LAFS & MAFS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Listening activities The basics.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
LAFS & MAFS General Information n El Departamento de Educacion de la Florida define que los “Florida Standards” nos dan metas apropiadades para cada.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Para Empezar doce de septiembre
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Question Formation Español Uno.
Español 3 24 de febrero de 2017.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Chapter 5 Lessons & Materials
Welcome to 2nd Grade! Dear Families,
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Double Object Pronouns
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
SER and SUBJECT PRONOUNS
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 2 24 de febrero de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Las Palabras Interrogativas
Hoy martes el 20 de diciembre
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
Forming questions.
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Señora Daniele, Profesora de Español
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
inglés: Henry the Eighth/ español: Enrique octavo
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Development of the concert programme
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Learning activity 4 / Actividad de aprendizaje 4 Evidence: Describing outfits and likes / Evidencia: Describiendo atuendos y gustos In this evidence, you.
Transcripción de la presentación:

LAFS & MAFS

General Information The Florida Department of Education defines that the Florida Standards provide a robust set of goals for every grade. Emphasizing analytical thinking rather than note memorization, the Florida Standards will prepare our students for success in college, career and life.

General Information El Departamento de Educacion de la Florida define que los “Florida Standards” nos dan metas apropiadades para cada nivel academico. Enforzando pensamiento analytico en vez de memorazion metodica, los “Florida Standards” prepara nuestros estudiantes para un futuro de exitos en sus estudios universitarios, carera y vida personal.

What are Florida Standards? Rigorous standards that lead to college & career readiness Deeper learning More engagement with students- more doing, fewer worksheets. Largely consistent with standards being across the nation.

Que son los “Florida Standards”? Estandares rigurosas que asegurar preparamiento para la universidad y careras expectativas. Educacion profunda Mas connecion con los estudiantes – actividades relacionades entre ellos , menos hojas de trabajo. Basadas en las expectativas academicas de los Estados Unidos.

GOALS Changes from CCSS to LAFS Connect with curriculum Unpack a Language Arts Florida Standards Teach toward the standard- Digging deep with close reading. Close reading- It requires students to get truly involved with the text they are reading. The purpose is to teach them to read a passage and analyze it in fine detail as if with a magnifying glass.

METAS Cambio de CCSS to LAFS Connection con el plan de estudio Crear normas de “Language Arts” para la Florida. Ensenar los estudiantes con las normas del estado- Leyendo y comprendiendo la materia con mas profundidad. Lectura Detallada- Requiere la participacion total de los estudiantes cuando estan leyendo la materia. El proposito seria ensenarlos a leer un texto con comprension total y atencion meticulosa, como si estuvieran usando una lupa para ver detalles en la escritura.

Key Instructional Shifts Building knowledge through content-rich non-fiction. Reading, writing, and speaking grounded in evidence from text, both literary and informational. Regular practice with complex text and its academic language.

Key Instructional Shifts Construir conocimiento a traves de contenido real que no sea ficcion. Leer, escribir, y hablar sobre el texto enfocados en significados literales y simbolicos . Practica regular con materia compleja y su lenguage academico.

CCSS to LAFS Kindergarten- added additional wording in 3 standards First grade- No change Second grade- changed wording in 2 standards and added handwriting. Third-Fifth grade- changed wording in 3 standards and added cursive handwriting.

CCSS to LAFS Kindergarten- 3 normas agregadas con redaccion adicional Primer Grado- No hay cambios Segundo Grado – cambios de redaccion en 2 normas y caligrafia agregada. Tercer grado a Quinto grado – cambios de redaccion en 3 normas y caligrafia cursiva agregada.

K-4th Grade K- with prompting and support, identify characters, settings and major events in a story. 1st – Describe characters, settings, and major events in a story, using key details. 2nd- Describe how characters in a story respond to major events and challenges. 3rd- Describe characters in a story (their traits, motivations and feelings) and explain how their actions contribute to the sequence of events. 4th- Describe in depth a character, setting or event in a story or drama, drawing on specific details in the text.

