Aquest salm és una súplica que tota la nació adreça al "Pastor d'Israel" (v. 2), en un moment de greu calamitat. El lirisme que caracteritza tot el.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Lamentació que expressa els sentiments de “la resta” fidel d’Israel, després de la destrucció de Jerusalem. Els jueus més miserables, que ni tan.
+ Aquesta súplica en favor del rei (v + Aquesta súplica en favor del rei (v. 1) va ser composta probablement per al dia de la seva entronització.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Escolteu-me, Senyor, demano justícia + La situació que portava a recitar aquest salm és idèntica a la que es descriu en el Salm 7: un innocent -acusat.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Música d’ Advent A. Pärt R E V I U R À ! SEGONA SETMANA D’ADVENT.
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Setmana Santa 2007 Enaltiu el Senyor : que n'és de bo!
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
+++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v +++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v. 1), que s'abandona a la misericòrdia i al poder de Déu enmig.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
La Bíblia, font de valors humans i socials
Àrea de l’Arc de Robinson: Jerusalem destruïda
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
Vista del cim de les Benaurances
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
AL·LELUIA! PASQUA 2007.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest salm és una súplica que tota la nació adreça al "Pastor d'Israel" (v. 2), en un moment de greu calamitat. El lirisme que caracteritza tot el poema apareix amb particular relleu en els vv. 9-12, on Israel és presentat com un "cep" que el Senyor va treure d'Egipte i va plantar acuradament a la Terra promesa. El record d'aquella sol·licitud fa més anguniosa la situació present (vv. 5-7, 13-14) i confereix major intensitat a la súplica de tota la comunitat, expressada particularment en la tornada dels vv. 4, 8 i 20.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS "Pastor d'Israel, veniu a salvar el vostre ramat"... Que bella és aquesta imatge del pastor que vetlla per les seves ovelles i les condueix a verds pasturatges. El rei d'Israel per excel·lència era David, el jove pastor de Betlem. Ara bé, aquí és Déu en persona qui és anomenat el "pastor", tal com havien anunciat ja molts profetes (Jr 31,10; Is 40,11; Ez 34). "La vinya que la vostra mà havia plantat." Una altra imatge admirable i tradicional: la "vinya" és una de les plantes el conreu de la qual reclama una gran cura. L'amor del vinyataire vers la seva vinya és una imatge de l'amor de Déu (Is 5,1-7; Jr 2,21; 5,10; 12,10; Ez 15,1-8; Os 10,1). 2. AMB JESÚS "Jo sóc el bon pastor: conec les meves ovelles" (Jn 10,1 -21). "Jo sóc el cep i vosaltres les sarments" (Jn 15,1 -8). Jesús és la resposta de Déu a aquesta oració. El nom de "Jesús" significa "Déu salva". I Jesús és, veritablement, el "rostre" de Déu, l'únic rostre que podem veure. Jesús és el rostre somrient de Déu vers els pecadors, aquest rostre que salva. "No he vingut per als qui estan bons, sinó per als malalts i els pecadors" (Mt 9,12). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm és una "súplica col·lectiva". Senyor, estem abatuts! Salveu-nos! Cal recitar aquest salm en plural, en nom de tants homes que tenen com a pa llàgrimes abundants. "Per què alimentar el teu cos amb pa de llàgrimes?" "Desvetlleu-vos, Senyor, desvetlleu el vostre poder, veniu!"

Pastor d’Israel, escolteu-nos, vós que guieu com un ramat els fills de Josep. Vós que teniu querubins per carrossa, resplendiu davant d’Efraïm, de Benjamí i de Manasès; desvetlleu el vostre poder, veniu a salvar-nos.

Déu de l’univers, renoveu-nos, feu-nos veure la claror de la vostra mirada, i serem salvats. Senyor, Déu de l’univers, ¿fins quan estareu irritat mentre us suplica el vostre poble?

Ha de pastar amb llàgrimes el pa, ha de beure a glops els seus plors. Ens heu deixat a les disputes dels veïns, els enemics es riuen de nosaltres.

Déu de l’univers, renoveu-nos, feu-nos veure la claror de la vostra mirada, i serem salvats.

Un cep vau portar d’Egipte, per plantar-lo, traguéreu els nadius. Li havíeu deixat el terreny net, va arrelar-hi, va omplir tot el país. Els seus pàmpols cobriren d’ombra les muntanyes, amb la ufana dels sarments cobrí els cedres més alts; els seus brots van créixer fins al mar, els seus plançons, fins al Gran Riu.

¿Com és que heu derrocat la seva tanca, perquè l’esfulli qualsevol vianant? Hi entren els senglars a devastar-la i els animals salvatges hi pasturen.

Déu de l’univers, gireu des del cel els vostres ulls, veniu i visiteu aquesta vinya, que la vostra mà havia plantat i havia fet robusta i forta.

Una mirada vostra d’amenaça, i ni rastre quedarà dels qui la tallen i la cremen. Que la vostra mà reposi sobre l’home que serà el vostre braç dret, el fill de l’home a qui vós doneu la força. No ens apartarem mai més de vós; guardeu-nos vós la vida perquè invoquem el vostre nom.

Senyor, Déu de l’univers, renoveu-nos; feu-nos veure la claror de la vostra mirada i serem salvats.

Sento alegria, Senyor, en veure que avui puc adreçar-me a vós amb les mateixes paraules que vau inspirar en altres èpoques; que puc resar per la vostra Església l'oració que el salmista va resar pel vostre poble, quan la vostra paraula es feia Escriptura i cada poeta era un profeta. Conec la imatge del cep i les sarments amb la tanca al voltant; la destrucció de la tanca i la seva restauració a compte vostre per protegir el cep. Em veig a mi mateix en cada paraula, en cada sentiment, i reso avui pel vostre cep amb paraules que han sonat en les vostres orelles des del dia en què el poble va començar a dir-se el vostre poble. «Un cep vau portar d’Egipte; per plantar-lo, traguéreu els nadius. Li havíeu deixat el terreny net, va arrelar-hi, va omplir tot el país.» Amb aquesta confiança reso, i gaudeixo tot unint els segles amb paraules d’un altre temps i vivències del meu. Beneïda continuïtat del poble de Déu que segueix en peregrinació pel desert del món. «Senyor, Déu de l’univers, renoveu-nos; feu-nos veure la claror de la vostra mirada i serem salvats.»

Senyor, Pastor d'Israel, que heu plantat l'Església com a vinya fecunda enmig d'aquest món: feu que la seva ombra cobreixi les muntanyes, que estengui les seves sarments fins al mar i el seu brostatge fins als confins de la terra. Per Crist. Senyor nostre.