Alejandro Arangua Rovira Kenneth Alonso Muñoz

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Daniel Mazzini Ubica Solutions
Advertisements

Curso de java básico (scjp)
Uso de patrones de arquitectura
Aspectos Avanzados de la Tecnología de Objetos
Diseño de Sistemas. Patrones de Diseño. Geronimo Manso.
Patrones Creacionales
Lenguajes de Programación Tema 3
Alumno: Juan Francisco Silva Logroño Director: Luis Sebastián Berdún Co-director: Marcelo Gabriel Armentano Detección de Patrones de Diseño de Software.
Juan Manuel Perdigón Mario Felipe Monsalve
3.- Introducción a Patrones de Diseño
Patrones de diseño Web Pierre Sergei Zuppa Azúa.
PATRONES DE DISEÑO PROCESO DE CONSTRUCCIÓN DE SOFTWARE 2 GRUPO 2: LOS PATRONES.
SOFTWARE PARA PAGOS DE SUELDOS Patrones de Diseño
PATRONES DE DISEÑO.
PATRÓN ADAPTER (Adaptador) Elena Moreno Ramírez Laura Sánchez Romero Aroa Solana Ruiz.
Patrones de diseño equipo n.1
PATRONES DE DISEÑO Y ESTRUCTURAS DE DATOS
Copyright 1996, Ricardo Devis Botella, Reservados todos los derechos.Página 1 Patrones de Diseño Tecnología de Objetos PATRONES DE DISEÑO por Ricardo Devis.
1 Patrones de Diseño (...o bien, que tiene que ver la costura con el software...) Universidad de los Andes Demián Gutierrez Marzo 2010.
PROGRAMACIÓN 9 NO NIVEL B PATRONES DE DISEÑO. Son un esquema que definen una estructura para el desarrollo de aplicaciones Se usa con la finalidad de.
Serialització i persistència
Arquitectura y Patrones de diseño.
Programación Avanzada
Patrones de diseño Catálogo
FACTORY METHOD Creación a nivel de clases.
Patrones de diseño: Prototype
UNIVERSIDAD TECNOLÓGICA EMILIANO ZAPATA
APLICACIONES II ° Patrones De Diseño ° Esteban Omar Mora Delgado
Gestor Integrat de Referències
Sistema de gestió APPCC
Projecte Fi de Carrera Disseny i desenvolupament d’un esquema criptogràfic per gestionar de forma segura els historials mèdics dels pacients a través d’una.
L’ordinador i els Sistemes Operatius(S.O)
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
Equacions amb dues incògnites.
Elaboració d’un mapa temàtic
EQUDIA: DIAGRAMES PER A LA INTERPRETACIÓ VISUAL D’EQUACIONS EN DISPOSITIUS MÒBILS Oriol Janés Pereira Tutors: Sergio Escalera Guerrero Oriol Pujol Vila.
Generacions de llocs web
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
DISSENY D’UN SENSOR DE DADES MITJANÇANT BLUETOOTH
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
ES:E - Objectius Donar una visió inicial de l’Enginyeria del Software
El procés de desenvolupament. Un exemple
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
Estudi de components ASP per al tractament ‘off line’ d’imatges
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Aplicació de gestió d’una perruqueria
Projecte eTaller Disseny i implementació d’una aplicació de gestió web JEE per a petits tallers de reparació d’automòbils © Jaume López Diaz – Treball.
Disseny de la persistència Serialització
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Jonathan Ceballos Rodriguez ( ) Zenón Perisé Alía ( )
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
LABORATORI D’ENGINYERIA QUÍMICA II
LES XARXES LOCALS i els seus components.
Projecte Gestió de precintes de vehicles
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
XARXES PRIVADES VIRTUALS ( VPNs )
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
Threads en Java David Gañán Jiménez.
Com s’han de signar electrònicament documents en format PDF?
MÀGIA POTÀGIA.
BASES DE DADES Consultes
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Optimització d’E/S per aplicacions paral·leles
Transcripción de la presentación:

Alejandro Arangua Rovira Kenneth Alonso Muñoz Patrons de Disseny Alejandro Arangua Rovira Kenneth Alonso Muñoz

Índex Introducció Patrons de Creació Patrons de Comportament Patrons Estructurals Patrons Arquitectònics

Introducció Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software(1994) Patrons Gof(Gang of four) Erich Gamma Richard Helm Ralph Johnson John Vlissides

Patrons de Creació Singleton Factory Method Abstract Factory Builder(PDF) Prototype

Creational patterns Singleton Motivació Assegurar-nos que una classe té una sola instància. Donar un punt d'accés global a un objecte. Diagrama Exemple: Gestor de finestres

Creational patterns Factory Method Motivació Definir una interfície per crear objectes deixant a les subclasses que decideixin quin tipus crear. Diagrama <-abstract Exemple: Volem crear dispositius i no sabem si volem crear sensors, alarmes o altres.

