Transparència per als Ens Locals

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

Servei de generació de còpies autèntiques
Novetats legislatives en matèria de transparència
Oficina Tècnica de la Transparència i LOPD Diputació de Lleida
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Avantatges competitives
Ajuntament de Sant Quirze del Vallès
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
ASSOCIATS A L’ÚS TEMPORAL D’ESPAIS BUITS
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
JUAN ORBEGOZO Cap gestió i avaluació de RRHH
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
Taula de continguts
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
COMITÈ DE PRODUCTE ROLSAC
Pla de prevenció i de lluita contra el frau fiscal
Desenvolupament de la sessió:
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Library and Information Science Abstract
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2018
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Visió estratègica de la UPC
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Fitxa cas.
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Mitjà de Comunicació Local
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
2014 Seu electrònica.
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Participació electrònica a:
Nova eina de descobriment
Presentació de la candidatura
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Millores en la normativa relativa al programa d’ajuts i a la promoció de la implantació d’energies renovables Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i.
Organització Tècnica Octubre 2017 Ver. 4-SN.
Pere Antoni Mas Cladera
SI SI SI SI Full 2 1A. Informació / coordinació amb les Institucions
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Projecte d’Itineraris Formatius
Gerència de Serveis de Comerç
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Presentació del servei e-TRAM
CRAI: definició i estructura
Serveis de Consultoria
Pla Integral de Salut Mental
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Butlletí Comarcal de Subvencions
Projecte: Videojocs.cat
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
PROGRAMA “XARXA LLIBRES DE TEXT” DE LA COMUNITAT VALENCIANA.
El departament de Recursos Humans
SI SI SI SI Full 2 1A. Informació / coordinació amb les Institucions
Activitats en línia amb Moodle
Pla de prevenció i de lluita contra el frau fiscal
Transcripción de la presentación:

Transparència per als Ens Locals

Marc normatiu Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern Però també: Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic. Llei 18/2015, de 9 de juliol, de modificació de la Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre la reutilització de la informació del sector públic

Projecte de gran complexitat Volum: Més de 2.000 ens públics locals catalans Abast: Llei ambiciosa i amb possibles interpretacions diferents Gran quantitat d’informació que s’ha de publicar: Provinent d’àrees organitzatives diverses feina administrativa addicional i permanent Recursos: Limitats recursos humans i tècnics Reticències: canvi de paradigma Dates: Període molt curt d’adaptació fins a la data límit de compliment (gener de 2016) Sancions: Llei inclou un règim de sancions dur

Aspectes claus de l’èxit Treball conjunt: Conveni ens supramunicipals Suport: Assessorament jurídic i organitzatiu potent de l’abast i interpretació de la Llei de Transparència Economies d’escala: Solució comuna, sense cost i claus en mà per a gestionar els aspectes tecnològics de la Llei de Transparència Racionalització: Facilitar la feina administrativa dels ens locals, garantint que la informació pública que han tramès a organismes supramunicipals es publica automàticament als Portals de Transparència Local i de Catalunya Planificació per fases: Prioritzar informació més rellevant

Conveni marc Signataris: Generalitat (Governació, Consorci AOC, EAPC) Diputacions ACM FMC COSITAL LOCALRET Àmbits de col·laboració: Portal de la Transparència. Comissió de garantia del dret d’accés a la informació pública. Programa de suport als governs locals. Programa general de formació. 

Recursos del consorci aoc Portal de transparència per als ens locals Repositori de dades obertes de Transparència dels ens locals de Catalunya Formularis electrònics (via e-TRAM): Sol·licitud d'accés a la informació pública (art.27) Formulari de propostes i suggeriments (art.61) Tramesa genèrica (via EACAT) (art.30) sol·licitud d'informació o derivació de sol·licituds sobre temes de transparència entre ens. Model de documents i exemples d’ús Portal de suport

Marc del projecte de transparència per a ens locals

Portal de transparència per als ens locals

Inventari d’indicadors de transparència

Classificació dels ítems de transparència

Volum d’ítems per prioritat i tipologia

Informació institucional i organitzativa Competències i funcions Organigrama de l'ens Organismes dependents de l'ens Codi de conducta dels alts càrrecs i de bon govern Agenda institucional dels alts càrrecs Agenda d’activitats Dades generals de l'ens Informació històrica sobre el municipi Informació del terme municipal Dades estadístiques Organització política i retribucions Cartipàs: organització política Càrrecs electes Grups polítics Òrgans de govern i funcions Alts càrrecs i càrrecs eventuals: perfil, dades contacte, retribucions, activitats i béns Resolucions relatives a les declaracions d'activitats, patrimonials i d'interessos dels alts càrrecs i càrrecs eventuals Empleats públics Relació dels empleats públics (plantilla) Relació de llocs de treball (RLT) Tècnics de l’ens Responsable de comunicació / premsa Relació de contractes temporals i d'interinatge Retribucions, indemnitzacions i dietes dels empleats públics Convocatòries de personal Resultats de les convocatòries de personal Llistes de personal per cada procés de formació i/o promoció Convenis, acords, pactes de caràcter funcionarial, laboral o sindical Alliberats sindicals Resolucions sobre incompatibilitats

