Breves detalles sobre la clase y el examen de AP de mayo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bienvenidos a la clase de “Literatura y Cultura española e hispanoamericana, nivel avanzado/pre-universitario” (AP) Breves detalles sobre la clase y el.
Advertisements

Listening activities The basics.
Breves detalles sobre la clase y el examen de AP de mayo
AP ® Spanish Literature and Culture: Overview of Course and Exam Revisions.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Capítulo uno Spanish Language  1. Escribir  2. Leer  3. Interpretar  4. Escuchar  5. y hablar español con seguridad.
English I, Reading I and ESOL. Across 1.nose 2.four 3.sort 4.pate Down 1.safe 2.rote 3.soup 4.torn.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Overview of the AP Spa. Literature & Culture Exam.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Bienvenidos a la clase de “Literatura y Cultura española e hispanoamericana, nivel avanzado/pre-universitario” (AP) Breves detalles sobre la clase y el.
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Srta.Ohl, Español AP: Literatura y Cultura Voice Mail: NB Certified Teacher Area: World Languages Other than.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
AP SPANISH IV/PAP 3 Course overview. ¿QUÉ ES EL PROGRAMA DE AP? o El programa avanzado de AP (The Advanced Placement Program ® ) les da la oportunidad.
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
La Edad Media Siglos XI - XV
Para Empezar doce de septiembre
Español IB.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Question Formation Español Uno.
Hoy es leer lunes. Es el 14 de enero del 2017.
8 de febrero de 2017.
HAGAN AHORA:CONTESTEN LAS PREGUNTAS
CMS Open House August 3, 2017 Remember this guy? Andrew Noelle,
Chapter 5 Lessons & Materials
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Examen AP: Español- Lengua y Cultura
PREGUNTAS: Questions and Question Words
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
#5- Los Artículos Definidos y Indefinidos (Definite and Indefinite
Español 1 7 de septiembre de 2016.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Últimas recomendaciones
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Forming questions.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Las Palabras Interrogativas
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Las Palabras Interrogativas
Examen AP: Español- Lengua y Cultura
Back to School Night Señora Garcia
Instructions on the exam - Cultural Comparison
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
NB Certified Teacher Area: World Languages Other than English
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Breves detalles sobre la clase y el examen de AP de mayo Bienvenidos a la clase de “Literatura y Cultura española e hispanoamericana, nivel avanzado/pre-universitario” (AP) Breves detalles sobre la clase y el examen de AP de mayo

La clase Una de las metas más importantes de este curso es fomentar no solamente la comprensión y la habilidad de relatar las lecturas sino también relacionar ese contenido con el contexto Literario Referido al ambiente en el que se desarrolla una obra literaria, las corrientes literarias que estaban en auge en el momento que se produjo la obra, etc. Histórico, -Conjunto de circunstancias en el que se produce el hecho que tiene historia (lugar, tiempo, hechos relevantes, ¿hubo una guerra? etc.) Sociocultural (relativo al estado cultural de una sociedad o grupo social) , y Geopolítico (relacionado con los límites políticos de los países del mundo)

Lista de lecturas requeridas Tenemos 38 obras (y material adicional) pertenecientes a 35 autores.

Se introdujeron 6 Temas ¿Por qué usamos temas? Los temas nos dan una base significativa para poder hacer conexiones contextuales entre las obras de diferentes géneros, períodos y movimientos Facilitan la incorporación de otras formas de arte tales como pinturas, fotografía, cine, y música en la enseñanza de literatura Ayudan a los estudiantes a apreciar el potencial que la literatura tiene para para poder aclarar y poder comentar sobre nuestras propias experiencias (en otras palabras los temas nos ayudan a ver la relevancia que la literatura tiene en nuestras vidas hoy en día)

Temas del curso 1. Las sociedades en contacto (Pluralismo racial y desigualdad económica, la similación y la marginación, etc.) 2. La construcción del género (machismo, feminismo, etc.) 3. El tiempo y el espacio (el individuo en su entorno, la naturaleza y el ambiente, etc.) 4. La creación literaria (la imaginación, el proceso creativo, etc.) 5. Las relaciones interpersonales (el individuo y la comunidad, el amor y el desprecio, etc.) 6. La dualidad del ser (el enigma de la existencia, la construcción de la realidad, etc.)

