Practiquen los adjetivos con

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
LA TAREA NO HAY TAREA – es fin de semana PRUEBA (quiz) – martes el 6 de octubre números de 0 a 60 subject pronouns ser (all forms) and telling where someone.
Do now: Lee la historia:
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Los Adjetivos!.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Adjective Grammar WORD ORDER.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

Practiquen los adjetivos con un@ compañer@. ¡Hola, estudiantes! Trabajo del timbre: Practiquen los adjetivos con un@ compañer@. Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective list(s). LISTENING QUIZ NEXT CLASS! Must be able to identify each adjective on the green list Must be able to identify the gender & quantity of the adjective heard 10

octubre ¿Qué día es hoy? Hoy es . ¿Cuál es la fecha? Es el de . El calendario ¿Cuál es la fecha? Es el de . octubre lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo 1*el primer día de… 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31‘La noche de Brujas’ Día de los Muertos 1/11-2/11

Las metas de hoy… Para tener éxito… We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… use essential vocabulary in context, describe our personalities, utilizing multiple traits, use questioning strategies to ask and answer a variety of questions use subject pronouns and different forms of the verb ser to talk about different people in writing predict and decode the meaning of new words use the construct coherent sentences using subject pronouns, forms of the verb ser, and adjectives. communicate in pure Spanish to ask and answer: “What day is it?”, “What’s the date today?”, “What are you like?”, and “Are you…? write a description of several people, including ourselves, in a paragraph format using soy, eres, es, somos, & son. draw conclusions and make predictions of the meaning of new useful words by using our context clues, background knowledge, and cognates to help us.

To be or not to be…that is the NOT the question… Which ‘to be’ should I use? IS the question. estar v. ser

5

10

5

When have you seen ‘ser’? ¿Cómo te llamas? Yo soy Julia. ¿Qué hora es? Es la una. Son las dos. ¿De dónde eres? Yo soy de Milwaukee. ¿Qué día es hoy? Hoy es el lunes. ¿Cómo eres tú? Yo soy simpática. ¿Cómo es Max? Él es deportista. Note: These all describe (semi) permanent situations. They do not change in an instant. 5

ser = to be (is, am, are) (permanent) PRONOUN CONJUGATION OF ‘SER’ ENGLISH TRANSLATION yo soy I am ... tú eres You (informal) are … él/ella Usted (Ud.) es He/she is … You (formal) are … nosotros/nosotras somos We are … ellos/ellas Ustedes (Uds.) son They are … You all are … 2

¡Vamos a jugar con los dados! Goal: To review constructing sentences correctly using ‘ser’ verb forms Materials: one pronoun cube and two dice ¡Vamos a jugar con los dados! Directions: Work in a group of three or four. Each person will take a turn, rotating clockwise. Throw all three dice to determine what kind of sentence to make. The subject pronoun dice (yo, tú, él/ella, Ud., nosotros, ellos/ellas) determines about whom you’ll be speaking. The number dice determines what you’ll be speaking about – refer to the sheet of characteristics. Examples: Dice = ‘ellas’, 2 + 6 = 8 “Ellas son desordenadas*.” 10

Max y tú yo Max mi mamá tú Uds. Ud. nosotros Ana y María Ana y yo soy eres es somos son paciente trabajador sociable artístico reservado simpatico ordenado atrevido desordenado 5

15

Palabras útiles español inglés y un poco ni…ni… siempre pero a veces más…que.. nunca también en general tampoco según muy pues aunque o 5