¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Advertisements

¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
In Spanish, tell whether you agree with the following statements
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Etapa Preliminar Grammar
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
El calendario: Fecha, días, meses 1-2
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Saying what someone likes
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Semana del 19 al 23 de octubre 2015
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
DUE NOW: Place homework on entrance table.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Gustar (To Please) like.
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Unidad 1, Lección 1 Gramática
10 ¿qué te gusta hacer? What do you like to do?.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
What subject pronoun would you use to talk about these people?
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
How to use “Gustar”.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
PUNTO DE GRAMÁTICA.
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: Imagen que Uds. tienen un día libre hoy…. Imagine you guys have a free day today… Dibujan las actividades si quieren hacer hoy en sus tablas blancas. Draw the activities you want to do today on your whiteboard. LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… recognize infinitives and activities describe activities we like to do using ‘gustar’ describe the seasons and types of weather We will know we are successful when we can … use our target questions and respond with “me gusta…” connect activities to seasons identify infinitive endings complete graphic organizer

El calendario octubre ¿Qué día es hoy? Hoy es . ¿Cuál es la fecha? Es el de . octubre lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo 1 *el primer día de… 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ‘La noche de Brujas’ Día de los Muertos 1/11-2/11

She writes and I like to read. INFINITIVO (INFINITIVE) The basic form of a verb (action word) undefined by a subject or tense (in Spanish, these end in -ar, -er, and -ir) escribir = to write levantar = to lift abrir = to open sacar = to take out necesitar = to need ser = to be (permanent; names, characteristics, etc.) estar = to be (temporary; feelings, location, etc.) She writes and I like to read.

Ejemplos de los infinitivos… ar er - ir

Las farsas de actividades – “Charades” Work in groups of four. Each group needs one of the vocab. lists (p. 46 from the book). 2. Each person takes a turn. He/she picks one of the activities to act out. The other players ask him/her questions – taking a guess – ex. “¿Bailar?” (To dance?) The actor responds with either: “Sí, bailar” or “No, no bailar” 5. The round ends when the correct activity is guessed. Switch players.

¿Cómo se dice “me gusta” en inglés? http://www.youtube.com/watch?v=zIRHyiuQhnA

Estoy bien = Yo estoy bien Me gusta = A mí me gusta Me llamo = Yo me llamo Estoy bien = Yo estoy bien

me, te, le, nos, les Me gusta = it pleases me Te gusta = it pleases you Le gusta = it pleases him/her/Ud. Nos gusta = it pleases us Les gusta = it pleases them

Usos de me gusta español inglés ¿Qué te gusta hacer? Me gusta… ¿A tí? Sí, me gusta mucho… Me gusta … también. Me gusta … y … … = infinitivo (i.e. bailar, correr, escribir)

A: I like to run too. I like to run and ride my bike. . Leen la conversación en inglés. Escriben la conversación en español. A: What do you like to do? B: I like to run. And you? A: I like to run too. I like to run and ride my bike. .

que nos gusta hacer en cada estación Las estaciónes La primavera El verano El otoño El invierno El tiempo Actividades que nos gusta hacer en cada estación