Jornades Catalanes de Documentació Audiovisual 2010

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
País Vasco Las islas Canarias Valencia Las islas Baleares.
Advertisements

SOLICITUDES Situación a 1 de marzo ÁMBITO TERRITORIALNº solicitudes % sobre el total de solicitudes Nº de habitantes (1) % sobre el total de habitantes.
Barómetro sanitario 2009 Ministerio de Sanidad y Política Social Centro de Investigaciones Sociológicas Presentación de resultados.
Barómetro de la Empresa Familiar 13 | 1º semestre 2015 Barómetro de la Empresa Familiar de la Región de Murcia Primer semestre 2015 Entorno institucional.
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
LA DIVERSIDAD DE ESPAÑA
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Superfícies.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
EJECUCIÓN PRESUPUESTARIA DE LAS COMUNIDADES AUTÓNOMAS
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
La Constitución para niños.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
i el que no es pot avaluar
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Ciències per al món contemporani
Llicenciatura de Biologia
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Perfil d’arquitecta d’informació
La Constitución para niños.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Internet HISTORIA INTERNET I SOCIETAT. INTERNET I LA SEVA EVOLUCIÓ.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Memòria de Farmàcia Pràctica Disseny i estructuració d’un servei farmacèutic per a ser implementat a la farmàcia comunitària Maria Rubio Valera Professora.
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
XARXES SOCIALS VIRTUALS
SALUT MENTAL.
6.- CONTRASTOS I DESIGUALTATS EN EL MÓN ACTUAL.
Tesis Doctorals en Xarxa
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Presentació BATXILLERAT
La formació professional, una opció de futur i amb futur
SCIENCE OF SYNTHESIS.
Informe Preliminar de Diálisis y Trasplante.
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
SALUT MENTAL.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Introducció Al posicionament Web.
Consum per substàncies per any (últim mes)
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
2018 Plan Director para la Convivencia
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Organització i creixement
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Nova eina de descoberta
As comunidades autónomas
TFC -Accessibilitat Web
Jornades Govern Obert. Diputació de Barcelona
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Funcions de demanda agregada
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Transcripción de la presentación:

Jornades Catalanes de Documentació Audiovisual 2010 L’accessibilitat dels continguts audiovisuals: les seus web de les televisions públiques com a estudi de cas Ramon Voces Merayo

Sumari Context La Societat de la Informació i Internet L’exclusió digital L’accessibilitat web i el WAI L’audiovisual al web La informació a Internet Contingut audiovisual i entorn operatiu La investigació L’Accessibilitat Centrada en l’Usuari (ACU) El sistema d’avaluació La fitxa d’avaluació La mostra Resultats Conclusions 2/16

Context: La Societat de la Informació i Internet La Societat de la Informació ha significat un canvi rotund en la nostra manera de viure. Internet és l’eix central d’aquesta Societat de la Informació La impossibilitat de l’accés a Internet, implica estar en risc d’exclusió social. 3/16

Context: L’exclusió digital Els factors d’exclusió se centren en: Qüestions econòmiques Qüestions educatives Qüestions fisiològiques Actualment, tots els factors d’exclusió són resolubles L’accessibilitat web se centra sobre les qüestions fisiològiques 4/16

Context: L’accessibilitat web i el WAI El Web Accessibility Initiative (WAI) del W3C és el grup líder en el món de l’accessibilitat web Tenen especial rellevància el seu model d’accessibilitat i les WCAG 2.0. Les WCAG 2.0 es basen en 4 principis : Perceptibilitat Operabilitat Intel·ligibilitat Robustesa 5/16

L’audiovisual al web: La informació a Internet Actualment, el contingut audiovisual representa el 30% del tràfic d’Internet. Al 2013 representarà el 90%. Des del punt de vista informacional, Internet és i serà cada vegada més audiovisual 6/16

