SESIONES DE TUTORÍA ABIERTA: GRAMÁTICA Agosto 30, 2007 Sala Tairona.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

Centro Colombo Americano
English Spanish Yo soy de California. Me llamo Makenzie. Yo tengo diez y sies aNos. Yo soy baja porqué mi madre es baja. Tengo pelo castaño porque los.
SIMPLE PRESENT IRREGULAR VERBS VERB TO BE REGULAR VERBS VERB TO HAVEUse of some rules to conjugate these verbs in simple present KIND OF SENTENCES AFFIRMATIVENEGATIVE.
Centro Colombo Americano TUTORIA ABIERTA: MODELOS DE CONVERSACIÓN Noviembre 2 de 2011 Sala Tairona.
Las preposiciones On the left On the right Behind In front of Opposite
Centro Colombo Americano SESIÓN ABIERTA VOCABULARIO SEPTIEMBRE 2011.
VERBO TO BE En este curso se realizara un breve repaso acerca del verbo to be , dando a conocer sus caracteristicas.
PART 4 – Practice with the irregulars Complete the questions on your NOTES handout.
ER and IR verbs Part 2. VIVIR = to live Yo VIVONosotros VIVIMOS Tú VIVESVosotros VIVÍS Él, Ella, o Ud. VIVEEllos, Ellas o Uds. VIVEN.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Centro Colombo Americano SESIÓN ABIERTA VOCABULARIO Septiembre 27, 2007.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
English Lesson 5.
Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Centro Colombo Americano TUTORIA ABIERTA: ESTRATEGIAS DE CONVERSACIÓN Abril 1, 2008 Sala Tairona.
When we talk about something that is happening right now, we use a special form called the present progressive.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Verbos con cambio en el radical (e – ie) Boot Verbs Stem changing verbs – class I.
Comparación entre España y USA
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
MORE CONVERSATION TOOLS
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Gustar+ infinitive.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER  The verb TENER, which means “to have” is an – er verb.  However, some forms of the verb are irregular.  You.
Mi dormitorio My bedroom
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
bailar to dance ver la tele to watch television.
English Lesson 3.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS. Vamos a repasar… The DIRECT OBJECT is the thing that is “verbed” in a sentence. We can replace the D.O. with a pronoun: MeNos.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
El verbo estar “to be” When you want to talk about where someone or something is located, use the verb estar yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Verbos con cambio en el radical (e – ie) Boot Verbs
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
Español 2 Hoy es viernes el 9 de mayo de La Campana Contesta las preguntas en español. 1.¿Cuál es mejor, el desfile de Macy’s o el desfile de Rose?
La ropa y el verbo llevar Clothing and the verb to wear
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
English Lesson 4.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
14 APR 16[W.UP.]en español 1)I prefer to eat pizza. 2) I do not sleep well. 3) We come to class everyday. [OBJ.] 1. Resumiremos las 15 oraciones de Tener.
Propósito Introducción Actividad de consolidación Actividad de consolidación Fuentes consultadas Fuentes consultadas El uso del verbo to be en presente.
Entrada 5.1 Explica los posteres.. Entrada 5.2 Traduzca el chiste. Responde a las preguntas ¿Con quién te gusta hacer actividades? ¿Qué te gusta hacer.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
Transcripción de la presentación:

SESIONES DE TUTORÍA ABIERTA: GRAMÁTICA Agosto 30, 2007 Sala Tairona

OBJETIVOS Tener una mejor comprensión sobre lo que es la gramática. Aprender a estudiar gramática de manera autónoma y efectiva. Conocer recursos y materiales para repasar, reforzar o mejorar gramática.

DISCUSIÓN SOBRE GRAMÁTICA Lee los siguientes enunciados y escribe la opción que mejor represente tu percepción de la gramática: S (sí) - N (no) - NS (no estoy seguro) 1.La gramática es un montón de reglas y estructuras confusas y difíciles de memorizar.( ) 2. Para hablar o escribir en Inglés sin problema debo saber BIEN las reglas gramaticales. ( )

3. Aprendo mejor la gramática al leer explicaciones o ver cuadros gramaticales que cuando leo o escucho diálogos. ( ) 4. Es importante que el profesor me corrija los errores y me exija usar oraciones completas. ( ) 5. Creo que es esencial repasar estructuras y tiempos verbales vistos para evitar errores y problemas. ( ) 6. Considero que para aprender gramática basta con hacer los ejercicios de las secciones de gramática en el libro. ( )

ESTRATEGIAS GRAMATICALES 1)Identificar donde aparece la gramática en mi libro. 2)Deducir o inferir reglas o estructuras cada vez que practique inglés. 3)Tener en cuenta las tablas y los modelos gramaticales estudiados al hacer ejercicios, prácticas o actividades. 4)Utilizar errores como fuente de información. 5)Conocer y manejar vocabulario básico, especialmente verbos.