¿Qué más necesitan saber? Terminología literaria Tres grupos de Términos literarios representan una progresión general en abilidad para interpretar y analizar textos literarios. Dentro de cada grupo se indican seis categorías 1. Términos generales (género, narrativa, símbolo, etc.) 2. Términos relacionados con los géneros narrativos (novela, perspectiva, etc.) 3. Términos relacionados con los géneros poéticos (voz poética, endecasílabo, etc.) 4. Términos relacionados con los géneros dramáticos (comedia, desenlace, etc.) 5. Figuras rotóricas (metáfora, elipsis, etc.), and 6. Términos relacionados con la historia literaria (libro de caballerías, Barroco, etc.) Enlace a la lista de términos

Hablemos un poquito – muy poquito en inglés……..

Section I: Multiple Choice Section II: Free Response Exam Information Section Section I: Multiple Choice Part A Part B Section II: Free Response Short answers: Text explanation Short answers: Text and art comparison Essay: Analysis of Single Text Essay: Text Comparison Number of Questions 15 Questions 50 Questions 1 prompt % of Final score 50% 10% 40% 7.5% 17.5% Time Approx. 80 minutes Approx. 20 minutes Approx. 60 minutes 100 minutes Suggested time: 15 minutes 35 minutes

Exam Information The AP Spanish Literature and Culture Exam assesses student’s proficiency across a range of modes of communication-with special attention to the interpretive and presentational modes of communication. The exam is 3 hours long and includes both an 80 minute multiple choice section and a 100 minute free-response section. The multiple-choice section accounts for half of the student’s exam grade, and the free-response section accounts for the other half.

Brief Description Section I, the multiple-choice section Assesses 1. student’s understanding of the ○ the works ○ the authors ○ the genres ○ the time periods included in the required reading list 2. Language proficiency in the * interpretive mode of communication Some questions require students to show understanding of cultural or interdisciplinary information contained in the text. * Interpretive mode: characterized by the appropriate cultural interpretation of meaning that occurs in written and spoken language where there is no recourse to the active negotiation of meaning with the writer or the speaker.

Section I, Part A (Interpretive Listening) Contains 15 questions in three sets that are based on authentic audio texts related to the course content The audio texts include: ◘ An excerpt from an interview with an author (will be played once) ◘ A recited poem that is not in the required reading list (will be played twice) ◘ A brief presentation to a literary topic related to the course content (will be played once) ◘ Students will have time to skim the questions for each set before listening to the audio. Section I, Part B (Reading Analysis) Contains 50 questions in six sets that are based on literary readings representing a variety of genres, periods, and places in the Spanish-speaking world. The literary reading include: ◘ Works from the required list ◘ Works that are not on the list, and ◘ One passage of literacy criticism regarding a work or author on the list

Section II, the free response section Assesses students’ ability to analyze: ◘ structural and rhetorical features of literary texts ◘ the significance of the contexts in which the texts were written Students are also assessed in their presentational mode of communication by writing comprehensible text analysis that demonstrate their understanding of course content. In this section of the exam students are given ◘ 2 short answers questions (recommended time 15 minutes each) ◘ 2 essays questions (recommended time 35 minutes each) to complete in 100 minutes

The first short-answer question (Text Explanation) Requires students to Read an excerpt from a text on the required reading list Identify the author and period of the text Explain the development of a particular theme found within the excerpt in relation to the whole work from which the excerpt is taken The excerpt and the title of the whole work are printed in the exam booklet; students are given the theme in the question prompt The second short-answer question (Text and Art comparison) Study an image of a work of art (e.g., a painting, photography, sculpture or drawing) related by theme to the text Students are asked to compare how a particular theme is represented in both the text and the image Students must connect that theme to the genre, period, o movement of the text The text and the image are both printed in the exam booklet; students are given the theme and the genre, period or movement of the text in the question prompt

The first essay question (Analysis of Single Text) Requires students to Read an excerpt from a text on the required reading list (or the whole work, in the case of a short poem) Analyze how the text represents the characteristics of a particular genre and also a particular historical, cultural, or social context Comment on relevant literary devices in the text and cite examples from the text that support their analysis Both the genre and the context are provided in the question prompt The second essay question (Text Comparison) Read two excerpts related by theme (one form a text on the required reading list, the other from a text not on the list) Analyze the effect of literary devices that the author uses on the text to develop a particular theme Compare the presentation of the theme in the two texts and cite examples from both text that support their analysis. The theme is provided on the question prompt.

Información detallada sobre: la clase, las obras y más se encuentra en la página de la Sra. Sloan: