Erabileraren ontzia bete

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Koldo Mitxelena LHI, Euskara Eskolan Eskolan eta Familian Kafe Tertulia.
Advertisements

Nork nahi du gozoki bat? ¿Quién quiere un dulce? Zuk ez duzu dirurik behar Zer nahi du Joakinak? ¿Qué quiere Joakina? Nik frantseseko liburuak behar ditut.
Gogamena edo Pentsamendua
Alejandra Alonso Olatz Artabe Amaia Azkorra
Gabonak dira! ¡Es Navidad! >HASI SAIOA >INICIO.
Bilbotik Donostiara A8 autopistatik joanez, goiz esnatu behar duzu, fakultatera garaiz helduko bazara. EHULKUren aholkua (...etorriko bada) Euskara Zerbitzua.
XABI ETA OTSOA.
Charlie Hondartzan.
Test honetan, lau galdera erantzungo dituzu.
ARNASKETA - PUTZA PRAXIAK Sudurra ondo garbitu.
Zazpi antzumeak 1. eta 2. ziklorako ipuina.
Suziriak jaurtiz ospatu zuten beren futbol-taldearen garaipena.
Erabileraren ontzia bete
―Non da Benitoren kontzertua?
Datuak antolatzen.
Txokolate-fabrika 1.
BAKEA erein nahian.....
PUNTUAZIOA.
Jainkoarekin bazkaldu ...
ARTO LAPURRA ISPASTERKO ESKOLA Ipuin hau gure herrian jaso dugu.
AZUKREA.
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
Euskararen Irakaskuntzarako Baliabide Zentroa
itxaron biratu deitu merezi izan balio izan lagundu iraun kostatu
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ELEMENTU GUZTIEN INDARRA OPA DIZUT
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
Osasuntsu hasi Kaixo, gu María, Silvia, Jon eta Gorka gara, eta osasuntsu egoteko zer gosaldu behar dugun, zer hamaiketako hartu behar dugun, zer.
Komunikazioa errazteko ESTRATEGIAk (Teknika asertiboak)
EHULKU zerbitzua EHULKUren aholkua (EHULKU).
(Hartuko dugu kafe bat?)
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
Datuak antolatzen.
BITARTEKARITZA.
10:00etatik 12:00etara eta 14:00etatik 17:30era.
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
Ebazteko kasu bat.
CLUB ATLETICO RENTERIAREN
Beritzegune Nagusia / Arloak
Euskara ere eman. Zeuk duzu giltza
Ipuinak hasteko eta bukatzeko formulak
GARIZUMA: Zer da hori?.
Ulibarri Programa Hizkuntza Normalkuntzako Proiektua
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
Duzun onena: hizkuntzen trataera familian
IRALE.
SALMOAREKIN OTOITZEAN
ZAZPI HITZAK Letra: ORAR aldizkaria;Musika:Vivaldi, Stabat Mater; Aurkezpena:josearin.
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
Komunikazioaren elementuak
ENERGIA NUKLEARRA EGILEA: MARKEL URANGA.
16. IGANDEA B Zikloa URTEKO
URTEKO 23. Igandea A Zikloa
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
ZELULA AMAK.
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
ERREINUA GUREGAN DAGO ERREINUA GUREGAN DAGO 31. IGANDEA 31. IGANDEA
Egileak: Julen, Borja eta
Marcel Olm-en “Pie Jesu” entzuteak Jesusen ondoan jartzen gaitu
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
PEDROTXO Negar luzeak egin ditut amatxo galdu nuelako, noski, baina niri zer gertatuko zitzaidan ez nekielako ere bai... Etorri ziren aitaren lagun batzuk.
FILOSOFIAren HISTORIA
Curriculuma 1.5. MATERIA.
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Bolumena ala edukiera?.
Transcripción de la presentación:

Erabileraren ontzia bete Euskararen erabileran eragiteko estrategiak www.ebete.org .

Ikastaroaren helburuak eta edukiak: - Ikasleen artean euskararen erabilera sustatzera begira zenbait oinarri, ideia eta tresna aurkeztea.

Hizkuntza helburuak: Zein da norabidea?

