La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Presentació del servei e-TRAM

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Presentació del servei e-TRAM"— Transcripción de la presentación:

1 Presentació del servei e-TRAM

2 Servei de tramitació municipal
Descripció Beneficis Situació actual i indicadors Un passeig per e-TRAM Procès de sol·licitud

3 a. Descripció És la plataforma de tramitació 24x7 que el Consorci AOC posa a disposició del món local per facilitar els serveis de tramitació a ciutadans i empreses des del web municipal o comarcal o altres, complint amb totes les garanties legals necessàries.

4 a. Descripció Funcionalitats bàsiques
Disponibilitat d’un catàleg de tràmits per al ciutadà amb la incorporació del concepte de carta de servei Enviament de sol·licituds 24 x 7 amb inici de tramitació per internet i rebut com a còpia autèntica de la sol·licitud Possibilitat de consulta de l’estat dels tràmits via la carpeta ciutadana Avisos de l’estat dels tràmits per SMS i/o correu electrònic Autenticació i ús de signatura digital: ciutadà via idCAT, idCAT Mòbil, Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT), DNIe..., i treballador públic amb usuari contrasenya o certificat digital T-Cat, T-CatP          Informació de tràmits: desplegable amb catàleg de tràmits a realitzar pel ciutadà i concepte cartes de serveis Enviament de sol·licituds : 24 x 7. Possibilitat de consulta de l’estat: carpeta ciutadana Avisos de l’estat dels tràmits: multicanalitat a elecció pel ciutadà (SMS o correu-e) i el treballador públic a la seva adreça de correu-e Estàndards de qualitat: cartes de servei, formularis . USABILITAT I ACCESSIBILITAT Autenticació: ciutadà (idcat, FNMT, e-DNI...) , treballador públic (CONTRASSENYA, CPISR-R) Reutilització mòduls: Validador de certificats digitals / Registre telemàtic auxiliar E/S , Passarel·la SMS i e-correu 4

5 a. Descripció Funcionalitats bàsiques
Reutilització de Mòduls Corporatius del Consorci AOC com el validador de certificats digitals, registre E/S, Actualització i desplegament de nous tràmits FUE Local idCAT Mòbil a e-TRAM per a tots els tràmits Integració de e-TRAM amb qualsevol solució de gestió d’expedients            Informació de tràmits: desplegable amb catàleg de tràmits a realitzar pel ciutadà i concepte cartes de serveis Enviament de sol·licituds : 24 x 7. Possibilitat de consulta de l’estat: carpeta ciutadana Avisos de l’estat dels tràmits: multicanalitat a elecció pel ciutadà (SMS o correu-e) i el treballador públic a la seva adreça de correu-e Estàndards de qualitat: cartes de servei, formularis . USABILITAT I ACCESSIBILITAT Autenticació: ciutadà (idcat, FNMT, e-DNI...) , treballador públic (CONTRASSENYA, CPISR-R) Reutilització mòduls: Validador de certificats digitals / Registre telemàtic auxiliar E/S , Passarel·la SMS i e-correu 5

6 Ajuntaments o altres ens públics
Descripció i com funciona ? Ajuntaments o altres ens públics Portal Municipal (eSEU) Empreses Obtenció # registre Creació d’un PDF Rebut pel ciutadà Generació d’avisos Enviament a gestió interna Ciutadans

7 Servei de tramitació municipal
Descripció Beneficis Situació actual i indicadors Un passeig per e-TRAM Procès de sol·licitud

8 1. És una solució flexible
Selecció dels tràmits (60 / 30) Personalització del catàleg Integracions amb back-office Tràmits LOPD / Transparència ... (per altres ens)

9 2. És una solució claus en mà i de baix cost
Allotjament al núvol Sense cost per l’ens Formació continuada a tot el territori (EAPC) Suport de proximitat (consells comarcals) Manteniment, suport i evolució (Consorci AOC)

10 3. És una solució amb plena garantia jurídica
* Dóna compliment a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, és una reforma de la Llei 30/1992 destinada sobretot a impulsar la tramitació electrònica del procediment administratiu i a superar la tramitació en paper. - Relacionar-se amb les administracions públiques utilitzant mitjans electrònics - Escollir el canal a través del qual es vol relacionar - Conèixer per mitjans electrònics l’estat de tramitació Genera registre telemàtic i còpia Fomenta l’autenticació i signatura Recull el consentiment per a notificacions (persones físiques) Disposa de carpeta ciutadana Fomenta la interorperabilitat

11 Servei de tramitació municipal
Descripció Beneficis Situació actual i indicadors Un passeig per e-TRAM Procès de sol·licitud

12 95% dels ajuntaments més altres ens 100 % dels Consells Comarcals
Situació actual i indicadors 95% dels ajuntaments més altres ens 904 / 948 100 % dels Consells Comarcals Ha esdevingut un estàndard de tramitació al territori català !

