¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Advertisements

Los verbos reflexivos Objective:
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja del c írculo de conversación. Get out the Circle Conversation sheet. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
GUSTAR- LIKES AND DISLIKES
Expressing likes in Spanish
Practiquen los adjetivos con
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
First Grade Dual High Frequency Words
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Listening quiz postponed until next class!
Expressing likes and dislikes.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Saying what someone likes
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Saying what someone likes
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Gustar (To Please) like.
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
El Verbo “GUSTAR & Similar Verbs”
Unidad 1, Lección 1 Gramática
How to use “Gustar”.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Saquen los “I can…” statements para Unidad 2 y hagan una reflexión. Get out your “I can…” statements for this unit & reflect/adjust based on your current levels! ¡Buenos días! 5

¿Qué quieres hacer hoy? 5

Las metas de hoy… Para tener éxito… We are learning (to)… recognize & pronounce infinitives for activities describe activities we like to do using ‘gustar’ describe the seasons and types of weather We will know we are successful when we can … identify infinitive endings use our target questions and respond with “me gusta…” connect activities to seasons complete graphic organizer

Unidad 2 While this is our second unit, it connects to the following chapters in the text: Capítulo 1B Capítulo 1A Abran tus libros a p. 26…”A primera vista…” 10

Sounds like… 10

She writes and I like to read. INFINITIVO (INFINITIVE) The basic form of a verb (action word) undefined by a subject or tense (in Spanish, these end in -ar, -er, and -ir) escribir = to write levantar = to lift abrir = to open sacar = to take out necesitar = to need ser = to be (permanent; names, characteristics, etc.) estar = to be (temporary; feelings, location, etc.) *The –ar/-er/-ir is like the “to ___” part in an infinitive in English! She writes and I like to read. 10

Ejemplos de los infinitivos… ar er - ir 10

Las farsas de actividades – “Charades” Work in groups of four. Each group needs one of the vocab. lists (p. 46 from the book). 2. Each person takes a turn. He/she picks one of the activities to act out. The other players ask him/her questions – taking a guess – ex. “¿Bailar?” (To dance?) The actor responds with either: “Sí, bailar” or “No, no bailar” 5. The round ends when the correct activity is guessed. Switch players. 10

¿Cómo se dice “me gusta” en inglés? http://www.youtube.com/watch?v=zIRHyiuQhnA

Estoy bien = Yo estoy bien Me gusta = A mí me gusta Me llamo = Yo me llamo Estoy bien = Yo estoy bien

Los Gustos To express our likes and dislikes, we will use the verb: ______________________________ This verb really means: _______________________________________________________ Instead of using the subject pronoun “yo” to start to say “I like”, we will use the object pronoun “_____________.” There is a short way to say “I like to ski”, which is: “___________________________________________________.” And a long way, which is: “_______________________________________________________________________.” The word “A” at the beginning of the sentence means: ____________ because remember, that while the interpretation is “I like to ski,” the actual translation is: _________________________________________________________________.

me, te, le, nos, les A mí me gusta = it pleases me A ti te gusta = it pleases you A él/ella/Ud. le gusta = it pleases him/her/Ud. A nosotros nos gusta = it pleases us A ellos/ellas/Uds. les gusta = it pleases them

Usos de me gusta español inglés ¿Qué te gusta hacer? Me gusta… ¿A tí? Sí, me gusta mucho… Me gusta … también. Me gusta … y … … = infinitivo (i.e. bailar, correr, escribir)

que nos gusta hacer en cada estación Las estaciónes La primavera El verano El otoño El invierno El tiempo Actividades que nos gusta hacer en cada estación

Tarea del libro Para la próxima vez… Act. 8 de p. 56 Act. 18 de p. 61 *write these down in your agenda POR FAVOR  Act. 8 de p. 56 Act. 18 de p. 61 Act. 19 de p. 62 Act. 21 de p.63

¡La evidencia! Record your grade in your Spanish 1 Unit Portfolio. Decide whether or not more action needs to be taken: If you want a higher grade, analyze the red underlined errors. Come in this Thu. or next Thu. with your stapled packet & fix up to improve. If you want your AD piece of writing hung up, add color/drawings/pics/symbols & give back to Sra. M.