3.5.- La cohesió social i ideològica.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Advertisements

Camps de concentració nazis David Sole 4ESO C. Els camps de concentració nazis són els camps de concentració que s'utilitzaren inicialment com a element.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Article tercer: “El dret a la vida”. Difícil no estar d'acord, veritat? "Tot individu té dret a la vida, a la llibertat i a la seguretat de la persona."
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
Tema 6: L’ENERGIA.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
A la teva declaració de la renda
5.- DE LENIN A STALIN ( ) La Revolució Russa té influència en tota Europa: espartaquistes (Al.), Hongria, França, Espanya,... Es funda la IIIª Internacional.
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
10 L’ascens dels totalitarismes feixista i nazi ESQUEMA RECURSOS
DÉUS EGIPCIS NAIARA I SERGIO LÓPEZ.
IN MEMORIAM - 65 YEARS LATER Irena Sendler
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
10 de l’any Regina Escoltant el “Pie Jesu “ de Marcel Olm, sentim-nos mares i germans de Jesús.
Activitats quotidianes, temps lliure i vacances
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
QÜESTIÓ NÚM. 14 Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual.
3.- L’ALEMANYA NAZI ( ) Causes de l’ascens del nazisme.
Automàtic (6’) o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
EL POBLE DE LA FANTASIA.
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
3.3.- La construcció d’una dictadura nazi (I).
Descobrint un tresor amagat
Quin dinosaure!.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
Llegendes sobre la Lluna
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Carta d’un infant als seus pares.
Pràctica 5.2: Construcció de fluxogrames
La vida és un do de Déu i un servei als altres
El llibre de les bèsties Versió moderna de Roc Casagran
L’AIGUA A LA NATURA.
valors humans i socials
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
LA SOCIETAT , LA FAMÍLIA , L’EDUCACIÓ I LES JOGUINES
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
6.- EXPANSIÓ I CRISI DEL COMUNISME.
XIII a Setmana de la solidaritat
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
LA PANDILLA.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
Proverbis i planetes?.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Un home, que regularment assistia a les reunions d’Amics,
de materials i instruments
Transcripción de la presentación:

3.5.- La cohesió social i ideològica. Propaganda: cartells, art, cinema, postals, segells,... Control dels mitjans de comunicació i censura Es persegueix la unitat ideològica de tots baix el nazisme Control de l’educació, depurant els mestres que s’oposen Associacions de tot tipus per enquadrar la societat, sobretot joves Repressió de tota oposició: socialistes i comunistes sobretot S’imposa una societat masclista on la dona es veu relegada a les tres K: kinder (casa), kirche (església) i kücke (cuina) “La culminació de la tasca d’educació de l’estat racista consistirà en infiltrar instintivament i racionalment en els cors i cervells de la joventut que li ha estat confiada la noció i el sentiment de raça. Cap adolescent, siga home o dona, ha de deixar l’escola abans d’estar plenament convençut del que significa la puresa de la sang i la seua necessitat. A més, aquesta situació, des del punt de vista racial, ha d’assolir la seua perfecció en el servei militar, és a dir, que el temps que dure aquest servei s’ha de considerar com l’etapa final del procés normal de l’educació de l’alemany en general.” A. HITLER: Mein Kampf (1924).

3.6.- La puresa racial. Es crea un model físic i ideològic de raça ària i es persegueix a qualsevol que se’n desvia d’aquest model: minusvàlids, comunistes, homosexuals, gitanos, eslaus i jueus “Les execucions en massa per gas començaren a l’estiu del 1941 i es perllongaren fins la tardor del 1944. Jo controlava personalment les execucions en Auschwitz (...). Per “solució final” s’entenia l’extermini de tots els jueus d’Europa. Tenia ordre de deixar en disposició de funcionar els procediments d’extermini en Auschwitz el mes de juny del 1941. Havia visitat Treblinka amb l’objectiu de veure com duien a terme alló l’extermini (...). El comandant del camp em va dir que havia utilitzat gas monòxid i, en la seua opinió, els seus mètodes eren molt eficaços. Així doncs, una vegada manats construir els edificis d’extermini, vaig decidir emprar el Cicló B, àcid prúsic cristalitzat que ficàvem en la cambra de gas per una xicoteta escletxa. Per a matar a les persones que hi havia dins de la cambra de gas feien falta de tres a quinze minuts, segons les condicions climatològiques (...). Ordinàriament esperàvem mitja hora per obrir les portes i traure els cadàvers. Una vegada fora, la nostra patrulla especial s’apoderava dels anells i les dentadures d’or dels cadàvers (...). També, de vegades, es realitzaven experiments amb els presoners; entre ells, l’esterilització i experiències relatives al càncer. La majoria de persones que morien a conseqüència d’aquests experiments havien estat condemnades a mort prèviament per la Gestapo (...)” Declaracions de Rudolph F. Hoss, comandant del camp d’Auschwitz, davant el Tribunal de Nuremberg (1945). Extensió de l’antisemitisme a l’educació i boicot als seus negocis (1933) Lleis de Nuremberg (1935): se’ls nega la ciutadania alemanya i es prohibeixen els matrimonis mixtos Se’ls obliga a dur un distintiu identificatiu (1938) Persecució als jueus Persecucions i matances: Nit dels Vidres Trencats (1938) “Queden prohibits els matrimonis entre jueus i súbdits de sang alemanya o assimilades. (...) Queden igualment prohibides les relacions extraconjugals entre jueus i súbdits de sang alemanya o assimilades.” Reclusió en ghettos on se’ls ailla i se’ls priva d’allò més bàsic (1940) La “solució final”: se’ls integra en camps de treball i extermini (holocaust) Pàgs. 208-209

3.7.- L’expansió territorial. Denuncien el tractat de Versalles i planifiquen la construcció d’un Gran Reich Unió de tots els territoris de parla alemanya (anschluss) Ocupació dels països eslaus, com Polònia OBJECTIUS Ocupació i desaparició de l’URSS Domini d’Europa i el món