La súplica continguda en aquest salm és motivada per llargs anys de penosos sofriments. En ella, la comunitat d'Israel prega al Senyor que li concedeixi.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Monges de Sant Benet de Montserrat
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Escolteu-me, Senyor, demano justícia + La situació que portava a recitar aquest salm és idèntica a la que es descriu en el Salm 7: un innocent -acusat.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
Una intensa i suau acció de gràcies s’eleva a Déu des del cor de qui prega, un cop esvaït el malson de la mort. Aquest és el sentiment que emergeix.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Celebració FINAL DE CURS.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
Posta de sol al Mont Nebó Música de l’antiga litúrgia de les Gàlies
Cant de peregrins: “Vox nostra resonet”
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

La súplica continguda en aquest salm és motivada per llargs anys de penosos sofriments. En ella, la comunitat d'Israel prega al Senyor que li concedeixi una alegria comparable a les tribulacions viscudes fins al present (vv. 13-15). El salm no apunta específicament a una situació particular —fam, secada o guerra—, sinó que sembla referir-se, de manera general, a les penalitats quotidianes, tant dels individus com de la nació. Per això, la súplica va precedida d'una profunda meditació sobre la precarietat i la misèria de la vida humana, contraposada a l'eternitat i la sobirania de Déu (vv. 2-10). La conclusió del salmista és que la veritable saviesa consisteix a reconèixer la brevetat de la vida (v. 12). El vers inicial confereix a tot el salm un to de confiança esperançada.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS "És un salm de súplica pels pecats", oració "col·lectiva": el salmista diu sempre "nosaltres"... No prega, només ni sobretot, pels seus propis pecats, sinó pels de tot el seu poble. Solidaritat admirable! 2. AMB JESÚS Jesús demana a un jove ric "que ho abandoni tot per seguir-lo: així s’hauria alliberat de les seves riqueses efímeres per entrar, ja des d’ara i des d’aquí, en allò que és etern"! Per a Jesús, és "insensat" apostar-ho tot sobre la terra: "aquesta mateixa nit et reclamaran l'ànima" (Lc 12,20). Jesús va convidar, com el salm, a construir la vida sobre "la roca" i no sobre "la sorra" (Mt 7,26) 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm incorpora una part important de la filosofia moderna, que afirma "l'absurd" de la condició humana... El salmista deia ja que l'"home no és", però creia que Déu "és". S'atrevia a adreçar-se a aquest Déu sòlid, per recolzar-se en ell. El signe de la grandesa de l'home és precisament que ell "parla a Déu", que el tracta de "tu"...

Al llarg de tots els segles, Senyor, heu estat sempre la nostra muralla.

Abans de néixer les muntanyes, abans que infantéssiu la terra i el món, des de sempre i per sempre sou Déu.

Vós feu tornar els homes a la pols dient-los: «Torneu-vos-en, fills d’Adam.» Mil anys als vostres ulls són com un dia que ja ha passat, com el relleu d’una guàrdia de nit.

són com un somni en fer-se de dia, són com l’herba que s’espiga: Quan preneu els homes, són com un somni en fer-se de dia, són com l’herba que s’espiga: ha tret florida al matí, al vespre es marceix i s’asseca.

Com ens ha consumit el vostre rigor! La vostra duresa ens té trastornats. Heu estès davant vostre les culpes que hem comès, ens traieu els secrets a la llum de la vostra mirada. Passem els dies sota la vostra duresa, consumim els anys com un sospir.

Ni que visquéssim setanta anys, i els més forts fins als vuitanta, al capdavall, són de fatigues inútils, s’escolen de pressa, i ens n’anem volant.

¿Qui pot amidar un rigor tan vehement? ¿Qui pot comprendre tanta severitat? Ensenyeu-nos a comptar els nostres dies per adquirir la saviesa del cor.

Calmeu-vos, Senyor, ¿què espereu? Sigueu pacient amb els vostres servents. Que el vostre amor no trigui més a saciar-nos i ho celebrarem amb goig tota la vida.

Doneu-nos tants dies d’alegria com ens n’heu donat d’aflicció, tants anys de joia com n’hem vist de penes. Que puguem veure la vostra obra, que els nostres fills vegin la vostra glòria

Que l’amabilitat del Senyor reposi damunt els seus servents. Doneu encert a l’obra de les nostres mans.

«Ensenyeu-nos a comptar els nostres dies per adquirir la saviesa del cor.» Avui es presenta davant els meus ulls un fet ineludible: la vida és breu. El temps passa veloçment. Els meus dies estan comptats, i el compte no puja gaire alt. Abans que me n'adoni, abans del que jo desitjo, abans que em resigni a acceptar-ho, m'arribarà el dia i hauré de marxar. Tan aviat? Tan d’hora? En la flor de la vida? Quan encara em quedava tant per fer? La mort sempre és sobtada, perquè mai no s'espera. Sempre arriba massa aviat, perquè mai no és ben rebuda. I, tanmateix, el record de la mort és ple de saviesa. Quan accepto el fet que els meus dies estan comptats, sento a l'instant la urgència de fer-ne el millor ús possible. Quan veig que el meu temps és limitat, comprenc el seu valor i em disposo a aprofitar cada moment. La vida es revalua amb el record de la mort.

Déu i Senyor del temps i de l'eternitat, abans que retornem a la pols de la qual vam ser formats, la vostra paciència ens concedeix dies i anys, perquè adquirim la saviesa del cor: que baixi a nosaltres la vostra bondat i doni encert, durant aquest dia, a l’obra de les nostres mans, perquè es manifestin al món la vostra bondat i la vostra glòria. Us ho demanem per Crist, Senyor nostre. Amén.