Acció de govern i normativa Acció de govern i partits polítics Actes de ple Acords de junta de govern Resolucions i decrets Tauler d'edictes i anuncis Convocatòries de sessions del ple Actes administratius amb incidència al domini públic i als serveis públics Actes objecte de revisió en via administrativa Resolucions administratives i judicials rellevants Dictàmens de la Comissió Jurídica Assessora i altres òrgans consultius Notícies i opinions sobre les actuacions del govern i de l'oposició Opinions i propostes dels grups polítics Normativa, plans i programes Estatuts Ordenances reguladores i reglaments Ordenances fiscals Plecs de clàusules generals Calendari i padrons fiscals Tipus impositius Directives, instruccions, circulars i respostes a consultes sobre les normes Memòries i documents dels projectes normatius en curs Avaluació de l'aplicació de les normes Plans i programes destacats sobre polítiques públiques Urbanisme Normativa d'urbanisme Planejament urbanístic Informació geogràfica d'urbanisme Plans territorials d’urbanisme Estudis d’impacte ambiental i paisatgístic Gestió documental i arxiu Calendari de conservació i règim d’accés documental Quadre de classificació documental Instruments de descripció documental Registre d’eliminació de documents

Contractes, convenis i subvencions Relació de contractes Licitacions en tràmit (perfil de contractant) Contractes programats Relació de contractes oberts i negociats (històric) Relació de contractes menors (històric) Modificacions de contractes i reformes d’obres Registre de factures Relació de proveïdors, adjudicataris i/o contractistes Informació de la contractació Òrgans de contractació Registre de licitadors Registre d'empreses classificades Criteris interpretatius de contractació Consultes més freqüentes sobre contractació Resolucions de recursos, actes de desistiment, renúncia i resolució de contractes Informe de contractes adjudicats segons el procediment Convenis i subvencions Convenis de col·laboració Convenis urbanístics Informació de l'execució dels convenis Convocatòries de subvencions i ajuts Subvencions atorgades Ajuts atorgats Retribució dels directius beneficiaris de subvencions Concessionàries Atenció al client dels contractes de gestió de serveis públics Retribució dels directius de les concessionàries Personal adscrit pels concessionaris i retribucions

Gestió econòmica Pressupost Gestió econòmica Patrimoni Resum del pressupost Pressupost detallat Execució pressupostària trimestral Liquidació del pressupost Compte general Tramitació de pressupostos, plantilles, i relació de llocs de treball Tramitació de la informació econòmica-financera amb la Sindicatura de Comptes Compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària Cost de les campanyes institucionals Gestió econòmica Endeutament Termini de pagament a proveïdors Auditories de comptes Indicadors de gestió econòmica Cost efectiu dels serveis Patrimoni Inventari general del patrimoni Inventari de bens mobles de valor històric i artístic Inventari de vehicles oficials Informació relativa a la gestió del patrimoni

Serveis i tràmits Tràmits Serveis Estat dels serveis Instància genèrica Gestió Tributària Notificacions electròniques Factures electròniques Sol·licitud d'accés a la informació pública Suggeriments, queixes i propostes Carpeta ciutadana Catàleg de dades i documents interoperables Catàleg de tràmits Serveis Atenció ciutadana Calendari dies inhàbils Catàleg de serveis Equipaments municipals Estat dels serveis Incidències de serveis Incidències de trànsit Informació contaminació de l'aire i acústica Avaluacions de les polítiques públiques Avaluacions de qualitat dels serveis públics

Espai de participació ciutadana Xarxes socials Processos participatius en tràmit Consultes més freqüents rebudes pels ciutadans o organitzacions Directori d'associacions i entitats Registre de grups d'interès Reglament de participació ciutadana Agenda i activitats de les associacions

Beneficis portal transparènciA Assegura el compliment de les obligacions de la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern Compleix al 100% amb indicadors de Transparència Internacional (ITA) i segell Infoparticipa. Projecte conjunt de la Generalitat de Catalunya, les quatre Diputacions i les entitats municipalistes de Catalunya, dins d’un Conveni marc de col·laboració. Facilitarà la feina administrativa : càrrega automàtica d’informació enviada a organismes supramunicipals

