Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Advertisements

REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
World Language Survey 28 de abril de
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Español 1 31 de marzo de 2017.
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Para Empezar: Adjectives ¿Y tú, cómo eres? What are you like?
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 2 2 de mayo de 2017.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Español 1 10 de marzo de 2017.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Getting to know you more!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do?.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Español 1 13 de febrero de 2017.
Español 1 16 de febrero de 2017.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Español 1 10 de febrero de 2017.
Saying what someone likes
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Spanish I 1A Writing practice
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Saying what someone likes
¿Qué te gusta hacer?.
Guía de estudio Examen del tema 1
Answer in SPANISH in complete sentences!
Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario. Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario.
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
10 ¿qué te gusta hacer? What do you like to do?.
¿Qué te gusta hacer?.
Capitulo 1A What do you like to do? ¿Qué te gusta hacer?
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
PUNTO DE GRAMÁTICA.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013

La campana 2. ¿Te gusta _________? 3. 4. Sí, me gusta jugar al golf. 3. 4. ¿Te gusta _________? Sí, me gusta jugar al golf. While the students are working on this bell activity you can take roll. For participation #1 have them draw a pelota de fútbol americano.

El calendario This term it’s time for a change! You will be asking individual students some questions. You will need to call on them by their Spanish names and then ask one question. Introduce yourself… name, describe yourself, and like/dislike Ask… two calendar questions two personal questions

La actividad con la tarea Comparte con tu compañero/a la tarea. ¿Enseñaste* tu mamá o tu papá o los dos? ¿A qué hora enseñaste? ¿Era fácil*? The students need to ask each other the questions and get responses in Spanish. The students had to show their parents what they had to do to make up work when they are absent. For participation #2 have them draw a manzana. Enseñaste = you taught/showed Fácil = easy

La canción – la vida es bella por miguel bosÉ Escucha la canción y escribe todas las palabras que oyes. Bring up the song on iTunes and let them listen to it and write down the words they hear. For participation #3 have them draw an oreja.

Los apuntes – las actividades ¿Qué te gusta más ___ o ___? Me gusta más _________. Nadar = to swim Practicar = to practice Correr = to run Bailar = to dance Montar en bicicleta = to ride a bicycle Montar en monopatín = to ride a skateboard Montar en caballo = to ride a horse Hacer ejercicios = to exercise Esquiar = to ski Hacer snowboarding The students need to write all these notes down in their Los Apuntes section. Then have them make up actions for each activity. Ask several students the question and help them answer it if needed. Then have them ask each other in their groups. For participation #4 have them draw a bicycle.

Una actividad de practico In groups of 5-6 have 2 students doing the actions of 2 different activities. One seated student asks another seated student,“¿Qué te gusta hacer más __ o __? The student decides between the two activities being acted out by saying, “Me gusta más ____.” and then the student replaces that student and starts doing a different activity. You may want to talk to Mrs. Bruckman about how this activity went in her class. And, if it isn’t clear to you maybe she can explain it better.

La prueba - escribe en español I like to swim. He likes to dance. Do you like to run? Have them take the quiz in their prueba section. Go over the answers when everyone is finished. For participation #5 have them draw a tennis ball.

La tarea En el papel para la tarea tu necesitas dibujar dibujos para el vocabulario nuevo. esquiar