Barcelona en xarxa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El “Modelo Barcelona ” de Administración Electrónica
Advertisements

e-health i terciarisme
ORGANITZACIÓ I FUNCIONS DE LA COMISSIÓ CENTRAL DE SUBMINISTRAMENTS
PRESSUPOST 2017.
TEMA3: Gestió de correu i agenda electrònica
Oficina Tècnica de la Transparència i LOPD Diputació de Lleida
Projecte:SIRE (Sistema Integrat Recepta Electrònica)
JUNTA LOCAL DE SEGURETAT DE MATARÓ
Ajuntament de Sant Quirze del Vallès
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
Radiocomunicacions d’Emergències i Seguretat de Catalunya
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Temporada de bany, estiu 2017
Polítiques d’Ordenació Comercial
III Jornada de transport sanitari
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
COMITÈ DE PRODUCTE ROLSAC
Pla de prevenció i de lluita contra el frau fiscal
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
La teva contribució 1.
Objectius estratègics del desplegament de la hisenda catalana
Control de Retirada de Vehicles
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Comunicació Audiovisual
Jornada de portes obertes
Control de posició GPS i avís d'incidències via SMS
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
Autoritzacions inicials de treball a les persones estrangeres
Gestió de continguts digitals: una experiència
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
PLA ECONÒMIC I FINANCER EINA CLAU GESTIÓ PÚBLICA
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Visió estratègica de la UPC
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
5 SERVEI PER LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ PROJECTES ENDEGATS
Dispositiu Local d’Inserció
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
XARXA INFÀNCIA ADOLESCÈNCIA I FAMÍLIA
Revetlles amb Precaució, 2011
2014 Seu electrònica.
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Els carrers digitals a Catalunya, estat de la qüestió
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Participació electrònica a:
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
LLUÏSA MARTINEZ Tècnica de RRHH
XARXES PRIVADES VIRTUALS ( VPNs )
OFICINES FACILITADORES DE LA MOBILITAT A LES COMARQUES DE GIRONA
Projecte d’Itineraris Formatius
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Presentació del servei e-TRAM
Il·lustre Col·legi d'Advocats de Reus
Serveis de Consultoria
Sistema de tramitació electrònica per tràmits de màquines recreatives i d’atzar Informació tècnica i de suport Juliol 2010.
Catàleg de llocs de treball del CPNL
CRAI: Unitat de Docència
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Propostes de millora en el GIR
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Presentació de resultats
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
EL MÈTODE DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
III Jornada de transport sanitari
Pla de prevenció i de lluita contra el frau fiscal
Transcripción de la presentación:

Barcelona en xarxa

Innovacions en l'atenció al ciutadà José Ramón Rodríguez Gerència Adjunta d’Organització i Sistemes d’Informació

El “Model Barcelona” ...la utilització d’Internet per incrementar l’eficiència de l’Administració Local, la millora dels serveis públics i la reformulació dels processos de governance de la ciutat. L’específic del model, en aquesta ocasió, seria l’actuació institucional conscient a favor d’Internet com instrument per a la relació amb els ciutadans, la millora dels serveis, la gestió interna i la participació en el “govern” de la ciutat... M.Castells i E.Ollé (2003). Internet a Barcelona

El web de la ciutat El portal de la ciutat: serveis generals, darreres notícies, informació i destacats Estil, gestió de continguts i tecnologia compartits Accés a 130 webs municipals Lloc de referència per informació privada i pública de la ciutat Informació, transacció, participació i interactivitat Àrea d’usuari

Sistema Muticanal d’Atenció al Ciutadà 2003-06 +199% -6% -4%

Rànking de serveis* *Projecció 2006

Programa d’impuls de l’Administració Electrònica Fàcil Estratègia: mix de productes i canals; notorietat i adopció Usabilitat: accés simplificat; millorar l’experiència de l’usuari Ordenança Reguladora d’Administració Electrònica Portals de tramitació per segments Interoperabilitat amb les Administracions Millores al canal telefònic BCN ciutat mòbil Serveis comuns d’Administració Electrònica Nova infraestructura tècnica de desenvolupament, producció i gestió Repòrting: registre, sistema d’objectius i publicació de resultats