L’audiovisual al web: Contingut audiovisual i entorn operatiu El contingut audiovisual és diferent al “convencional” Segueix línies de desenvolupament diferents Múltiples possibilitats de codificació (tant a nivell de vídeo com a nivell d’àudio) Requereix d’un sistema de reproducció Els recursos d’accessibilitat són molt particulars i requereixen un disseny acurat i d’un nivell tècnic avançat. L’entorn web dels usuaris és molt divers Múltiples navegadors Múltiples plataformes L’accessibilitat audiovisual al web és complexa i depèn de l’entorn operatiu de l’usuari 7/16

La investigació: L’Accessibilitat Centrada en l’Usuari (ACU) 8/16

La investigació: El sistema d’avaluació 1) Mòdul Accessibilitat Lògica del Reproductor Accessibilitat tècnica Operabilitat del reproductor 2) Mòdul Accessibilitat del Contingut Audiovisual Perceptibilitat Operabilitat Intel·ligibilitat Robustesa 7 indicadors 12 indicadors 9/16

La investigació: La fitxa d’avaluació Identificació del mitjà Identificació de l’entorn operatiu Identificació del contingut audiovisual Anàlisi de l’accessibilitat lògica Valoració Anàlisi de l’accessibilitat del contingut Conclusions Punts forts i punts febles Persones afectades Recomanacions 10/16

La investigació: La mostra Ente público Ámbito de emisión Sede web Corporación de Radio y Televisión Española Estatal http://www.rtve.es Radio y Televisión de Andalucía Andalucía http://www.rtva.es/web/portada Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals Cataluña http://www.tv3.cat Ente Público Radio Televisión Madrid Comunidad de Madrid http://www.telemadrid.es Radiotelevisió Valenciana Comunidad Valenciana http://www.rtvv.es Compañía de Radio-Televisión de Galicia Galicia http://www.crtvg.es/ Radio-Televisión de Castilla – La Mancha Castilla-La Mancha http://www.rtvcm.es/ Euskal Irrati Telebista – Radio Televisión Vasca País Vasco http://www.eitb.com/television/ Radio Televisión Canaria Canarias http://www.rtvc.es/television/ Sociedad Pública de Televisión Extremeña Extremadura http://tv.canalextremadura.es/ Radiotelevisión de la Región de Murcia Murcia http://www.rtrm.es/ Corporación Aragonesa de Radio y Televisión Aragón http://www.aragontelevision.es Radiotelevisión del Principado de Asturias Principado de Asturias http://www.rtpa.net/ Radiotelevisió de les Illes Balears Islas Baleares http://www.ib3.tv Els continguts audiovisuals: - Recollits a l’abril de 2009 - Tipologies: 1.- Un informatiu sota demanda 2.- Programa sota demanda de producció pròpia 3.- Emissió en directe 11/16 11

La investigació: Resultats La implantació de serveis audiovisuals a les seus web analitzades es poden considerar d’un nivell mig/alt. Pel que fa a l’accessibilitat lògica del reproductor: 26 % totalment accessibles 46 % parcialment accessibles 28 % no accessibles Pel que fa a l’accessibilitat del contingut: 0 % totalment accessibles 71% parcialment accessibles 29 % no accessibles Aposta decidida dels responsables per tal de millorar a curt termini els problemes d’accessibilitat audiovisual. Els continguts audiovisuals de les seus web de les televisions públiques de l’Estat Espanyol no es poden considerar accessibles des del punt de vista audiovisual 12/16

Conclusions L’accessibilitat audiovisual representa un gran repte en el futur immediat. Hi ha aspectes que són tecnològicament simples de resoldre. L’ús del model d’accessibilitat centrat en l’usuari (ACU) i la seva metodologia d’avaluació han resultat ser una eina vàlida no només avaluar l’accessibilitat audiovisual sinó també per a proposar possibles solucions. Cal seguir treballant, cadascú des del lloc i amb la responsabilitat que li correspon, per tal d’aconseguir una Societat de la Informació justa i igualitària 13/16

GRÀCIES