Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma. El temptador el cita a Jesús, en l'evangeli de.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Comença el temps de grans oportunitats No de rebaixes La Quaresma.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
TINC SET!.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
Déu et parla. Descobreix la seva Paraula
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Sempre que m’invoquis, t’escoltaré, et salvaré i tothom t’estimarà;
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
Vista del cim de les Benaurances
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Primer diumenge de Quaresma 10 març 2019
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma. El temptador el cita a Jesús, en l'evangeli de.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Cant espiritual Joan Maragall.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
Zona de Dotaín, entre Galilea i Samaria
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Transcripción de la presentación:

Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma. El temptador el cita a Jesús, en l'evangeli de la "temptació al desert", del primer diumenge de Quaresma. És un salm de peregrinació, que fa entrar en escena un rei, compromès en una guerra, alhora nacional i religiosa, contra nacions paganes, i per elles, contra els poders del mal que s’han desencadenat... Puja en peregrinació al temple per passar-hi la nit i ser afavorit amb una revelació divina, un oracle enmig de la seva oració. La lluita que està en joc és de naturalesa "escatològica". És la lluita del rei-Messies contra totes les forces que ens oprimeixen. És el combat de Jesús!

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS En hebreu, el verb "reposar" del segon versicle significa "passar la nit a l'ombra de l'Altíssim". Com Salomó quan venia a passar la nit a Gabaon (1Re 3,4-15), com Saül que sol·licitava un oracle (1Sa 28,5-6), abans de donar una batalla decisiva, el Rei d'Israel ve a passar una nit en oració al temple. I, cap al final de la nit d'oració, Déu pren la paraula per pronunciar un oracle solemne i anunciar al rei la victòria. 2. AMB JESÚS Després de quaranta dies d'oració i de dejuni passats al desert, prop de Déu, just abans d'emprendre el seu gran combat escatològic, Jesús és temptat pel mal. Satanàs li cita aquest salm: "Llança't daltabaix, perquè està escrit: ‘Donarà ordre als seus àngels, i et duran a les palmes de les mans, perquè els teus peus no ensopeguin amb cap pedra.’” Jesús va pregar realment aquest salm! I això és dir poc: El va viure. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS El mal es desplega, però Déu és present en el cor de la història, i el mal serà un dia definitivament vençut: certesa de la victòria de Déu a la qual estem associats. L'abundància d'"imatges" successives ens dóna idea de l'amplitud de la contesa: "el parany de l’ocellaire"... "El flagell de la pesta"... "La basarda de la nit"... "La fletxa que vola de dia"... "La pesta que s’esmuny a la fosca"... (és el més perillós, que no diu el seu nom, el mal encavalcat; la trampa nocturna). "L’epidèmia que a migdia fa estralls"... "La desgràcia"... "Els perills"... "Lleopards, escurçons, lleons, serpents"... Aquesta última paraula denomina eminentment el mal.

Tu que vius a recer de l’Altíssim i passes la nit a l’ombra del Totpoderós, digues al Senyor: «Sou la muralla on m’emparo, el meu Déu, en qui confio.»

Ell et guardarà del parany de l’ocellaire i del flagell de la pesta; t’abrigarà amb les seves plomes, trobaràs refugi sota les seves ales; et cobrirà fidelment com un escut.

No et farà por la basarda de la nit ni la fletxa que vola de dia, ni la pesta que s’esmuny a la fosca, o l’epidèmia que a migdia fa estralls.

Ni que en caiguin vora teu un miler o deu mil al teu costat mateix, a tu res no et tocarà.

veuràs com acaben els injustos. Quan deies: «M’emparo en el Senyor» Només obrint els ulls, veuràs com acaben els injustos. Quan deies: «M’emparo en el Senyor» feies de l’Altíssim el teu refugi.

No et passarà res de mal, ni s’acostarà a casa teva cap desgràcia, perquè ha donat ordre als seus àngels de guardar-te en els camins;

et duran a les palmes de les mans, perquè els teus peus no ensopeguin amb les pedres, trepitjaràs lleopards i escurçons, passaràs sobre lleons i serpents.

«Ja que ell s’ha fet tan meu, jo el salvaré, el protegiré perquè coneix el meu nom. Sempre que m’invoqui, l’escoltaré,

estaré vora d’ell en els perills, el salvaré, i tothom l’estimarà; saciaré el seu desig de llarga vida, i fruirà de la meva salvació.»

DÉU ES CUIDA DE MI La meva vida sencera està sota la vostra protecció, Senyor, i vull recordar-me’n a cada hora i a cada minut, mentre visc la meva vida en la plenitud de la meva activitat i el descans de la vostra cura. De dia i de nit, en la llum i en la foscor, vós esteu al meu costat, Senyor. Necessito aquesta confiança per a enfrontar-me als perills que em sotgen pertot arreu. Aquest món no és lloc segur ni per a l'ànima ni per al cos, i no puc aventurar-me sol en terreny enemic. Vull escoltar una vegada i una altra les paraules que m'asseguren la vostra protecció quan començo un nou dia en llevar-me i quan lliuro el meu cos al somni durant la nit, per sentir-me així segur en el treball i en el descans sota l'afecte de la vostra providència. «No et passarà res de mal, ni s’acostarà a casa teva cap desgràcia, perquè ha donat ordre als seus àngels de guardar-te en els camins.» Boniques paraules plenes de consol. Bonic pensament d'àngels que vigilen els meus passos perquè no ensopegui en cap pedra. Bonica imatge de la vostra providència que es fa ales i voleteja sobre el meu cap amb missatge de protecció i amor. Gràcies pels vostres àngels, Senyor. Gràcies per la cura que teniu de mi. Gràcies pel vostre amor. I ara vull escoltar dels vostres propis llavis les paraules més belles que he sentit en la meva vida, que em porten el missatge de la vostra providència diària com a signe eficaç de la plenitud de la salvació que s’hi enclou. Digueu-les a poc a poc, Senyor, que les escolto amb el cor obert. «Ja que ell s’ha fet tan meu, jo el salvaré, el protegiré perquè coneix el meu nom. Sempre que m’invoqui, l’escoltaré.»

Déu omnipotent, la nostra confiança consisteix a poder estar amb vós: us heu posat al costat nostre, ens deslliureu i ens escolteu quan us invoquem.