AS RELACIÓNS SEMÁNTICAS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Relaciones semánticas
Advertisements

Relaciones semánticas
SEMANTICA Y LÉXICO TEMA 7 1.º DE BACH..
LA SEMÁNTICA Es la ciencia que estudia el significado de las palabras y las expresiones lingüísticas.
Tema 2. Conocemos el origen del léxico español
NIVEL SEMÁNTICO ELIPSIS TABÚ/EUFEMISMO METÁFORA Y METONIMIA
RELACIONES SEMÁNTICAS. EL CAMBIO SEMÁNTICO
PROGRAMA DE MINIMZACIÓN DE RESIDUOS
EL SIGNIFICADO DE LAS PALABRAS.
Definición de semántica La semántica es la rama de la lingüística que estudia el significado de los signos lingüísticos Ramas de la semántica Semántica.
CAMBIO CLIMATICO Responsabilidade compartida
A ORQUESTRA SINFÓNICA DE GALICIA
Unidad 2. La palabra y su significado
O efecto invernadoiro en Galiza
A FORMACIÓN DE PALABRAS
Os textos argumentativos
SEMÁNTICA.
Juan Ramón Alonso García
A clonación e as células nai.
Traxedia dos comúns Cando facer o que é mellor para ti,
Normas de aula Educación en valores
1. OS RISCOS ELÉCTRICOS 2. O ESTRÉS 3. O BURN-OUT 4. O MOBBING
O Núcleo en división. Os cromosomas
O barroco compostelán.
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
Traballo de bioloxía alumnas de 4º da ESO.
Enxeñaría xenética:.
Pratos combinados saudables
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
Traxedia dos comúns Cando facer o que é mellor para ti,
A arte de Maurits C. Escher.
Carlos Dosil Güeto 4º ESO
DINÁMICA TERRESTRE.
APRENDENDO A LER PUBLICIDADE
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
A VIDA....
O PROXECTO XENOMA HUMANO E AS IMPLICACIÓNS
Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
Falando do pasado: COPRETÉRITO
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Traballo voz natura Traballo Traballo Voz Voz Natura Natura Traballo
Relaciones semánticas
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
Falando do pasado: COPRETÉRITO
EMPRÉSTITOS E DEVOLUCIÓNS
INTRODUCCIÓN TAREFAS PROCESO AVALIACIÓN CONCLUSIÓN.
Atréveste a crear un book tráiler?
O morcego Roque.
FRACASO ESCOLAR By Claudia García Marcos Begoña Besada Romero
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
CORTEXO ANIMAL.
FACULTADE DE MEDICINA ACOE
O MAGOSTO en Ourense..
Era unha vez unha competencia ...
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
Tema 6: Didáctica del plano léxico-semántico
A RELACIÓN NOS ANIMAIS.
investigan tamén Lynn Margulis As mulleres
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
Unidad 5. Nivel léxico-semántico.
O matrimonio homosexual.
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
Sinais de Advertencia Javier e Paula.
SOÑEI CUN ANXO.
NIVEL SEMÁNTICO SIGNIFICADO DE LAS PALABRAS Significado léxico y objetivo de la palabra. Es el significado que aparece en el diccionario. Significado que.
Os entroidos de Ourense
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
NIVEL SEMÁNTICO SIGNIFICADO DE LAS PALABRAS Significado léxico y objetivo de la palabra. Es el significado que aparece en el diccionario. Significado que.
Límites e continuidade
Transcripción de la presentación:

AS RELACIÓNS SEMÁNTICAS EDUCACIÓN SECUNDARIA PARA ADULTOS MÓDULO IV

A SEMÁNTICA A Semántica é a parte da Gramática que se encarga do estudo do significado. Dentro do significado convén facer unha serie de distincións: Significado denotativo: é o significado obxectivo dunha palabra, aquel que vén no diccionario. Significado connotativo: é o significado subxectivo e metafórico que a veces lle atribuímos a unha palabra.

Significado denotativo/ connotativo Pensa no significado denotativo e no significado connotativo que poden ter estas palabras nestes contextos: Vin unha rata pola rúa. A túa nai é unha rata, non che dá nin cinco euros. Es un sol. Este sol de primavera é moi malo para a saúde.

As relacións semánticas A Semántica non só estuda o significado das palabras, senón que ademais analiza tamén como se relacionan as palabras en virtude do seu significado. É así como nacen as relacións semánticas, que son: SINONIMIA OPOSICIÓN POLISEMIA HOMONIMIA HIPERONIMIA

A SINONIMIA As palabras sinónimas son aquelas que, a pesar de ser diferentes, comparten un mesmo significado. Existen dous tipos de sinonimia: Total: as palabras son sinónimas en todos os contextos (ordenador/computadora; médico/doutor). Parcial: as palabras só son sinónimas en determinados contextos: burro/asno; cerebro/intelixente; ordenar/arreglar).

A POLISEMIA Unha palabra é polisémica cando posúe varios significados. Se miramos o diccionario veremos que os diferentes significados dunha palabra polisémica están na mesma entrada. Por exemplo:

A OPOSICIÓN As palabras opostas son aquelas cuxos significados son contrarios. Pero existen diferentes tipos de palabras opostas (os antónimos son un deles): OPOSTOS ANTÓNIMOS: entre os termos opostos hai unha gradación: ALTO/BAIXO; BO/PÉSIMO. OPOSTOS RECÍPROCOS: son palabras opostas que se precisan mutuamente para existir: COMPRAR/VENDER; DAR/RECIBIR. OPOSTOS COMPLEMENTARIOS: a afirmación dunha palabra supón a negación doutra: VIVO/MORTO; FIEL/INFIEL.

A HIPERONIMIA Esta relación semántica xorde cando o significado dunha palabra está incluído no significado doutra que é moito máis amplo. Esta palabra de significado amplo é o HIPERÓNIMO, e a palabra de significado máis específico é o HIPÓNIMO. Por exemplo:

A HOMONIMIA Trátase da relación semántica máis difícil de identificar. Xorde cando dúas palabras que na súa orixe eran totalmente diferentes, polo azar da súa evolución chegan a pronunciarse (e incluso escribirse) igual, pero seguen a ser palabras de significado totalmente distinto. VINO (do latín VENIRE) / VINO (del latín VINUS) = tanto o verbo coma o sustantivo confluíron nunha mesma forma. Outras palabras homónimas: DE/DÉ; VACA/BACA; AI/HAI; POLO (xeado) / POLO (animal).

O CAMPO SEMÁNTICO E O CAMPO ASOCIATIVO Trátase de conceptos que poden confundirse, pero que son diferentes. Forman parte do mesmo campo semántico todas aquelas palabras (pertencentes á mesma categoría gramatical) que compartan parte do seu significado. Por exemplo: piar, miañar, ouvear (=todas elas refírense á emisión de sons por parte dos animais). Forman parte dun mesmo campo asociativo (ou léxico) todas aquelas palabras que dun xeito ou doutro estean relacionadas cun determinado campo ou tema. Por exemplo, dentro do campo asociativo da televisión entran palabras tan dispares como: presentador/a, programa, emisión, presentar, antena, mando a distancia, etc.

A FAMILIA LÉXICA Non debemos confundir campo semántico e campo asociativo con familia léxica. Pertencen a unha mesma familia léxica todas aquelas palabras que comparten un mesmo lexema ou raíz: casa, caserío, casona / pan, panadería, panadeiro.