Creational patterns Factory Method Exemple: Exemple: Volem crear dispositius i no sabem si volem crear sensors, alarmes o altres. public Document CreateDocument(String type){ if (type.isEqual("html")) return new HtmlDocument(); if (type.isEqual("proprietary")) return new MyDocument(); if (type.isEqual("pdf")) return new PdfDocument (); }

Creational patterns Abstract Factory Motivació Crear una família d’objectes sense especificar el tipus. Diagrama Exemple: Crear productes sense haber de saber el tipus.

Creational patterns Abstract Factory Exemple: Exemple: Crear productes sense haber de saber el tipus.

Creational patterns Prototype Motivació Especificar els tipus d’objectes a crear a traves d’un prototipus. Diagrama <-interface Prototype es interficie ConcretePrototype implementen els metodes. Exemple: concrete1 es cuadrat i concrete2 es cub.

Patrons de Comportament Chain of responsability Command Interpreter Iterator Mediator Memento(PDF) Observer Strategy Template Method Visitor State

Behavioral patterns Chain of Responsability Motivació Evitar lligar la classe que envia una petició a classes que les atenen. Diagrama <-interface Exemple:

Behavioral patterns Command Motivació Encapsular una petició en un objecte. Diagrama <-interface

Behavioral patterns Interpreter Motivació Donat un llenguatge, definir una representació per la seva gramàtica amb un interpretador. Obtenir tokens i desar-los per el seu posterior ús. Diagrama

Behavioral patterns Iterator Motivació Accedir als elements de un agregat de manera transparent a la seva representació. Diagrama <-interface

Behavioral patterns Mediator Motivació Encapsular com una sèrie d’objectes interactuen. Diagrama <-interface

Behavioral patterns Observer Motivació Com definir dependències 1 a * de manera que quan un canviï, els altres objectes siguin avisats. Diagrama abs/int-> <-abs/int

Behavioral patterns Observer Exemple:

Behavioral patterns Strategy Motivació Fer intercanviables una família d’algorismes de manera que en temps d’execució variï el seu comportament. Diagrama

Behavioral patterns Strategy Exemple:

Behavioral patterns Template Method Motivació Definir l’esquelet d’algorismes delegant altres passos a subclasses Diagrama

Behavioral patterns Visitor Motivació Definir noves operacions sense modificar les classes implicades. Diagrama <-abs/int

Behavioral patterns Visitor Exemple

Behavioral patterns State Motivació Canvia el comportament d’un objecte quan canvia el seu estat. Diagrama <-abstract COMPROVAR

Patrons Estructurals Adapter Bridge Compoite Decorator Flyweight (PDF) Proxy Facade

Structural patterns Adapter Motivació Convertir la interfície d’una classe en un altre que espera el client. Diagrama <-interface

Structural patterns Adapter Exemple:

Structural patterns Bridge Motivació Desacoblar l’ús d’una classe de la seva implementació per tal de que puguin variar independentment. Diagrama

Structural patterns Bridge Exemple:

Structural patterns Composite Motivació Unir objectes en forma de arbre per tal que es tinguin jerarquies. Diagrama

Structural patterns Decorator Motivació Afegir més responsabilitats dinàmicament a un objecte. Diagrama

Structural patterns Decorator Exemple:

Structural patterns Proxy Motivació Proveir una classe que controli les referencies a un objecte. Diagrama

Structural patterns Facade Motivació Proveir una interfície simplificada a un codi més extens. Abstraure les classes dels objectes que en fan us. Diagrama

Patrons Arquitectònics Tipus: Data integration Dissenys per combinar dades de diferents fonts en un visor que les unifiqui. Data Architecture Disseny de les dades per definir i usar un estat objectiu i la necessitat de desar aquests estats. Business Intelligence Disseny de tècniques per tal de identificar, extraure i classificar dades per a posteriors anàlisis de negoci. Master Data Management Disseny de eines i processos per definir i gestionar les dades de l’administrador, es a dir, no transaccionals de la organització. Data modeling Disseny de models de dades(anàlisi i requeriments) per processos de negoci.

Architectural patterns Model-View-Controller Motivació Independitzar el màxim possible les tres capes de Dades, Interfície i controlador. Avançar en paral·lel les tres capes tant en la programació com la fase de proves. Diagrama

Bibliografia Patterns for Parallel Programming Timothy G. Mattson (Author) Beverly A. Sanders (Author) Berna L. Massingill (Author)

Bibliografia http://www.oodesign.com/ http://en.wikipedia.org/wiki/Software_design_pattern http://en.wikipedia.org/wiki/State_pattern http://en.wikipedia.org/wiki/Facade_pattern

Preguntes?