Ezagutzari begira Erabilerari begira - Ikasleek hizkuntza bat baino gehiago ondo ikastea. Erabilerari begira Euskara asko, askorekin eta egoera askotan erabiltzea.

A > Hiru faktoreak: motibazioa, ezagutza eta erabilera Sanchez Carrión. Un futuro para nuestro pasako. 1987. > Ibilbide naturala: haurtzaroan. Motibazioa Ezagutza Erabilera A

Eskolak zenbaterainoko eragina du?

15 % ORDUAK EGUNEAN (24) Lo orduak (9) Esna orduak (15) Gelatik kanpo (10) Gelan (5) 15 % Eskola-egunak (176) URTEKO EGUNAK (365) Eskola gabeko egunak (189) Eusko Jaurlaritza. Eskola hiztun bila. 1991.

Helburuei begira Eskolaren mugak argi daude. Egin dezakeguna ondo egin behar dugu eta gustura aritu behar dugu: helburuak ondo zehaztu, estrategia egokiak aukeratu, tresnak... Euskararekin harreman handia eta positiboa eskaini behar diegu, eta ahalik eta euskara gehien erabili dezaten lagundu.

Non eta nola eragin behar genuke? Erabileran eragitea Non eta nola eragin behar genuke?

Eragiteko bideak ERABILERA EZAGUTZA MOTIBAZIOA ZUZENEAN ZEHARKA - Metodologia egokiak erabiltzea Gaitasun komunikatiboak Mezu egokiak Jarreretan eta jokabideetan eragiteko programak ZEHARKA Familiengan eragitea Eskola orduz kanpoko jarduerak - Erreferente eta eredu egokiak.

IRAKASLEON JARRERA-JOKABIDEA Zuzenean eragiten IRAKASLEON JARRERA-JOKABIDEA Irakasleak erabileran zuzenean eragiten estrategaik eta tresnak IKASLEEN JARRERA Ikasleen jarreretan eragiten MEZU EGOKIAK Tentsioa mantentzen

Irakasleak zuzenean eragiten gelan eta gelaz kanpo Erabileran eragitea Irakasleak zuzenean eragiten gelan eta gelaz kanpo

Abiapuntua Euskararen erabilera sustatzearen ardura hezitzailearena da. Irakaslearena ikastetxeen kasuan. Helburuak GUK jartzen ditugu eta estrategiak guk aukeratzen eta erabiltzen ditugu. Helburuekin ondo lotzea ezinbestekoa da. Helburu lorgarri eta neurgarriekin. Lortu behar dugu estrategiak eta tresnak norberaren ezaugarrietara egokitzea: erabilera lantzen gustura aritu behar dugu.

ABIAPUNTUA Laguntzea Zertan ari garen jakitea Gustura aritzea

Erabiltzeko iniziatiba: Noiz erabiltzen dute euskara? 1- Euskaraz erantzuten al didate? Guztiek eta beti? 2- Euskaraz zuzentzen al dira niregana? Guztiak eta beti? 3- Euskaraz egiten al dute ni beraiekin ari naizenean? 4- Euskaraz egiten al dute ni beraiekin ari ez naizenean? 5- Euskaraz egiten al dute jardun osoan?

GUTXIENEKO HELBURUA Zein izan daiteke gutxieneko helburua? Adostu dezakegu? Hau da: ikasleekin oro har hau lortu nahi genuke… Gurekin harremana euskaraz izatea Beraien artean euskaraz egitea gelan gu elkarrizketan gaudenean: taldeka daudenean, denbora guztian… Beraien artean euskaraz egitea gu elkarrizketan gaudenean gelan eta gelaz kanpo Beraien artean euskaraz egitea gelan nahiz eta gu elkarrizketatik kanpo egon: taldeka daudenean, denbora guztian… Beraien artean euskaraz egitea gu elkarrizketatik kanpo gaudenean gelan eta gelaz kanpo: denbora tarte batzuetan, denbora guztian…

Estrategiak eta tresnak Produkzio eleb Ulermen eleb Arautua Adostua Zentro Parte Kanpo Norekin Banaka Binaka Taldetxotan Talde osoa Guztiekin, taldetxo jakin batzuekin, aleatorioa... Intentsitatea Elkarrizketak Egoerak Zenbat bakoitzarekin Egunero sortu Zenbat aldiz taldeetara eta denbora Astero sortu Zeintzuk arituko ... Pizgarriak Sariak Errefortzu positiboak ... Eraginkortasuna Zailtasunak aurreikustea Egokitzea: Barkatunola Lagun- garriak Hizkuntza ezinbestekoa Sugea, semaforoa, gometzak...

