PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque 1882-1963.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PAISAJE EN L’ESTAQUE Georges BRAQUE.
Advertisements

EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
RESUM.
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
LA VICARIA Marià Fortuny Pintura segles XVIII i XIX.
ELS LLENGUATGES VISUALS
Número I Jackson Pollock
FAUVISME ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició.
FIGURA AJAGUDA Henry Moore Escultura segle XX.
UN ANHEL DE PROGRÉS I DE CANVI
El gran masturbador Salvador Dalí
Interior holandès I Joan Miró
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Enterrament a Ornans Gustave Courbet Pintura segles XVIII-XIX.
Composició IV Wasily Kandinsky
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
PAU PICASSO.
George Braque.
Composició IV Wasily Kandinsky
GUERNICA Pablo Ruiz Picasso.
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
El CRIT Edward Munch Pintura segles XVIII-XIX.
Sopa Campbell’s Andy Warhol
Tableau II Piet Mondrian
LAOCOONT I ELS SEUS FILLS
Els jugadors de Cartes Paul Cézanne Pintura segles XVIII-XIX.
La ratlla verda Henry Matisse.
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
CLAUDE MONET.
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Tableau II Piet Mondrian
DONA II Williem de Kooning
GUERNICA Pablo Ruiz Picasso.
Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París
Impressionisme i postimpressionisme
TRES NUS EN EL BOSC Joaquim Sunyer.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Realisme EEl Realisme pictòric sorgeix a mitjans segle XIX. (Revolució burgesa de 1848) TEMES SOCIALS La gent humil, la seva feina, la vida a l’aire lliure.
Projecte interdisciplinari:
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
Entrevista a Enric Larreula
a) Introducció: Catalogació - Breu aproximació biogràfica de l’autor
EDVARD MUNCH COMENTARI “EL CRIT”.
Gèneres Musicals.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
La història de Sísif Mitologia Grega.
Autors Obres Característiques
Una historia a Castelldefels.
BIODIVERSITAT A L’HORT
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
DONA II DE KOONING.
Arriba l’hivern.
Els alumnes de 3r ens presenten SANT HILARI SACALM
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
Les Avantguardes (principis segle XX)
LES MÀQUINES.
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
EXPRESSIONISME Wassily Kandinsky, Tema líric, 1911.
Transcripción de la presentación:

PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque 1882-1963

1.- Documentació Autor: Georges Braque Cronologia de l’obra: 1908             Títol: Paisatge de l’Estaque             Autor: Georges Braque             Cronologia de l’obra: 1908        País: França Estil: Cubisme             http://www.edu365.com/batxillerat/art/cubisme/el_cubisme.htm

2.- TEMA Paisatge: Roques, arbres i un camí que porta a un poble.

3.- Descripció Tela. Tècnica de l’oli Aquest és un dels paisatges que Braque va pintar a l’Estaque (Provença) l’estiu de 1908. En ell hi veiem un paisatge amb arbres i roques i, al fons, un poblet. Un camí porta fins aquest poblet.

4.- Elements formals i compositius Forma: Oberta Composició: Tancada. Diagonals corbades Perpectiva: Absència de lleis de la perspectiva. Treballa aspectes de lluny /a prop. Línia d’horitzó: No hi ha horitzó. Simetria:No n’hi ha. Encara que el quadre transmet una sensació d’ordre. Geometria:Reducció de les formes a prismes geomètrics. Llum: Neutra i uniforme que incideix molt lleugerament sobre algunes superfícies per marcar els volums de manera arbitrària i fragmentària. Cromatisme: Gamma cromàtica de colors poc intensos (grisos, blavosos, marrons, ocres) i iguals.

5.- Antecedents i influències posteriors. A més de l’art primitiu, l’antecedent immediant de l’obra de Braque és Cézanne. L’any 1906 es va celebrar una antològica d’aquest pintor que va impressionar Braque de tal manera que canvià el concepte sobre pintura. Fascinat per la geometria del postimpressionista, Braque pintà a L’Estaque diversos paisatges fets de volums geomètrics. Una mostra d’aquesta geometria de Cézanne és l’obra “Els jugadors de cartes”. Entre el 1908 i el 1914 Braque va treballar amb Picasso per desenvolupar junts el cubisme. Braque i Picasso van prescindir de les formes concretes, van obrir la pintura a tot tipus d’experimentació, un procès que culmina amb l’abstracció. L’obra d’aquests primers cubistes influirà en autors tant diferents com Duchamp o Mondrian. El cubisme és la pedra clau de tot l’art del segle XX.

6.- Relacions amb obres similars de l’autor Aquesta obra pertany al cubisme analític (es volia aconseguir el principi de simultaneïtat en diversos angles per tal de poder representar així les tres dimensions alhora; cubisme sintètic: buscaven els plans més amplis que sintetitzaven les formes més complexes, se servien de colors més vius i van introduir una tècnica revolucionària, el collage). En el cubisme analític es redueixen els volums a prismes i s’utilitza la incidència de la llum de manera molt arbitrària, sense crear perspectiva. Això crea una fragmentació de les formes mitjançant la qual s’intenta analitzar la sintaxi del paisatge i trobar-hi les claus de l’estructura interna, tridimensional.

                       Cases a l’Estaque Viaducte de l’Estaque

7.- Diferències amb altres solucions coetànies El cubisme forma part de les anomenades Primeres Avantguardes. En aquestes hi trobem diferents moviments com el fauvisme, el futurisme i l’expressionisme. El cubisme va ser un moviment cerebral: pretenia utòpicament representar la tridimensionalitat en un pla bidimensional. El fauvisme: creien que el color havia de ser l’element essencial de la pintura i que es podia prescindir de la llum i de la profunditat. (Henri Matisse). El futurisme: moviment d’exaltació de la modernitat enfront el passat, de les innovacions mecàniques, de la maquinària i la tècnica. Partia dels principis de la simultaneïtat del cubisme però els aplicava al moviment. Per això també se l’anomena Cubisme dinàmic. (Balla, Boccioni, Carrà) L’expressionisme: Estètica basada en la espontaneïtat i l’emoció enfront de la racionalitat de les formes. Hi haurà diferents grups: “El Pont”, “El genet blau” i “la Nova objectivitat”.

Balla: Nena corrent en un balcó. Expressionisme: veure Munch

8.- Significat i funció Significat: Funció: Estètica. És una investigació sobre el fenomen pictòric, independentment de la realitat visual; per això la seva pintura és la dissecció de la realitat visual.     Funció: Estètica.            

9.- Context històric i artístic Fotocòpia Primeres avantguardes