¿Dónde está Perú? ¿Y España?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Hoy es lunes el ocho de junio Le plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Hace viento El gol: los animales.
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Telling Time.
Español Los animales.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
© Boardworks Ltd of 25 KS3 Spanish – Year 7 La familia y los amigos Part 3 Unidad 2.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Los sustantivos Los artículos definidos y indefinidos
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
El león es el rey de la selva. …
Español 3 24 de febrero de 2017.
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Gustar V. Encantar.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
¿Qué sabes tocar?.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Todo acerca de mí All about me.
First Grade Dual High Frequency Words
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
El secreto de los signos
Descripción Formas y colores
PRESENT TENSE VERB ENDINGS IN SPANISH:
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Información sobre países
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Información sobre países
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Mi ciudad.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Cuentos Érase una vez 1.
¿Qué significan estas palabras?
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
el sistema fónico la pronunciación
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Los días de la semana Play the silent video clip and use the sound files (yellow icons) to provide the pronunciation for the days of the week, starting.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Demonstrative Adjectives
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Campana #4 What Spanish pronoun would you use for the following people or groups of people. Write both Spanish and English. I female students Male students.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
El agua.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Animales Share: Introduce the session and PDSA.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Transcripción de la presentación:

¿Dónde está Perú? ¿Y España? Map of the world to show pupils where Spain and Peru are. Get a pupil to come to the front. Teacher could say common things that Peru and Spain have in common. Like the fact they both speak Spanish. It would also be a good idea to ask pupils for other countries where they speak Spanish and show them on the map. Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Introduce the names of the animals, focussing on pronunciation. Elicit the English.The animals are: el lobo, el lince (el lince iberico with accent in the e of iberico), el mono, el oso, el buitre, la serpiente. Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Same as previous slide. Allow between 5 and 7 minutes to introduce the words. The animals are: la llama, la vicuña , el cóndor , el avestruz, la alpaca, el conejillo de indias Quality assured by the ALL Connect project (2015)

¿Dónde viven estos animales? Teacher could start pointing at how Spain and Peru are divided by “provincias” and showing where is the capital of both countries (Madrid and Lima). Maps of Peru and Spain. Pupils say in Spanish where the various animals live. The pictures of the animals appear on the correct country by clicking so that students can elect to say the ones they know and there is no set order.

Quality assured by the ALL Connect project (2015) ¡A pensar! lobo avestruz condor buitre llama lince oso conejillo de indias serpiente mono vicuña alpaca Masculino Femenino Names of all the animals in the top box. Remind pupils of the words for a/the and that there is gender in Spanish. Ask them to spot the ones that are obvious – (a at end = feminine, o at end = masculine etc..) the only ones they really need to check here are the ones ending in e – you could elicit this whole class or put them into pairs with dictionaries. Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Quality assured by the ALL Connect project (2015) ¡En parejas! Este animal vive en España. Se parece a un gato pero es más grande. Tiene el pelo corto. Este mamífero come ciervos, pájaros y también pescado. Está en peligro de extinción. Le gusta vivir solo. Es el ave más grande del mundo pero no puede volar. Puede medir 2,7 metros de altura (8.8 pies) y puede pesar 145 kilos (319 pounds). Pone huevos que pueden pesar 1.6 kilos cada uno. Este ave puede correr a 70km/hora (43mi/h). Este ave vive en sabanas y llanuras donde hay arbustos y hierba. Normalmente vive en África pero ahora hay granjas de este ave por todo el mundo. Este ave se alimenta de hierba y plantas. Este animal puede pesar hasta 80 kilos. Vive en grupos. Este mamífero come ovejas, caballos bisones y otros animales. Este animal vive en las montañas o en los bosques. Tiene el pelo de varios colores. Tiene cuatro patas y se parece a un perro. Pupils get a few minutes to try to work out which animals these refer to. They have done 2 dictionary lessons already last lesson so they might be allowed to look up a maximum of 5 words? Animals: 1) el lince; 2) el lobo; 3) el avestruz 1. el lince 2. el lobo 3. el avestruz Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Quality assured by the ALL Connect project (2015) ¡A pensar! ¡Pilla al intruso! 1) 2) Where is the odd one? ( masculine, because they fly…?) 6 minutes It would be good to have some extra vocabulary on the board to help pupils to explain their reasons in the TL. This vocabulary could include: plumas (feathers), pico,, patas, alas (wings), rabo (tail) and so on. 3) Quality assured by the ALL Connect project (2015)

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Definiciones: ¿Qué animal es? El animal: Es de…. La habitación normal: Vive en… Descripción física: Es.. Tiene Activitdad preferida: Su actividad preferida es.. La función: Sirve para La vida: Vive para.. Students refer back to the definitions of animals they prepared at the end of last term (in their tutor group classes). They need to practise giving their presentation. Most able should try from memory, middle to fold back the 3rd column and just use the sentence starters and less able can read with good pronunciation. Quality assured by the ALL Connect project (2015)