Hezitzaile berritsuak

Hezitzaile Berritsuak Elkarrizketa asko sortzen eta bideratzen dituen hezitzailea Banakoekin Beraien artean

Hezitzaile Berritsuak Hezitzaile Berritsuak al gara? Banakoekin sortzen al ditugu elkarrizketak? Zein egoeretan? Erraz egiten al dugu? Bideratzen al ditugu beraien arteko elkarrizketak? Zein egoeretan? Erraz egiten al dugu?

Erabileraren ontzia bete Euskararen erabileran eragiteko estrategiak www.ebete.org .

Ezagutzari begira Erabilerari begira - Ikasleek hizkuntza bat baino gehiago ondo ikastea. Erabilerari begira Euskara asko, askorekin eta egoera askotan erabiltzea.

Helburuei begira Eskolaren mugak argi izan Egin dezakeguna ondo egin behar dugu eta gustura aritu behar dugu: helburuak ondo zehaztu, estrategia egokiak aukeratu, tresnak... Euskararekin harreman handia eta positiboa eskaini behar diegu, eta ahalik eta euskara gehien erabili dezaten lagundu.

Oinarrizko prozedura

Helburua eta prozedura zehazten A- Irakasleoi euskaraz erantzutea eta irakasleongana euskaraz zuzentzea. B- Ikasleen artean euskaraz egitea taldeka daudenean eta irakaslea elkarrizketaren parte denean. C- Ikasleen artean euskaraz egitea gelan daudenean eta irakaslea elkarrizketaren parte denean D- Ikasleen artean euskaraz egitea gelan taldeka daudenean baita irakaslea taldetik kanpo egonda ere E- Ikasleen artean euskaraz egitea gelan denbora tarte batean (goiz osoa, egun osoa, aste bat…) baita irakaslea taldetik kanpo dagoenean ere. F- Ikasleen artean euskaraz egitea ikastetxeko eremu osoan denbora tarte batean baita irakaslea taldetik kanpo dagoenean ere.

Irakasleen jarrera/jokabidea Irakasle guztion oinarrizko jarrera-jokabidea: Mezua eman Elkarrizketak sortu: Hezitzaile Berritsuak Elkarrizketak eragin beraien artean Ahalegina eskatu, mezua gogorarazi Ahalegina baloratu, errefortzu positiboak eman

Irakasleen jarrera/jokabidea Gu Bai Hezitzaile Berritsuak! Erronka egiteko aukera Zer iruditzen? Garbi eduki: eskolako eremuan euskara asko erabiltzea nahi badugu, lagundu behar diegu. Ez dago beste biderik.

Eragiteko bideak ERABILERA EZAGUTZA MOTIBAZIOA ZUZENEAN ZEHARKA - Metodologia egokiak erabiltzea Gaitasun komunikatiboak Mezu egokiak Jarreretan eta jokabideetan eragiteko programak ZEHARKA Familiengan eragitea Eskola orduz kanpoko jarduerak - Erreferente eta eredu egokiak.

Garatu daitezkeen zenbait bide Oinarrizko prozedura Irakasle guztiok antzeko jokabidea izatea gutxieneko helburura begira Jarduerak egokitzea Jarduerak sortzea Ahozkoa lantzeko tarte-jarduera berriak bilatzea Ohiko jarduerak moldatzea Ahozkoa lantzeko ohiko jarduerak moldatzea Motibazioa oinarri duten jarduerak Erabilera indartzeko kanpainak Faktoreekin lotutako jarduerak Jarduera berriak eta lehengo batzuk moldatzea Elkarrizketa itxiak Hizkuntza-jolasak Errutina linguistikoak Esketxak Dinamizatutako gelaz kanpoko jarduerak Patioko jarduerak

Jarduerak egokitzen prozedurak erabiltzeko JARDUERAK BALIATZEA Jarduerak egokitzen prozedurak erabiltzeko

Irakasleon jokabidea Gai bat lantzerakoan, dinamika zertxobait zaintzen badugu erabilera eta gaitasuna lantzeko aukera gehiago izango ditugu. Zenbat eta zailagoa izan beraien artean euskaraz egitea, orduan eta garrantzitsuagoa jarduerak baliatzea. Jarduerak sortu ditzakegu edo ohiko jardueretan aldaketak egin.