K-4to Grado K- con guia y soporte adicional, identificar personajes, lugares, y eventos importantes en un cuento. 1st – Describir personajes, lugares, y eventos importantes en un cuento con detalles focales. 2nd- Describir como los personajes en un cuento responden a situaciones, eventos y luchas personales en sus vidas. 3rd- Describir como los personajes en un cuento (sus sentimientos, motivacion, caracteristicas) y como sus acciones anadan a las sequencias de eventos. 4th- Describir con profundidad un personaje, lugar o evento importante en un cuento o drama, con atencion especifica a los detalles en el texto.

EXAMPLES-MATH OLD PROBLEM- (little rigor) Tina had 15 balloons. She gave 12 of them away. How many balloons did Tina have? NEW PROBLEM- (WITH RIGOR) Burger Barn has 1 small table that can seat 4 people. They also have 1 large table that can seat double that amount. 15 people came in at lunch time. How many people did not get a seat?

EJEMPLOS-MATEMATICA PROBLEMA ANTIGUO (POCO RIGOR) Tina tenia 15 globos. Ella regalo 12 de ellos. Ahora cuantos globos tiene Tina? NUEVO PROBLEMA (MAS RIGOR) Burger Barn tiene una mesa pequena que puede sentar a 4 personas. Tambien tienen 1 mesa grande que puede sentar el doble de esa cantidad. 15 personas entraron durante el almuerzo. Cuantas personas no se pudieron sentar?

EXAMPLES- READING OLD PROBLEM- Write about your favorite part of the passage, “Welcome to the Forest”. Did you like the story? Why? NEW PROBLEM- (Integrating writing) Using the passage, “Welcome to the Rainforest”, write an opinion piece explaining what the most important gift the rain forest plants offer us. State your opinion and support it by using evidence from the text. Reread your writing and check for capitals and periods. Does your writing make sense?

EJEMPLOS- LEYENDO PROBLEMA VIEJO- Cual fue tu parte favorita del cueno, “Bienvenido al Bosque”. Te gusto el cuento? Porque? PROBLEMA NUEVO (Escritura Integrada) Usando el cuento, “Bienvenido al Bosque”, escriba un articulo de opinion explicando los regalos de naturaleza mas importantes que nos ofrece sus plantas. Diga su opinion y usando evidencia en el texto soporte su conclusion. Asegurese de revisar su trabajo buscando errores gramaticos. Todo hace sentido?

Where are we now and where are we headed? Standards have been implemented at all grade levels. New tests/assessment tied to the Florida Standards will be conducted during the 2014-2015 school year. (No more FCAT after this year) Assessments will be more focused on application of knowledge.

Donde estamos ahora y a donde vamos? Normas estan implementadas a todos grados academicos. Nuevos examines estaran conectados y creados usando las normas de la Florida en el ano escolar 2014-2015. (No habra FCAT despues de este ano) Examines se centraran mas en la aplicacion del conocimiento personal del estudiante.

Sample Questions Research Questions 1. Which statement is true about both Snow-White and Maria? A. They are princesses. B. They find true love. C. They meet seven dwarves. D. They become old beggars.

Sample Questions Preguntas de Investigacion 1. Cual declaracion es verdad en el caso de Blaca Nieve y tambien Maria? A. Ellas son princesas. B. Ellas encuentran amor verdadero. C. Ellas conocen a siete enanitos. D. Ellas se convierten a ancianas pobres.

Sample Question 2. Look at the information in the article “What Are Fairy Tales? How do you know that “Little Snow-White” and “Maria and the Seven Robbers” are fairy tales? Support your answer with details from the article and the two fairy tales.

Sample Question 2. Mire la informacion en el articulo, “Que son Cuentos de Adas?” Como sabemos que “Blaca Nieve” y “Maria y Los Siete Ladrones” son cuentos de ada? Soporte su respuesta con detalles del texto y los dos cuentos.

Sample Question 3. What do the two fairy tales you just read have in common with the other fairy tales from different cultures? Support your answer with details from the information article and the two fairy tales.

Sample Question 3. Que tienen en comun los dos cuentos de adas que acabas de leer con otros cuentos de otras culturas? Soporte su respuesta con detalles del texto y los dos cuentos.