Saquen sus apuntes de la sala volteada.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Advertisements

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
REGULAR PRESENT TENSE. TAREA DEL TIMBRE ¿Qué días están en el fin de semana? ¿Qué tiempo hace durante el verano? ¿Cómo es tu mejor amigo/a? ¿A tu mejor.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Bellwork: Friday, 3/15/13 Take out your notes on GUSTAR and a new sheet of paper. Head it “Gustar: 2nd review.” We will discuss a retake of yesterday’s.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
GUSTAR- LIKES AND DISLIKES
Calentamiento Hoy es jueves, el 13 de noviembre
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Practiquen los adjetivos con
Direct object pronouns
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Listening quiz postponed until next class!
Complete the following sentences using the word bank.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Saying what someone likes
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Saying what someone likes
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Guía de estudio Examen del tema 1
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
Semana del 19 al 23 de octubre 2015
Gustar to like AVENDAÑO Español 2.
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Regular AR VERBS.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Gustar (To Please) like.
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
Unidad 1, Lección 1 Gramática
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Gustar to like.
How to use “Gustar”.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

Saquen sus apuntes de la sala volteada. ¡Buenos días! Trabajo del timbre: Saquen sus apuntes de la sala volteada. Get out your flipped classroom notes. LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… recognize infinitives and activities describe activities we like to do using ‘gustar’ describe the seasons and types of weather We will know we are successful when we can … identify infinitive endings use our target questions and respond with “me gusta…” connect activities to seasons complete graphic organizer

She writes and I like to read. INFINITIVO (INFINITIVE) The basic form of a verb (action word) undefined by a subject or tense (in Spanish, these end in -ar, -er, and -ir) escribir = to write levantar = to lift abrir = to open sacar = to take out necesitar = to need ser = to be (permanent; names, characteristics, etc.) estar = to be (temporary; feelings, location, etc.) She writes and I like to read.

Ejemplos de los infinitivos… ar er - ir

Las farsas de actividades – “Charades” Work in groups of four. Each group needs one of the vocab. lists (p. 46 from the book). 2. Each person takes a turn. He/she picks one of the activities to act out. The other players ask him/her questions – taking a guess – ex. “¿Bailar?” (To dance?) The actor responds with either: “Sí, bailar” or “No, no bailar” 5. The round ends when the correct activity is guessed. Switch players.

¿Cómo se dice “me gusta” en inglés? http://www.youtube.com/watch?v=zIRHyiuQhnA

Estoy bien = Yo estoy bien Me gusta = A mí me gusta Me llamo = Yo me llamo Estoy bien = Yo estoy bien

me, te, le, nos, les Me gusta = it pleases me Te gusta = it pleases you Le gusta = it pleases him/her/Ud. Nos gusta = it pleases us Les gusta = it pleases them

Usos de me gusta español inglés ¿Qué te gusta hacer? Me gusta… ¿A tí? Sí, me gusta mucho… Me gusta … también. Me gusta … y … … = infinitivo (i.e. bailar, correr, escribir)

que nos gusta hacer en cada estación Las estaciónes La primavera El verano El otoño El invierno El tiempo Actividades que nos gusta hacer en cada estación