Jarduera baten uneak Aurkeztea eta dinamika kokatzea Eredua ematea Banakoekin elkarrizketak Beraien arteko elkarrizketa bideratuak eta bideratu gabeak Ebaluazioa

Narrazioa Ipuina moldatzen.

Deskripzioa Marrazkiak deskribatzen.

Deskripzioa eta argudioak Nor da lapurra? Zer lapurtu du? Deskripzioa egin Historia asmatu: Bakarra da lapurra Hiru pertsonaiak historiaren barruan sartu

Narrazioa: NARRAZIOARI GALDERAK ETA EKARPENAK EGITEN Bikoteka Ipuin bat entzuteko Zati bat jarri eta gelditu - Zein galdera datozkie burura? (idatz dezakete) - Bikoteka landu eta denon artean zerrenda - Zer gertatuko da ondoren? - Bikoteka landu eta batzuk kontatu Azken zatia entzun - Espero moduan amaitzen? Zer iruditzen amaiera?... Adb: Txikle lapurretan

Errelatoa: ZER GERTATU ZEN? Taldeka jarri Bost gai: - Kirola - Musika - Istripua - Lapurreta - Ezkontza Aukeratu bat eta hartu dagokion orria

Argudiaketa Katua Txakurra Dordoka Arrainak Oiloa Hamsterra Txoria

Azalpena Jarraitu azalpen katea

Narrazioa: BESTE TALDEAK IPUINA ASMA DEZAN Taldeka ipuina asmatu behar. Ipuinean sartu beharreko elementuak beste taldekoek emango. Ahoz prestatu ipuina. Besteei kontatzean denek parte hartu. Abiapuntua Pertsonai berria Aldagai bat Tonua edo amaiera Txanagorritxo Hiru txerritxoak Txokolatezko etxea Hiru hartzak Edurne zuri Ahatetxo itsusia Sorgina Txakurra Katua Hontza Lehoia Ehiztaria Okina Gure herrian gertatzen da Txinan gertatzen da Gauez gertatzen da Euria ari du Tonu tristea Tonu alaia Haserre bezala Amaiera ona Amaiera txarra Amaiera harrigarria

Argudiaketa: HITZ KLABEAK Taldetxoak. Gai bat. Besteei azaldu beharko. Gai bakoitzak hitz debekatu batzuk. Azalpenak prestatu: idatzi dezakete. Gaia esan eta azalpenak eman (idatzizkoa ezin dute erabili). Gelakideek galderak egin ondo ulertzeko.

Matematikak Bost talde egiten ditugu Talde bakoitzeko ordezkari bana Kaxa batetik ariketa bat ateratzen Ahoz azaldu behar besteei Talde bakoitzak berea egin behar Emaitza arbelean idatzi behar du ordezkariak Adb: Nork egingo azkarrago? Taldeko ordezkariak bere taldekideei txandaka galdetu pausoka egindakoa azaltzeko Irakaslea parte lehen atalean eta zentro bigarrenean

Aukeratu bat eta egin taldean 3 autobus txangoan doaz. Lehenengoan 21 ume doaz, bigarrenean 30 ume eta hirugarrenean 16 ume. Zenbat ume doaz guztira?   Nora doazela iruditzen zaizue? Zer egingo dute? Asmatu zuen txangoa!  ---------------- 30 eguneko hilak: apirila, ekaina, iraila eta azaroa. 31 eguneko hilak: urtarrila, martxoa, maiatza, uztaila, abuztua, urria eta abendua. Zein hilabete falta da? Zenbat egun daude guztira apirila, maiatza eta ekainean? Zein da hilabeterik hoberena? Zergatik?

