Describe tu clase favorita:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 1 el vocabulario
Advertisements

Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Calentamiento Hoy es viernes, el 22 de febrero What are comparatives and superlatives? Give an example. – She is taller than her brother. (comparative)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
A reading about Simón Bolívar
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Target: uses AR verbs to talk about school
Target: Describes people and things.
Cómo es el profesor de ciencias? El profesor de ciencias es…
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Para Evaluar: By now you should know…
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
¿Qué haces en la escuela?
Hoy es vienes el 18 de noviembre
Target: Use IR to say how people get to school
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 29 de marzo de 2017.
You have 5 minutes to fill out the information:
POSSESSIVE ADJECTIVES
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Español 2 3 de marzo de 2017.
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
¡Los Adjetivos!.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Describes self and others.
We are able to identify and describe people and things
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
EL VERBO GUSTAR.
Interrogative Words (Las palabras interrogativas)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Martes, el 27 de octubre.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
Question Formation Spanish I Page 52.
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Día número 53 Español 1—Acelerado
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Tapas Write a sentence using each word
Capítulo 3 Los Adjetivos
El abrecerebros 4/9/13 Translate the following: Why is she a student?
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Transcripción de la presentación:

Describe tu clase favorita: Describes things. Describe tu clase favorita:

How do you say the school, the high school, the secondary school? Describes self and others. Describe classes: How do you say the school, the high school, the secondary school? How do you say the class? Is it masculine or feminine? How do you say the Spanish class? What kind of word is Spanish? What do you do if your describing word is a noun? How do you say English class, Science class, French class, History class, Math class, Social Studies class, Music class, Art class, P.E. class? How do you say a big class , a small class, an interesting class, a boring class, an easy class, a hard class, a difficult class ?

4. Soy alumno en una escuela secundaria. 2. Ella es muy simpática. Describes self and others. 4. Soy alumno en una escuela secundaria. 2. Ella es muy simpática. ¿Quién es el muchacho? 6. Es mexicana. No es colombiana. 5. Es una amiga muy buena. 8. ¿Y él? ¿Quién es? 3. Es ambicioso. 7. ¿Quién es ella? muchacho muchacha 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.

nouns to describe other nouns Describes classes. Using nouns to describe other nouns In English, we use nouns to describe other nouns all the time: English class Science course Art school Music school History teacher French student Christmas party In Spanish, we put the describing word behind the noun and separate the two with “de” (of): clase de inglés curso de ciencia escuela (colegio) de arte escuela ( colegio) de música profesor de historia alumno de francés fiesta de Navidad Try to remember: Describers, whether they are adjectives or “de + noun” go AFTER the nouns they modify or describe in Spanish!!!!

¡De ninguna manera! ¡Es bastante difícil! Describes things. ¿Es muy fácil? ¡De ninguna manera! ¡Es bastante difícil! This activity is meant to: increase the speed in which you speak help you practice pronouncing difficult words automize your use of nouns describing nouns help you practice saying that something is “quite….” Here’s what you do! decide who is partner 1 and 2 partner 2: mark ‘sí’ or ‘no’ for how you feel about each course Start your timers! partner 1: ask the question for each course staying as close as you can to the script. 5) partner 2: answer

Time yourself for 4 minutes. Describes things. Time yourself for 4 minutes. How far can you go?

Describes things.

Listen to the questions. Describes things. Listen to the questions. Answer them in full sentences about your class. La clase de español es muy grande. La profesora es la Señora Frantz. El curso de español es muy interesante. Es muy fácil. Los alumnos son muy inteligentes.

A reading about Simón Bolívar Describes people and things. Copy the phrases that are red. Then, translate them to English: A reading about Simón Bolívar Simón Bolívar es un héroe famoso de Latinoamérica. Es de una familia noble y rica de Venezuela. No es de la ciudad. Simón Bolívar es de una región rural. Es del campo. En la época de Simón Bolívar, Venezuela es una colonia de España. No es una nación independiente. La mayoría de Latinoamérica es una colonia española. Las ideas de Simón Bolívar son muy liberales. Para él, Venezuela no debe1 ser una colonia. Venezuela debe ser una nación independiente. 1debe - should

A reading about Simón Bolívar Describes people and things. Copy the phrases that are red. Then, translate them to English: A reading about Simón Bolívar 1) un héroe famoso 2) una familia noble y rica 3) una región rural 4) una nación independiente 5) una colonia española a famous hero a rich and noble family a rural region an independent nation a Spanish colony

A reading about Simón Bolívar Read the selection – take good notes on the index card. Another classmate will use your notes to answer questions. A reading about Simón Bolívar Simón Bolívar es un héroe famoso de Latinoamérica. Es de una familia noble y rica de Venezuela. No es de la ciudad. Simón Bolívar es de una región rural. Es del campo. En la época de Simón Bolívar, Venezuela es una colonia de España. No es una nación independiente. La mayoría de Latinoamérica es una colonia española. Las ideas de Simón Bolívar son muy liberales. Para él, Venezuela no debe1 ser una colonia. Venezuela debe ser una nación independiente. 1no debe - shouldn’t

What is the main idea of this reading? Using your partner’s index card notes and what you remember from the reading, answer the questions: What is the main idea of this reading? a. Simón Bolívar is from a rich family. b. Most of Latin America used to be a Spanish colony. c. Simón Bolívar is considered a hero of Latin America. d. Venezuela was not a Spanish colony.

Based on the reading, which of the following is true? Using your partner’s index card notes and what you remember from the reading, answer the questions: Based on the reading, which of the following is true? a. Simón Bolívar wanted to see Venezuela become a free country. b. Simón Bolívar didn’t like rural life. c. Simón Bolívar wanted Venezuela to remain a Spanish colony. d. Simón Bolívar didn’t like being from a rich and noble family.

Based on the reading, we know that Bolívar is from... a. Spain Using your partner’s index card notes and what you remember from the reading, answer the questions: Based on the reading, we know that Bolívar is from... a. Spain b. a rural part of Venezuela c. a big city d. a liberal family

a. Bolívar never expressed his liberal ideas. What conclusion can you draw based on the following sentences? a. Bolívar never expressed his liberal ideas. b. Not everyone believed that Venezuela should become an independent country. c. Bolívar wanted to leave Venezuela. d. Bolívar didn’t believe that Venezuela could become Las ideas de Simón Bolívar son muy liberales. Para él, Venezuela no debe ser una colonia. Venezuela debe ser una nación independiente.

¿De dónde? ¿Quién? ¿Cómo? Quién De dónde Cómo Target: Reads and conveys info about hispanic literature. ¿De dónde? ¿Quién? ¿Cómo? Complete each blank with the correct question word above. ¿ ___________ es el Señor? Él es Simón Bolivar. ¿ ___________ es él? Él es de una region rural de Venezuela. ¿ _________ es él? Él es un héroe famoso, con ideas liberales. Quién De dónde Cómo

How do you say the school, the high school, the secondary school? Describes self and others. Describe classes: How do you say the school, the high school, the secondary school? How do you say the class? Is it masculine or feminine? How do you say the Spanish class? What kind of word is Spanish? What do you do if your describing word is a noun? How do you say English class, Science class, French class, History class, Math class, Social Studies class, Music class, Art class, P.E. class? How do you say a big class , a small class, an interesting class, a boring class, an easy class, a hard class, a difficult class ?