GRAMÁTICA EN MI LIBRO EN LOS DIÁLOGOS ¿Qué tema gramatical muestra este diálogo? A. Look. Its Robbie Williams. Hes my favorite singer B. Yeah. Hes very good-looking. A. Right. And his voice is great. B. Yes. His new CD is amazing.

GRAMÁTICA EN MI LIBRO EN LOS DIÁLOGOS A. Look. Its Robbie Williams. Hes my favorite singer B. Yeah. Hes very good-looking. A. Right. And his voice is great. B. Yes. His new CD is amazing.

GRAMÁTICA EN MI LIBRO EN LECTURAS ¿Qué tema o estructura gramatical puede verse en esta lectura? MY OFFICE My office is a place where I can concentrate on my work and feel comfortable. There is a telephone next to the fax machine. There is a computer in the center of my desk. There is a comfortable office chair to sit on and there are some pictures of my family between the computer and the telephone. There are some paper clips, highlighters, pens and erasers in the other drawer. In the room, there is a comfortable armchair and a sofa to sit on.

GRAMÁTICA EN MI LIBRO MY OFFICE My office is a place where I can concentrate on my work and feel comfortable. There is a telephone next to the fax machine. There is a computer in the center of my desk. There is a comfortable office chair to sit on and there are some pictures of my family between the computer and the telephone. There are some paper clips, highlighters, pens and erasers in the other drawer. In the room, there is a comfortable armchair and a sofa to sit on.

En Tablas Gramaticales En Tablas Gramaticales GRAMÁTICA EN MI LIBRO

En Tablas Gramaticales En Tablas Gramaticales Bold Face Spaces ItalicsDivisions TitleGroups GRAMÁTICA EN MI LIBRO

¿Qué se puede inferir al ver este cuadro gramatical? REGLAS Y ESTRUCTURAS

EJERCICIOS Y PRÁCTICA ¿Qué tipo de información gramatical necesitaría un estudiante para hacer el siguiente ejercicio? A.Complete these sentences about MORNING ROUTINES. 1. I ___________ (not / like) mornings. 2. In my family, we __________ (have) breakfast together. 3. My mother ___________ (not / watch) TV. 4. My father ___________ (have) coffee. 5. My parents __________ (talk) a lot.

USO DE ERRORES ¿Qué podría aprender un estudiante al analizar las correcciones que el profesor hizo en este párrafo? My favorite person is my girlfriend. Shes name is Janet. Her is 19 years old. Shes favorite actor is Brad Pitt. For my girlfriend, his good- looking. I think his normal.

VOCABULARIO Y FORMAS VERBALES ¿Cuál es la tercera persona, el progresivo y el pasado de los siguientes verbos? 3ra Persona Progresivo Pasado Do ________ ________ ________ Go ________ ________ ________ Have ________ ________ ________ Run ________ ________ ________

PÁGINAS g/touchstonearcade/ Gramática Vocabulario Escucha Lectura m/ae/topnotch/ Gramática Vocabulario Escucha Lectura

MATERIALES ADICIONALES Websites en español: om/Gramatica.htm ar/omgrammar/indicetema tico.htm ar/curso/index2.html Websites en inglés: /grammar/ reeexercises.htm

MATERIALES PARA GRAMÁTICA Books: Essential Grammar In Use. Cambridge The New Grammar In Action. Heinle & Heinle CD-ROMs: Total English Elementary and Pre-Intermediate Grammar 3D Idiomas Sin Fronteras English

EVALUACIÓN Para nosotros es muy importante saber su opinión sobre esta sesión. Por favor, complete este formato evaluación. Gracias. Comité de Tutorías Centro Colombo Americano