Español 2 2 de mayo de 2017.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Advertisements

Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Español 3 10 de mayo de 2017.
Español 1 31 de marzo de 2017.
Bienvenidos a la clase de Español 1
Español 1 31 de enero de 2017.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 10 de marzo de 2017.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 3 28 abril de 2017.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
You have 5 minutes to fill out the information:
Español 3 29 de febrero de 2017.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Las Palabras Interrogativas p.154
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 3 3 de marzo de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Español 3 8 de mayo de 2017.
Español 1 13 de febrero de 2017.
Español 1 16 de febrero de 2017.
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Español 2 9 de marzo de 2017.
Español 1 10 de febrero de 2017.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es martes el 6 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
EXAMEN de ESCRIBIR – El Calendario Repaso Worksheet
Forming questions.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Martes, el 27 de octubre.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Transcripción de la presentación:

Español 2 2 de mayo de 2017

Leemos Lee por 10 minutos Abre tu cuaderno a sección 2. El Objetivo: Puedo leer y entender un libro de mi escogido Leemos Lee por 10 minutos Abre tu cuaderno a sección 2. Escribe por 5 minutos sin parar (without stopping) de tu libro necesita describir que pasó en tu libro. The students need to have a Spanish reading book. They can get them off my shelf. They need to read for 10 minutes. I will leave a timer up on the computer for you. When they are finished they need to open their notebooks to Section 2 and write for 5 minutes about what they read. They must write until the timer sounds. Afterward, you can have the kids get in groups of 3 and discuss what they wrote for 5 minutes. Tell them this is a conversation, so be sure to ask questions about the book. When this is done go to the next slide.

Preguntas, preguntas, preguntas Pregunta un compañero de clase una pregunta del calendario o una pregunta personal y una pregunta de un metodo de transporte. Give the students 2 minutes to write questions to ask their table. Each student needs to have 1 calendar question, 1 personal question and 1 question about a method of transportation. Give them 5-7 mnutes to ask and answer these questions at their table. Remind the students they need to answer the questions and if necessary the “why”.

¿Dónde hay los burritos y pájaros? –Una prueba Quita la mesa Necesita un bolígrafo o lapíz. Lee las preguntas y contéstalas con frases completes españoles. Cuando estás terminado entrégala en la caja par tu clase. Lee un libro después. This slide is for Period 3. They need to read the story and then take they quiz. The quiz is on the front table. I will make sure that the papers are marked. This class is behind the other classes, because they talk a lot. If you need to give red marks feel free. I will leave you some. When they are complete with this quiz, they need to turn it in. There is one question that is a repeat, they only need to answer it once. There is to be NO talking during the quiz. When they get done, they can go ahead and start the next slide.

La lectura extendida:¿Dónde hay los relojes- Clase 2 (maybe 3) En el presente: With your compañero de clase across the mesa, read this story out loud in the “ping pong” style. (one student reads a Spanish sentence, the other student translates the sentence and then reads the next sentence in Spanish, etc.) La profesora will give each mesa a timer. Set the timer for 90 seconds. When the timer sounds, everyone stand up and rotate around the table to the right. Reset the timer and go again with your new partner starting at the point where you ended (about). This is for 2nd period. Third period if they get done with the quiz. On the front table there is a packet with ¿Dónde hay los relojes? Have the kids follow the directions carefully from this slide. You will need to time 90 seconds and have them change readers after each 90 seconds. Once they are finished with the reading then they will need to do the activities on the next pages. Remind them that they need to complete all short answer in complete sentences. We will grade this next class period. This could take much of the remainder of the class period. If you have time go to the last slide.

El mapa de mi ciudad creativa. Va a crear un mapa de una ciudad imaginario. Necesita tener las siguientes cosas: 1. La geografía de la ciudad 2. Las calles 3. un museo 4. una biblioteca 5. un teatro/cinema 6. un parque 7. un supermercado 8. un alcadía Tienen 15 minutos para trabajar en su mapa. Give them the remainder of the class to complete their map. 3rd period should have them done. If they do, then have them turn them in. Remind them that they need to label each place in Spanish, so that we can prepare for the activity next class period.