Soinketa Kirol jarduera batzuk aukeran Talde bat aukeratu behar. Bik berdina aukeratzen badute: zozketa. Kirol horri buruzko informazioa bilatu behar eta saio hasieran besteei aurkeztu: nondik datorren, bitxikeriaren bat… Taldeko batek “gidoi” moduko bat izango du eta beste taldekideei galdetu. Ondoren hauek dinamizatuko saioa: irakasleak taldeko kideei azalduko egin beharreko ariketa bakoitza. Kide bakoitzak taldetxo bati eman beharko azalpena. Ariketa sinpleak eta motzak: azaltzeko errazak eta behin baino gehiagotan eman behar azalpenak. Horretan ari direnean, irakaslea taldez talde galderak eginaz eta Hezitzaile Berritsu moduan.

Debekuak Irudian agertzen dena nor den eta nora doan kokatu irakasleak. Taldekoak bere gurasoak dira. Konbentzitu behar dute beste arropa bat janzteko. Taldekide bat erdira. Besteek argumentuekin konbentzitu nahi. Bera bere burua defendatzen.

Lan elkarrizketa batera doa: gizon heldu eta aberatsen ile-apaindegi batera.

Haurren jai bat girotu behar du: pailazo moduan aritu behar du.

Gaitasunak testu moten arabera

Garatu daitezkeen zenbait bide Oinarrizko prozedura Irakasle guztiok antzeko jokabidea izatea gutxieneko helburura begira Jarduerak egokitzea Jarduerak sortzea Ahozkoa lantzeko tarte-jarduera berriak bilatzea Ohiko jarduerak moldatzea Ahozkoa lantzeko ohiko jarduerak moldatzea Motibazioa oinarri duten jarduerak Erabilera indartzeko kanpainak Faktoreekin lotutako jarduerak Jarduera berriak eta lehengo batzuk moldatzea Elkarrizketa itxiak Hizkuntza-jolasak Errutina linguistikoak Esketxak Dinamizatutako gelaz kanpoko jarduerak Patioko jarduerak

Oinarrizko prozedura

Irakasleen jarrera/jokabidea Irakasle guztion oinarrizko jarrera-jokabidea: Hezitzaile Berritsuak Elkarrizketa asko sortu edo askotan parte hartu Ahalegina eskatu, mezua gogorarazi Ahalegina baloratu, errefortzu positiboak eman

Irakasleen jarrera/jokabidea Gu Bai Hezitzaile Berritsuak! Erronka egiteko aukera Zer iruditzen? Garbi eduki: eskolako eremuan euskara asko erabiltzea nahi badugu, lagundu behar diegu. Ez dago beste biderik.

Elkarrizketa itxietatik abiatzea Eginda ematen dizkiegunka, beraiek soilik praktikatu egin behar dute. Hizkuntza-jolasak Esketxak Hizkuntza-errutinak Hizkuntza-paisaia Abestiak

Proposamena Egiturak lantzerakoan… Elkarrizketa itxietatik abiatzea Elkarrizketa irekietara iristea jarduerak egokitzearen bidez

Aukerak Nor-Nork: ni nahi dut, nik etorri naiz… Nork-Nori: ikusi dizut… Dezaket-Naiteke: etxera joan dezaket… -lako: zergatik gaixo dago Zuek eta guek

Nor - Nork

Nor-Nork Hizkuntza-jolasa Errutina linguistikoa Esketxa Abestiak Hizkuntza-paisaia

Hizkuntza-jolasa: Zu-zuk Liburua Umoretsua Mugikorra Jatorra Bizikleta Zintzoa Baloia Eroa Jertsea Maitakorra Zuk … nahi duzu? - Bai, nik … nahi dut - Ez, nik ez dut … nahi Zu… zara? – Bai, ni… naiz - Ez, ni ez naiz….

Hizkuntza-jolasa: Zu-zuk Liburua Umoretsua Mugikorra Jatorra Bizikleta Zintzoa Baloia Eroa Jertsea Maitakorra Nork nahi du …? - Nork nahi du…? - Nik … nahi dut edo Nik ez dut …rik nahi. Nor da….? – Nor da…? - Ni… naiz edo Ni ez naiz….

Soinudun ipuina Ipuina kontatu Errepikatu elementuak banatuz Esketxa ere izan daiteke Tonuarekin jolastu Ipuina aldatu –osatu ikasleekin eta berriz kontatu: amaiera ona, txarra…

Esketxa Hotel baten aurrean. Pertsona bat zain (alde guztietara begira) eta beste bat iristen da. - Kaixo! - Arratsalde on! Zain zaude? - Ba bai. Nor etorriko da? - Uste dut ---- etorriko dela. Nola dakizu? - ------k esan dit. Nork esan dizu? - -----k esan dit. Bale. Ea ba ---- etortzen den.- Bai! Bere sinadura nahi dut!

Jarduera egokitzea -Hizkuntza errutina Pertsonai ezagun baten argazkia Nork daki zer hartu dudan? Guztiek: Argazki bat! Gaia da… Kirolariak. Nork galdetu nahi du zerbait? Nik! Nor da argazkian dagoena? Asmatu! Messi da? Ez. Ez da futbolaria. Nork galdetu nahi du zerbait? Nik! Fernando Alonso da? Ez. Emakumea da. … (Deskripzioa lantzeko ere erabil daiteke zertxobait moldatuta)

Hizkuntza-paisaia Patioko atean: Nor dator jolastera? Ni bai! Eta ni ere bai! Nork hartuko du soka? Nork hartuko du baloia? Nik soka eta zuk baloia! Pasiloan: Nor dago zure ondoan? Nork ditu zapatila zuriak?

Abestia Nor eta nork aipatzen diren abestiak?

ETXE TXOKOA Bingoa Kaxa batean osagaiak Banan bana aterako norbaitek Nork behar du olioa? Olioa nik behar dut Nork behar du zartagina? … Zertarako behar da olioa? Arrautzak frijitzeko Zertarako behar da da.. 67

ETXE TXOKOA 68

MARRAZKETA / PLASTIKA TXOKOA Ez dakit nor naizen!! Marrazketa txokoan animalien fitxak utzi eta haurrek margotu ditzatela. Ondoren, batak besteari bizkarrean itsatsiko dizkiete marrazkiak. Borobilean jarri eta bat erdian geldituko da. Galderen bidez, zer den asmatu beharko du Errutina linguistikoa: Leire, ez dakit nor naizen. Ondoren galdera (zenbat hanka dauzkat? Tronparik badut...) 69

Naiteke-Dezaket

Naiteke-Dezaket Hizkuntza-jolasa Errutina linguistikoa Esketxa Abestiak Hizkuntza-paisaia

Pilota elkarri Hemen geratu naiteke? -Bai, noski - Ez, orain ez (lekua aldatu elkarri)

Pilota elkarri Hemen geratu naiteke? -Bai, noski - Ez, orain ez (lekua aldatu elkarri)

Esketxa I Kaixo! Egun on! Hemen utzi dezaket? Ez. Hor ez. Eta hemen utzi dezaket? Ez. Hor ere ez. Eta Hemen utzi dezaket? Eta zer egin behar dut honekin? Banoa!

Esketxa II A-Nekatuta nago. Etxera joan naiteke? B- Ez. Oraindik ez. C-Eta ni etxera joan naiteke? B- Bai. Zu bai. A- Baina nik ere joan nahi dut? B- Baina ez dizut uzten. C-Hor konpon zuek biok. Ni banoa!

Esketxa III Ura edan dezaket? Egarria daukazu? Bai, noski! Bale. Komunera joan naiteke? Zertara? Ura edatera! Ah! Joan zaitezke komunera uda edatera.

Hizkuntza-paisaia Ura edan dezaket? (basoa) Komunera joan naiteke? (eskua edo..) Baloia har dezaket? (baloia) Patioan geratu naiteke? (patioko irudia…)

Abestiak Bururatzen bakarren bat? Bestela asmatu egin behar!

Jarduera egokitzea eta hizkuntza-errutina Irudi bat pantailan Erdira ateratzen denak, objetu baten izena paper batean idatziko. Besteek ez dute ikusiko. Txandaka galderak: - Galdera bat egin dezaket? Bai, noski. - Baloia da? - Bai, baloia da edo Ez, ez da baloia - Nik esan dezaket… - Handiagoa dela/Txikiagoa dela - Garestiagoa dela/Merkeagoa dela - Ezkerrerago dagoela/eskuinerago dagoela - Gorago dagoela/Beherago dagoela

Irudiak

Irudiak

Irudiak

Nork - Nori

Nork-Nori Hizkuntza-jolasa Errutina linguistikoa Esketxa Abestiak Hizkuntza-paisaia

Hizkuntza-jolasa: Keinu jolasa Ikusi didazu? - Bai, ikusi dizut Bi behatz begietara - Ok +bi behatz begietara Behatz bat esku ahurrera (edo gorputz atalera) Ikusi nauzu? - Bai, ikusi zaitut Behatzak gorputz aldera Belauna Ipurdia Sudurra Burua Ukalondoa Belarria Galdetzen duenak soilik keinu bidez Orainaldia: bi behatz punta lurreruntz Lehenaldia: eskuak atzera

Hizkuntza-jolasa 1,2,3,4,5,6… Ikusi zaitu! Nork ikusi nau? Nik ikusi zaitut! Txuleta ikusi dizu! Nork ikusi dit? Irakasleak ikusi dizu!

Esketxa Bi mediku ospitale batean: - Aizu! - Bai? Ikusi duzu? - Ikusi? Nor? Istripua izan duena. - Bai. Ikusi dut. Eta ikusi diozu? - Zer? Ikusi diozu zauria? - Ez. Oraindik ez diot ikusi.

Hizkuntza-paisaia Jantokian: Bazkaldu duzu? Eta esan diozu sukaldariari oso goxoa zegoela? Patioan: Gordeketan ari diren irudi bat: Ikusi zaitut! Orain ere bai? Beti berdin! Eskolako sarreran: - Nork ekarri zaitu? Agurtu joan aurretik!

Abestia Nor eta nork aipatzen diren abestiak?

Jarduera egokitzea -Hizkuntza errutina Karta/txartel jolasa Hirunaka jarri Txarteltxoak mahai gainean (behera begira) A-Ondo ezagutzen ote nauzu? B-Bai. Ondo ezagutzen zaitut. C- Ea ba. Frogatu. Bi txartel hartu. Gauza bat esango dizut. Badakit …..eta badakit …. - Bai, arrazoi duzu. Ez, ez duzu arrazoi. Asmatutako txartelak gorde.

- lako

- lako Hizkuntza-jolasa Errutina linguistikoa Esketxa Abestiak Hizkuntza-paisaia

Hizkuntza-jolasa: Pilota pasa Zergatik gustatzen zaizkizu…? Txakurrak Katuak Kotxeak Baloiak … Zergatik joan nahi duzu….? Mendira Hondartzara Eskolara Bilbora Gai bat aukeratu Argudioak landu (taldeka agian?) Izena + Zergatik joan nahi duzu eskolara? Erantzunik ez ? Ahatik! Helburua: ahalik eta luzeena egitea

Soinudun ipuina Ipuina kontatu Errepikatu elementuak banatuz Esketxa ere izan daiteke Tonuarekin jolastu Ipuina aldatu–osatu ikasleekin eta berriz kontatu: amaiera ona, txarra…

Esketxa Lau lagun patioan: Hiruk Laugarrenak Baloiarekin jolastuko dugu! Zergatik? Sokarekin jolastuko dugu! Kanikekin jolastuko dugu! Bagoaz hemendik! Aspertu egingo garelako! Ez! Baloiarekin ez! Kristala puskatuko delako. Ez! Sokarekin ez! Nahiko leku ez dagoelako. Ez. Kanikekin ez.

Hizkuntza-paisaia Eskaileretan: Eskailerak mantso jaisten ditugu. Zergatik? Azkar jaistea arriskutsua delako! Jantokian: Gaur guzti guztia jango dugu. Zergatik? Goxo goxoa dagoelako! …

Abestia -lako hainbatetan erabiltzen diren abestiak

Jarduera egokitzea -Hizkuntza errutina Uda hobea da… Negua hobea da… Oporrak hobeak dira… Asko ikastetea hobea da… … Gai bat Taldeka argudioen zerrenda Bi ordezkari: galdera egiten duena eta erantzuten duena Uda hobea da - ……… duelako Ez gaude ados. Zergatik? Hori guk esan dugulako edo dena delako arrazoia. Argudioak amaitzean, taldeak kanpora.

Guk-Zuek

Guk-Zuek Hizkuntza-jolasa Errutina linguistikoa Esketxa Abestiak Hizkuntza-paisaia

Hizkuntza-jolasa 1,2,3,4,5,6… Guk nahi dugu Zuek nahi duzue? Guk ere nahi dugu

Hizkuntza-jolasa Positibo eta negatibo Guk ------- ikusi dugu Ez, zuek ez duzue--- ikusi. Bai, guk --------- ikusi dugu Ez ez, zuek ez duzue--------ikusi. Bai bai, guk---------- ikusi dugu. Ez, ez eta ez, zuek ez duzue…. Ikusi. Baietz! Guk --------- ikuis dugu. Ezetz! Zuek ez duzue---- ikusi.

Hizkuntza-jolasa Positibo eta negatibo Bai, guk --------- ikusi dugu Ez ez, zuek ez duzue--------ikusi. Bai bai, guk---------- ikusi dugu. Ez, ez eta ez, zuek ez duzue…. Ikusi. Baietz! Guk --------- ikuis dugu. Ezetz! Zuek ez duzue---- ikusi.

Esketxa Bi bikote. Kalean topo egiten dute. A: B : B: Aspaldian ikusi gabe! Zer moduz? B : Ondo! Primeran! Ikusi duzue? Zinean pelikula berria jarri dute. Guk ikusi dugu Zuek ikusi duzue? B: Ez guk ez dugu ikusi Zuek berriz ikusiko duzue? Ez! Behin ikusita nahikoa!

Hizkuntza-paisaia Eskaileretan kartelak: - Guk eskailerak mantso jaisten ditugu? Zuek ere bai, ezta? Jantokian kartelak: - Bi haur talderen irudia: Guk guztia jan dugu. Eta zuek? Goxo goxoa zegoen, baietz? Musika gelan: - Guk asko abestu abestu nahi dugu. Zuek ere bai?

Musika Abestiak: Guk eta zuek agertzen direnak, gutxienez bietako bat Letrak moldatu eta abestietan biak sartu

Jarduera egokitzea (ingurune) eta hizkuntza-errutina Zure herria-auzoa nolakoa da? Zein da elementu bereizgarri nagusia? Zein da gauzarik politena? Zer da gauzarik itsusiena? Guztiek ezagutu behar lukete leku hori? Zergatik?

Jarduera egokitzea (ingurune) eta hizkuntza-errutina Zure herria-auzoa nolakoa da? Zein da elementu bereizgarri nagusia? Zein da gauzarik politena? Zer da gauzarik itsusiena? Guztiek ezagutu behar lukete leku hori? Zergatik? Taldeka landu: adostu eta gero idatzi Taldeak nahastu Hizkuntza-errutina Guk uste dugu… Zuek zer uste duzue?

Garatu daitezkeen zenbait bide Oinarrizko prozedura Irakasle guztiok antzeko jokabidea izatea gutxieneko helburura begira Jarduerak egokitzea Jarduerak sortzea Ahozkoa lantzeko tarte-jarduera berriak bilatzea Ohiko jarduerak moldatzea Ahozkoa lantzeko ohiko jarduerak moldatzea Motibazioa oinarri duten jarduerak Erabilera indartzeko kanpainak Faktoreekin lotutako jarduerak Jarduera berriak eta lehengo batzuk moldatzea Elkarrizketa itxiak Hizkuntza-jolasak Errutina linguistikoak Esketxak Dinamizatutako gelaz kanpoko jarduerak Patioko jarduerak

Aurrera begira Oinarrizko prozedurari garrantzia eman eta jarraipena egin Jarduerak egokitzea eta elkarrizketa itxiak: antolaketan txertatzen saiatu? Jarrerak: plangintza moduko bat egin daiteke. Nire laguntza nahi baduzue, prest. Baina formatua adostu beharko genuke. Helburua frogatzea/garatzea da.