese céntrase nos conceptos, o contexto dos datos é esencial en estatística
CULTURA ESTATÍSTICA Gráficos: debido a súa presenza nos medios de comunicación e Internet a aprendizaxe dos gráficos estatísticos é importante. As táboas e gráficos teñen un papel esencial na descrición, organización e análise de datos e constitúen un instrumento esencial de transnumeración (obter nova información dun conxunto de datos ao cambiar o sistema de representación)
OS PROFESORES PRINCIPAL VEHÍCULO... Para a divulgación entre os alumnos e alumnas as estatísticas oficiais para que o seu coñecemento axude ao seu xusto recoñecemento e ao correcto emprego no futuro. EMPREGO DATOS PROCEDENTES DAS FONTES DE INFORMACIÓN DA ESTATÍSTICA OFICAL COÑECEMENTO DAS FONTES E DA INFORMACIÓN DISPOÑIBLE TRANSFORMAR A INFORMACIÓN EN COÑECEMENTO + + TÁBOAS E GRÁFICOS CÁLCULOS SINXELOS CONCEPTOS ANÁLISE E INTERPRETACIÓN DE INFORMACIÓN PUBLICADA
A ESTATÍSTICA PÚBLICA NOS MEDIOS DE COMUNICACIÓN ... 15/11/2007 El País Abc
Como empregar o portal educativo na aula? Probabilidade Estatística descritiva
Probabilidade Datos reais do IGE: a poboación Conceptos : probabilidade e probabilidade condicionada Procedementos: emprego da folla de cálculo para realizar cálculos sinxelos Saber algo máis da poboación de Galicia (test)
Estatística descritiva Datos reais do IGE: as empresas de Galicia Conceptos : distribución de frecuencias, parámetros de centralización Procedementos: emprego da folla de cálculo, realización de gráficos de barras e sectores Saber algo máis das empresas galegas
Outros recursos para empregar na aula Tests http://www.ige.eu/estatico/educacion/mapa_web/Test.htm Exercicios http://www.ige.eu/estatico/educacion/mapa_web/Exercicios.htm Actividades multimedia http://www.ige.eu/estatico/educacion/Actividades_multimedia/Canto_sabes_Galicia/index.html http://www.ige.eu/estatico/educacion/Actividades_multimedia/Calculo_porcentaxes_variacions/index.html http://www.ige.eu/estatico/educacion/Actividades_multimedia/Publica/traballo/index.html Erros estatísticos http://www.ige.eu/estatico/educacion/Erros/Indice.htm