13 Situació actual i indicadors

14 Servei de tramitació municipal
Descripció Beneficis Situació actual i indicadors Un passeig per e-TRAM Procès de sol·licitud

15 d. Un passeig per e-TRAM Visió ciutadana: entrada al portal web municipal /comarcal

16 Visió ciutadana: accés al catàleg de tràmits

17 Visió ciutadana: selecció d’un tràmit
Catàleg de 46 tràmits e-TRAM i 30 e-TRAC

18 Visió ciutadana: accés al seu catàleg i formulari de tramitació

19 Visió ciutadana: Emplenament i impressió de dades per presencial

20 Visió ciutadana: possibilitat rebre avisos i notificacions electròniques
Degut a les pluges dels darrers dies he observat que els carrers de la urbanització Airesol presenten un grau de brutícia important i deficiències en el servei d’enllumenat públic. Prenguin les mesures oportunes per a resoldre-ho

21 Visió ciutadana: i realitzem la tramitació electrònica

22 Visió ciutadana: amb la possibilitat de descarregar-se el document (PDF), com a rebut electrònic

23 T

24 Visió treballador públic: accés a la pantalla de creació actuacions

25 Visió ciutadana: accés del ciutadà a “estat dels meus tràmits” en qualsevol moment

26 Visió ciutadana: l’estat dels meus tràmits requereix sempre d’autenticació prèvia

27 Visió ciutadana: amb la possibilitat de consultat l’estat dels tràmits i actuacions

28 d. Un passeig per e-TRAM Visió treballador públic: accés per un entorn privat (usuari/contrasenya)

29 Visió treballador públic: accés a la pantalla de gestió

30 Visió treballador públic: accés a la pantalla de creació actuacions

31 Visió treballador públic: accés a la pantalla de creació actuacions

32 Full de ruta: dades del servei 2017
Finalitzar els treballs de millora de rendiment de la plataforma e-TRAM tant a nivell ciutadà com de treballador públic Desplegament del VÀLid a la totalitat dels ens usuaris d’e-TRAM Fomentar amb els proveïdors la integració e-TRAM amb seguiments d’expedients Disposar d’un curs de Formació Virtual per a treballadors públics Desplegar un portal de suport ciutadà e-TRAM Avançar en un nou formulari electrònic de la sol·licitud (alta/modificacions) Finalitzar el desplegament de nous tràmits FUE Local, i adaptació progressiva dels existents a la llei 39/2015 Desplegament a e-TRAM de google “Tag Manager” per anàlisi mètrica Integració amb DESA’L via MUX càrrega Planificar els treballs per a millorar e-TRAM cap a una versió responsive, amb autogestió de les fitxes i integració usuaris a EACAT

33 Servei de tramitació municipal
Descripció Beneficis Situació actual i indicadors Un passeig per e-TRAM Procès de sol·licitud

34 f. Procés de sol·licitud
1)Emplenar el formulari d’alta a l’e-TRAM: 2) Fer la tramesa via EACAT (apartat de serveis). NOTA 1: el formulari és al web del consorci L’escut del Consell Comarcal (JPG o GIF de 70px), i si es vol un CSS diferenciat enviar a l’adreça de correu electrònic: Nota 2: aquests intercanvis d’informació es realitzaran a través del correu electrònic 34

35 e. Procés de sol·licitud
3) El Consorci AOC enviarà al contacte principal un correu electrònic amb els enllaços i contrasenyes. 4) En cas de canvis al servei podreu utilitzar el formulari de modificacions disponible a la mateixa pestanya “Com sol·licitar-ho” NOTA: actualment no hi ha cap subvenció associada al servei. NOTA 1: el formulari és al web del consorci L’escut del Consell Comarcal (JPG o GIF de 70px), i si es vol un CSS diferenciat enviar a l’adreça de correu electrònic: Nota 2: aquests intercanvis d’informació es realitzaran a través del correu electrònic 35

36 Contacte sobre el servei e-TRAM
Per a dubtes o més informació: Unitat de dinamització i assessorament al territori: Servei d'Atenció a l'Usuari (SAU): Espai de tramitació electrònica:

37


Descargar ppt "Presentació del servei e-TRAM"

Presentaciones similares


Anuncios Google