“De Moda” Vocabulario de Unidad 1 Etapa 2 de Español III.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Advertisements

Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
La Ropa.
ROPA CLOTHES. LA ROPA QUESTION : 1- HOW DO YOU DECIDE WHAT CLOTHES TO WEAR EVERYDAY? DO YOU HAVE A SYSTEM? DO YOU WEAR WHAT YOU HAVE AVAILABLE? DO YOU.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Vocabulario de Unidad 1 Etapa 2 de Español III
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
¡LA ROPA! Repaso y Palabras Nuevas. Repaso: la corbata.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Spanish 2 Unit 4, Apuntes 2 – Clothing Descriptions.
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Desfile de modas Fashion show script. Script  Damas y caballeros buenas noches, bienvenidos a nuestro desfile de modas. Aquí viene nuestra primera modelo.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
El Espectáculo de Moda…. Requísitos: 1.You will work in groups of 3. Decide which one of you will be the “modelo/modela”. The other two will be the commentators.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Lesson, Mrs. Vailes La ropa / los colores.
FUTURE TENSE GOING TO/WILL
Español 2 28 de septiembre de 2016.
El show de la moda Spanish 1 Fashion Show.
Los guantes La sudadera Las sandalias
ser - to be (who or what you are) estar - to be (how or where you are)
Preterite vs Imperfect
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
¿Qué haces en la escuela?
UNIDAD 1 - Etapa 2 Parte 2.
Notes #8 Uses of the Subjunctive
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Desfile de Moda (Fashion Show)
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Día número 135—español 1 El 27 de marzo Horario Regular
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Unit: 8 The simple past tense Meaning & Use Form (structure) Exercise.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Communicative Objective:
Vámonos Match the Spanish words to the correct English translation.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Possession in Spanish.
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Vocabulary 7-A De Compras.
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Español 2: Capítulo 8 Vocabulario 1
voy vas va van vamos vais
Forming questions.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Future Perfect Tense Notas p. 302.
USING ADJECTIVES AS NOUNS
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
INFINITIVE VERBS PHRASES
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Teach me how to conjugate
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
6.2 Needs + Plans.
Meta: 1) I can continue using new vocabulary words from this chapter to describe items of clothing I purchased recently. 2) I can use demonstrative adjectives.
What items do I wear during the summer?
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Tapas Fill in the blank with an indefinite article:
Transcripción de la presentación:

“De Moda” Vocabulario de Unidad 1 Etapa 2 de Español III

Descripciones Using magazines, images from the computer, or other print sources, you are to clip out images of people in various clothing designs. Please describe the following: ¿Qué lleva? – What are they wearing? i.e. Ella lleva una blusa, pantalones, un bolso, etc. ¿Cómo parece? – How do they appear? i.e. Ella es de modo. (She’s in fashion.) ¿Cómo es la ropa? – How is the clothing? Is it tight, loose, etc. Are they wearing dark or light colors? ¿De qué material es la ropa? – What material is the clothing made of?

Ejemplo #1 Ella lleva un vestido del color oscuro con un par de pulseras cómodas. El vestido es muy apretado. Su modo es muy sencillo pero se destaca mucho. ¡Ella será famosa! (She’s wearing a dark- colored dress with a pair of comfortable bracelets. The dress is very tight. Her fashion is very simple but she stands out a lot. She’ll be famous!)

Ejemplo #2 Detesto este vestuario. Ella lleva una blusa de poliéster del color negro. Tiene un collar grande de algodón. Sus pantalones tienen lunares de los colores negros y blancos que hacen juego con sus guantes. Sus pantalones están muy sueltos. Su moda será formidable. (I hate this wardrobe. She’s wearing a black-colored polyester blouse. She has a large cotton collar. Her pants are black an white and match with her gloves. Her pants are very loose. Her fashion will be great!)

Ejemplo #3 Este vestuario es formidable pero cómodo. Ella lleva una blusa con rayas de negro y blanco. Su falda es mezclilla. Lleva un par de sandalias que harán juego con su bolso. (This wardrobe is great but also comfortable. She’s wearing a blouse with black and white stripes. Her skirt is denim. She’s wearing a pair of sandals that will match with her shoulder bag.)

Projecto: “De moda” “UN DESFILE DE MODA” Español 3 Unidad 1, Etapa 2 Nuestra clase va a presentar un desfile de moda. Vamos a vestirnos en ropa de todos tipos y andar el “catwalk” como modelos famosos. Debe ser un proyecto divertido... ¡Disfrútense! En sus parejas de dos personas, tienen que decidir el orden de quién va a andar y quién va a ser el/la MC. Cada persona tiene que hacer los dos papeles. Tambien, hay que hablar de sus trajes. ¿Qué van a llevar? ¿Cómo van a describir la ropa, los accesorios, el estilo de cada modelo, etc.? Se necesita música para presentarse. Hay que tener un CD que tiene “clips” de música diferente para los miembros de su grupo. Vamos a hacer las presentaciones en la clase enfrente su compañeros. Es importante que practiquen… queremos hacer un buen trabajo… tiene que ser una producción fabulosa. ¡BUENA SUERTE!

CATEGORYExcelenteBienMás trabajo Descripciones de ropa (Descriptions of clothing) Student has fully described clothing items, material of clothing, and appearance of the clothing. Colors and patterns of clothing are described where appropriate Student has described clothing items, material, colors, and patterns, but may be missing major components. 6 4 Student has described clothing items, material, colors, and patterns, but may be missing major components. Student may not have described clothing at all. 2 0 Opinión de ropa (Opinion of clothing) Student has used the future tense to express opinion of clothing and / or a future event's probability 10 Student has expressed an opinion of the student's clothing or the probability of a future event, but did not use future tense or used future tense incorrectly. 5 Student did not express an opinion of clothing, the probability of a future event, or use future tense where contextually appropriate. 0 Fluidez (Fluency) Student pronounces vocabulary accurately. No major pauses or mispronunciations affect meaning. Volume and articulation are appropriate Most vocabulary is pronounced accurately. There are some pauses and mispronunciations that affect meaning. Volume and articulation can be inconsistent. 6 4 There are major vocabulary mispronunciations. Pauses and mispronunciations detract from the meaning. Overall meaning of text becomes difficult for the listener. 2 0 Música (Music) Student has brought in and used a musical selection to play during the fashion show presentation. Student is responsible for his / her own music. 10

Preguntas para contemplar….. -¿Qué llevaré? (What will I bring?) -¿Qué información necesitaré a presentar? (What information will I need to present?) -¿Qué música llevaré conmigo? ¿Por qué? (What music will I bring with me? Why?) -¿Cuánto tiempo necesitaré para escribir la información? ¿Para practicar? (How much time will I need to write down the information? To practice it?)

Lista de verificación ¿Tengo una descripción comprensivo de la ropa de mi compañero? ¿Practiqué hablar mi descripción? ¿Expresé mi opinión de su ropa? ¿Usé el futuro en mi descripción? ¿Tengo música para la presentación? ¿Llevaré la ropa que necesito?