Publicació de la sol·licitud d’alta i condicions del Servei Modalitats de sol·licitud Seu-e, Transparència i e-Tauler Transparència E-Tauler

Seu-e 1.0, Seu 2.0 i servei Transparència Cap solució de SEU-e > Sol·licitud i alta a SEU-e 2.0 i Transparència. Solució pròpia de SEU-e > Sol·licitud i alta de només Transparència. Solució SEU-e 1.0: actius i seu-e publicada: Modificació i modalitat de Transparència > migració a la nova versió de SEU-e 2.0. no actius i seu-e no publicada: El Consorci AOC procedirà a desactivar la vostra SEU-e 1.0. En cas que vulgueu conservar-la ens ho heu comunicar en un termini de 15 dies.

Portal de transparència per als ens locals

Nova solució de seu-e

Estructura ítems Títol Metadades Descripció Dades automàtiques Representació dades Dades manuals

Gestió de continguts Gestió d’usuaris: Gestor d’usuari a l’EACAT Accés al portal: EACAT > Aplicacions > Seu-e 2.0 i Servei de Transparència

Edició de continguts Editar dades manuals: Esborranys: Afegir registres Editar registres Eliminar registres Esborranys: Crear i guardar Editar i publicar Descartar un esborrany

Ús de les dades obertes supramunicipals Modalitat de servei per als ens avançats No cal sol·licitud d’alta (en principi) en virtut de la Llei de reutilització de la informació pública Els datasets d’informació inclouen la informació de tots els ens locals (limitació de CKAN) Com publicar la informació de dades obertes a un web municipal? Enllaç al portal de dades obertes API’s d’integració

Portal de suport del Servei de Transparència Portal de suport del Consorci AOC: FAQs, normativa, documentació i dades de contacte dels diferents suports (tècnic, organitzatiu, jurídic, documental, etc.) 27

Portal de Suport: tècnic, organitzatiu i jurídic

Abast del Projecte de Transparència per als ens locals Portal Transparència Catalunya Generalitat Portal Transparència Local Generalitat + AOC + Diputacions Formulari electrònic de dret d’accés e-TRAM (AOC) Perfil de Contractant de Catalunya e-Contractació Generalitat+AOC Registre de grups d’interés i agenda pública activitats Generalitat Participació Ciutadana Participa.cat Generalitat (Consensus Localret) Formulari de propostes i suggeriments e-TRAM (AOC) Registre de convenis de col·laboració i cooperació de la Generalitat Generalitat Registre Públic de Contractes Catalunya Generalitat Creació DataSets de Transparència AOC Indicadors de compliment dels terminis de resposta a les sol·licituds e-TRAM (AOC) Acords i informació pública Acteca e-Tauler Tecnologia Registre Licitadors Generalitat Sistema d´identificació electrònic VÀLid (AOC) Registre de subvencions ? Generalitat Interoperabilitat de dades i documents entre AAPP EACAT (AOC) Avaluació dels serveis públics Servei enquestes AOC Banc d’ocupació pública de Catalunya Generalitat Cartes de Serveis e-TRAM (AOC) + Catàleg Diputacions Registre de planejament Generalitat Gestió d’Ens i Usuaris + Tramesa de la informació EACAT Desplegament Diputacions + AOC Assessorament Organitzatiu Diputacions Suport tècnic a consultes i incidències AOC Ordenança de Transparència Localret Formació en Transparència EAPC Gestió de les sol·licituds d’alta dels serveis AOC Organització

Diputació de lleida Oficina Tècnica de la Transparència i LOPD www.diputaciolleida.cat/231-municipis/transparencia transparencia@diputaciolleida.cat Mònica Zazurca: 973 70 41 98 Jordi Sarri: 973 70 40 20

enllaços i Documentació addicional Com sol·licitar el portal de Transparència per a ens locals: https://www.aoc.cat/Inici/SERVEIS/Relacions-amb-la-ciutadania/Transparencia/Com-sol-licitar-ho2   Portal de suport Transparència: https://web.aoc.cat/suport/transparencia/ Llistat de tots els items, manuals i automàtics: https://web.aoc.cat/suport/wp-content/uploads/sites/4/2015/10/Classificacio_items_transparencia-v3-5.pdf?dms3override=33 Detall de cada ítem, amb model de dades de cada camp: https://web.aoc.cat/suport/wp-content/uploads/sites/4/2015/11/Llistat_indicadors_Portal_Transparencia_ConsorciAOC_20151110.xlsx    Curs virtual de formació: http://web.aoc.cat/suport/formacio-transparencia?dms3override=33 Espai de prova – visualització usuari: http://dev.seu-e.cat/web/castellardelvalles