En aquest cant d'acció de gràcies, la comunitat expressa la seva fervent lloança i reconeixement al Senyor per tots els beneficis rebuts de les seves.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
VI. L’Esperit Sant i l’Església
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Privat del temple i exiliat en terres paganes, un levita expressa els seus actuals turments, a causa de les burles vexatòries dels pagans que l’envolten.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
+ Aquest delicat poema és un elogi de la convivència fraternal, tant en la intimitat de la família com en la comunitat nacional i religiosa. + Les.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
Música d’ Advent A. Pärt R E V I U R À ! SEGONA SETMANA D’ADVENT.
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
Aquest himne és una invitació a celebrar l’omnipotència de la Paraula de Déu, manifestada en la creació del món (vv. 1-9), i a reconèixer el designi.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
+++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v +++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v. 1), que s'abandona a la misericòrdia i al poder de Déu enmig.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
En aquest Salm s’apleguen dos poemes d’estil i contingut diversos. + El primer (vv. 2-11) és un cant d’acció de gràcies per l’alliberament d’un perill.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
AL·LELUIA! PASQUA 2007.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

En aquest cant d'acció de gràcies, la comunitat expressa la seva fervent lloança i reconeixement al Senyor per tots els beneficis rebuts de les seves mans. + ► La primera part (vv. 2-5) insisteix en la bondat de Déu, que escolta des del seu temple les oracions dels fidels (v. 3) i es mostra sempre disposat a perdonar-los (v. 4). + ► La segona (vv. 6-9) evoca el poder creador del Senyor i les seves obres admirables en la naturalesa i en la història, amb accents marcadament universalistes (v. 6). + ► La part final del salm (vv. 10-14) és d'un delicat lirisme, i celebra el Senyor com a font de vida i d’inesgotable fecunditat.

● El salmista pensa, per damunt de tot, en la peregrinació concreta que condueix a Sió des de les diferents localitats de la Terra Santa. ● La pluja que està caient li sembla una anticipació de les joioses benediccions que el cobriran com un mantell (cf. Sl 83,7) quan estigui davant el Senyor al temple (v. 8). ● La cansada peregrinació a través d'"àrides valls" (v. 7) es transfigura per la certesa que la meta és Déu, que dóna vigor (v. 8), escolta la súplica del fidel (v. 9) i es converteix en el seu "escut" protector (v. 10).

sou digne que us complim les prometences, Sou digne de lloança, Déu meu, a Sió; sou digne que us complim les prometences, vós que escolteu les pregàries.

A vós presenten els homes les seves culpes. Quan les nostres faltes ens aclaparen, vós ens les perdoneu.

Feliços els que vós escolliu per entrar a viure als vostres atris. Ens saciarem dels béns de casa vostra, dels dons sagrats del vostre temple.

Déu, salvador nostre, vós ens responeu amb prodigis de bondat; sou l’esperança de tots els continents i de les illes llunyanes;

amb la vostra força planteu les muntanyes, cenyit com un valent; vós apaivagueu el bramul de la mar, el bramul de les onades i els avalots dels pobles.

Els habitants de la terra s’esglaien en veure els vostres prodigis; les portes de l’aurora i del crepuscle s’omplen de goig.

Vetlleu per la terra i la regueu, l’enriquiu a mans plenes. El rierol de Déu desborda d’aigua preparant els sembrats.

aplanant els terrossos, ablanint-la amb els xàfecs, Fecundeu la terra amarant els seus solcs, aplanant els terrossos, ablanint-la amb els xàfecs, i beneïu el que hi germina.

Aclama joiós l’herbei de l’estepa, s’engalanen el turons; les prades es vesteixen de ramats, les valls, cobertes de blat, aclamen joioses i canten.

La pluja és la benedicció de Déu sobre la terra que ell va crear, el contacte renovat de la divinitat amb el món material, el record primaveral de la seva presència, el seu poder i la seva preocupació pels homes. “Vetlleu per la terra i la regueu, l’enriquiu a mans plenes.” Estimo la pluja també perquè és figura i penyora d'una altra pluja que també baixa a la terra des de dalt, ve de Déu a l'home, de la Divina Providència als camps estèrils del cor humà que no estan preparats per a la collita de l'Esperit. Necessito la pluja de la gràcia. Necessito l'influx constant del poder i la misericòrdia de Déu que estovin el meu cor, l'omplin de primavera i li facin donar fruit. Depenc de la gràcia del cel com el llaurador depèn de la seva pluja. Necessito pluges torrencials perquè arrosseguin els prejudicis, els mals hàbits, el condicionament, l'addicció que m'assetja. Llavors la meva ànima cantarà amb fervor el salm dels camps després de la benedicció de les pluges anuals: «... s’engalanen els turons; les prades es vesteixen de ramats, les valls, cobertes de blat, aclamen joioses i canten.»

Oh Déu, que cuideu la terra i l’enriquiu sense mesura; escolteu les nostres súpliques i concediu-nos que gaudim dels seus béns per a poder escampar l'amor i la pau a tots els pobles. Per Crist, Senyor nostre.