Organigrama Gerent Municipal Gerència Adjunta Direcció d’Atenció al Ciutadà Direcció Tècnica d’Internet Gerència Adjunta Direcció d’Organització i Sistemes Oficina del Pla Estratègic de Sistemes Institut Municipal d’Informàtica Sectors Districtes Empreses

Les “Carpetes” Portals separats per persones i empreses Consulta i gestió de dades personals, béns immobles, vehicles i impostos Accés segur amb usuari i paraula clau o mitjançant certificats digitals Impressió de volants i rebuts de pagament 20 tràmits on-line equivalen al 65% del volum

Ordenança Reguladora d’Obres Menors Substitueix un permís per una comunicació i una inspecció a posteriori Nous mecanismes de tramitació basats en la simplificació i la estandardització Multicanal i intermodal, integrat amb el backoffice Eines de simulació

Plataforma d’Interoperabilitat Plataforma d’interoperabilitat a tres nivells per l’intercanvi de dades de padró Diputacions Ajuntament Terrassa D. G. Policia I.N. Seguridad Social Agencia Tributaria D.G. Tráfico Ajuntament Mataró Notaris Col·legis Professionals ... ··· Ajuntament Sabadell CATSALUT Benestar i Familia Ensenyament Generalitat de Catalunya Governs Locals Govern Central Ajuntament Sant Boi Comunitats Autònomes (amb plataforma de col·laboració) Ajuntaments (sense plataforma de col·laboració a la CCAA)

IRIS: Gestió d’Incidències i Reclamacions Sistema de comunicació per facilitar als ciutadans la notificació d’incidències i queixes Multicanal i intermodal: accés gratuït via web, telèfon, intranet i PDAs internes Comunicació automàtica i immediata amb els contractistes i operadors Comprovant de petició i protocol de resposta Traçabilitat Acords de Nivell de Servei e-Awards Honourable Mention

Serveis Mòbils Internet mòbil per PDA Portal WAP Guia urbana, directori d’equipaments, oci i transport públic SMS per enviar i rebre queixes i demandes Desenvolupament posterior amb missatgeria i GPS Mobilitat corporativa amb PDAs per Guàrdia Urbana i altres cossos

Arquitectura orientada als serveis (SOA) Informació, serveis i tràmits habituals adaptats als canals actuals i futurs Arquitectura en capes i middleware per la integració amb el back-office Serveis web per interoperar amb agents privats i públics Components orientats als serveis per utilitzar-los amb diferents aplicacions Plataforma Tecnològica Canals Serveis comuns Sistemes de Gestió Model d’Informació de Base Model Tecnològic Processos Comptabilitat RRHH Patrimoni Compres Departament Padró Cadastre Via Pública Urbanisme Recaptació Tributs Negocis Persones Territori Registre Telemàtic Firma electrònica Passarel·la pagament MidOf Tràmits IRIS Llicències SPL Portal Ciutadà P. Proveïdors Empleat Internet PDAs Intranet Telefònic Presencial

Ordenança de l’Administració Electrònica Drets dels ciutadans I. Adreçar-se per mitjans electrònics II. Exigir que l’Administració se li adreci III. No presentar documents que ja tenim IV. Gaudir de continguts electrònics de qualitat V. Accedir a la informació administrativa VI. Participar en les decisions i en la millora de la gestió municipal VII. Accedir i utilitzar l’Administració electrònica tot i les disminucions VIII. Disposar de formació i suport IX. Accedir i utilitzar l’Administració electrònica amb independència de les eines tecnològiques emprades X. Confidencialitat i protecció de les dades XI. Privacitat i seguretat de les comunicacions

Marca i Comunicació

Barcelona en xarxa