INSTRUMENTS DEL ROMANTICISME

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español, nivel 1A ?????????? Los partes de la synfonía los metales – Brass las maderas – Woodwinds Las cuerdas – Strings La percusión – percussion.
Advertisements

INSTRUMENTOS DE VIENTO
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
LA ORQUESTA SINFÓNICA Agrupación instrumental que incluye cuerda, viento y percusión Todos estos instrumentos son coordinados por un director o directora.
Orquesta Partes..
Alejandro Alcalá Vargas
HOLA, COM ESTEU TOTS?.
EL TREBALL DE CATALÀ.
(Antigues civilitzacions)
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
Classificació dels instruments
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ELS INSTRUMENTS DE LA COBLA
ELS INSTRUMENTS DE L’ORQUESTRA
Treball de MÚsica les castanyoles
Els instruments musicals
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
El llibre dels salms conclou amb aquesta invitació a entonar un "cant" solemne en honor del Creador, que habita en el seu santuari còsmic, sobre la.
L’ENTRENAMENT ESPORTIU
La música a L’EDAT MITJANA
EL LLENGUATGE MUSICAL.
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
Sònia Carrasco Trullàs Mercè Fabrés Montesinos
Elementos de una orquesta sinfónica
MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
1. La Segona Revolució Industrial
L'ART GREC.
George Friedrich Händel
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
La música al Classicisme
UN VIATGE A LA PREHISTORIA
El Cant Gregorià.
CALES DE L’ESCALA.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
La música en Mesopotàmia
Ludwing van Beethoven
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
La música en La civilització xinesa
3. TOTS SOM DIFERENTS..
MUSICA TRADICIONAL VALENCIANA MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
Gèneres Musicals.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
De la monodia a la polifonia
La música és l’ART d’organizar els SONS en el TEMPS.
Ludwing van Beethoven
LA VIDA DE LES PERSONES.
APLICACIÓ DEL PROCÉS HABER A L‘OBTENCIÓ INDUSTRIAL DE L'AMONÍAC
Història de la música en el cinema
La primavera d’Antonio Vivaldi Musicograma Pau Duran
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
BIODIVERSITAT A L’HORT
EXPLOTACIÓ INFANTIL?.
LES CONJUNCIONS.
MÀGIA POTÀGIA.
Llengua catalana i literatura
EL TEATRE GREC.
FET PER : FRANCESC TUDELA DOMENECH
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
LES MÀQUINES.
LES CONJUNCIONS. DEFINICIÓ > Les conjuncions són partícules invariables de relació. Poden enllaçar dos o més mots, de la mateixa manera que les preposicions.

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

INSTRUMENTS DEL ROMANTICISME

EL PIANO Capacitat per la realització de matisos dinàmics El piano és l’instrument característic del període Romàntic ja que s’adapta amb facilitat a les característiques musicals que apareixen en aquest període. Capacitat per la realització de matisos dinàmics (cosa que el clavicèmbal no podia fer) - Gran capacitat sonora.

HISTÒRIA: A principis del segle XVIII, va ser l’italià Bartolomeo Cristofori qui va desenvolupar el primer mecanisme d’aquest instrument. Al 1711 va donar conèixer el seu invent amb el nom de “Clavicèmbal fluix i fort”, més endavant amb el nom de piano. Aquest nou piano era un clavecí modificat, ja que les tecles en comptes de fer anar un plectre que puntejava les cordes eren colpejades per martellets que també s’accionaven a través del teclat. Segons la força amb què es premia el teclat, els martellets percudien més fort o més fluix les cordes, així s’obtenien canvis d’intensitat sonora durant la interpretació.

A partir del treball de Bartolomeu Cristofori i fins mitjan segle XIX, diferents constructors van anar aportant millores substancials al piano, tant internes com externes. De manera general, podem dir que l’època del piano no comença fins ben entrat el classicisme. El segle d’or del piano va ser el segle XIX, durant el Romanticisme, amb compositors com Beethoven, Chopin, Liszt, entre altres.

“Estudio en Mi mayor, Opus 10 núm. 3. COMPOSICIONS: Els tipus de composicions que trobem al Romanticisme on hi ha el piano són: Sonates ( piano com a instrument solista) ( piano + instrument) Obres de cambra Cançons Concerts Varietat de peces individuals per a piano. El compositor romàntic que va demostrar la comprensió del caràcter i les possibilitats del piano va ser Fryderyc Chopin. El seu estil és el d’una melodia expressiva tocada amb un estil de cant, i per sobre un acompanyament fluït. “Estudio en Mi mayor, Opus 10 núm. 3.

L’ORQUESTRA

EVOLUCIÓ DE L’ORQUESTRA Durant el període Romàntic, el registre i la mida de la orquestra es va expandir fins arribar a grans proporcions. SECCIÓ DE METALLS - Apareix la tuba. - Adquireix molta més importància, pes i sonoritat. - El registre i la flexibilitat augmenta gràcies a la intervenció del sistema de pistons i vàlvules. - La secció de metalls estarà composta per 4 trompes, 3 trompetes, 3 trombons i 1 tuba.

SECCIÓ DE FUSTA - Els compositors, en ocasions, escriuen per a instruments de fusta agrupats de 3 en 3 o fins a 4, afegint el picolo, el corno ingles, el clarinet baix i el contrafagot. - Això comporta una extensió de l’altura, el volum i el timbre d’aquesta secció. - La secció de fusta estarà composta per 1 flautí, 2 flautes, 2 oboès, 2 fagots, 2 clarinets, 1 contrafagot, 1 corno ingles i 1 clarinet baix. PERCUSSIÓ - Apareix gran varietat d’instruments, com és el bombo, el triangle, entre altres.

SECCIÓ DE CORDA - Apareix l’arpa - S’augmenta la qualitat d’instruments de corda per mantenir un equilibri amb la resta de seccions. - La secció de corda està composta per 16 primers violins, 14 segons violins, 12 violes, 10 violoncels, 8 contrabaixos i 1 arpa.