¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
Página 61 – Avancemos Unidad 1, Lección 2.  Definite articles (the) are used with nouns to indicate specific persons, places or things.  Example) The.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en la cesta. DON’T put your HW in the basket – set out at your seat please. 2.Hagan el trabajo del.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Los sustantivos Los artículos definidos y indefinidos
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
SPANISH Middle School Grammar Lesson Subject pronouns Verbs.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Hoy es jueves el 8 de diciembre
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Edited by: Señora Pearson 2017
Warm Up BLUFF!!! Vocabulary of Commands and Greetings Numbers Create a dialogue of 6 exchanges an present it in class for FICHAS!!!
04/11/16 Proposito 15B: ¿Cuales son los articulos indefinidos?
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Tener – To Have Yo tengo – I Have Tú tienes – You have
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Definidos e indefinidos
Las Palabras Interrogativas
POSSESSIVE ADJECTIVES
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Bellwork In the following sentences, identify the nouns, verbs and put what tense they are in. Yo tengo el pasaporte. María va a tener la identificación.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Hoy martes el 20 de diciembre
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Hoy es martes el 6 de diciembre
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! ¿Qué vamos a aprender? LEARNING INTENTIONS
Agenda -Warm up: A little bit of everything… -Notes: Singular and Plural Nouns and articles. -Ejercicios Página 1-2 p. 15 -Notes: Verb TO BE: SER HW: CP.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿A qué hora es la clase de español?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Indefinite Articles Grammar Essential #12.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: Ponen la tarea en la cesta. Sacan la hoja ‘Las cosas de la sala’. Put your HW in the basket. Get out your ‘Las cosas de la sala’ sheet. (see board for an example if needed) LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… recognize classroom object vocabulary apply our knowledge of definite and indefinite articles ask and answer questions about classroom objects ask where classroom objects are and answer using prepositions We will know we are successful when we can successfully… ask and answer questions with classmates about objects in classrooms identify Spanish prepositions to describe location formulate sentences that describe the location of classroom objects

Los artículos Definido Indefinido Masculino Feminina Definite articles (artículos definidos) refer to a SPECIFIC thing “the” Can I have the pencil? (That specific pencil) Can I have the pencils? (Those specific pencils) Indefinite articles (artículos indefinidos) refer to a GENERAL thing “a”, “an”, “some” Can I have a pencil? (Any pencil, I don’t care which one) Can I have some pencils? (Any pencils, I don’t care which ones) Definido Indefinido singular plural Masculino Feminina

estar = to be (temporary) PRONOUN CONJUGATION OF ‘ESTAR’ ENGLISH TRANSLATION I am ... You (informal) are … He/she is … You (formal) are … We are … They are … You all are … ¿Dónde está el/la ? ¿Dónde están los/las ?

ition Las preposiciones al lado de debajo de detrás de /in en/encima de arriba de sobre delante de/enfrente de /in ition a la izquierda de a la derecha de al lado de debajo de detrás de