_______________________ Problemas escolares L/O: To be able to describe school pressures and problems STARTER – Pon las palabras en el orden correcto para.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿ Qué ropas llevan? rojo negro verde rosa amarillo blanco azul naranja 8 Write the colour in spanish like in the example Extension:Write.
Advertisements

Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Español 1 Unidad 1 Etapa 1 Sra. Lear. All INFINITIVES end in –ar, -er, or -ir.
Hagan ahora: Copy into your notebooks 
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Etapa 2.1 Present Tense Regular Verbs Verbs that end in -ar.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
Repaso del Vocabulario TPR. The Conjugation Process 1 st – Go to the infinitive – Sacar 2 nd – Keep the stem - Sac 3 rd – Add the memorized endings Yo.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Los exclamativos (Exclamation Points). Formando los exclamativos En español el exclamativo se forma con: Qué + sustantivo Qué + adjetivo Qué + adverbio.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Los Apuntes: GUSTAR. What phrases are used to talk about what people like to do? Me gusta I like Nos gusta We like Te gusta You (familiar) like Os gusta.
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Capítulo Uno: Primer paso
The Present Tense of tener (to have)
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Superlatives Page 280 Realidades 1.
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Español II el 1 de noviembre Bell Dinger el 2 de noviembre Correctly conjugate the following verbs. (1-10) Put yesterdays homework on the podium!
Repaso de Examen 1.1. Trabajo de timbre (Bellwork) Escriban (write) el guía de estudio. Alfabeto Frases de la clase Saludos (pg 35 vocabulario 1) Pronombre.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS – Crucigrama con el vocabulario de 4-2) 2) Saquen Uds. sus tarjetas de vocabulario 3) Estudien sus tarjetas.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Hoy es lunes, el 21 de octubre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. We dont like to wear sweaters. 2. The girls wear dresses. 3. He wears a t-shirt. 4. I like to.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
2x2= 3x3= 4x4= 5x5= 6x6= 7x7= 64 /8 = 81/9= 2x2= 3x3= 4x4= 5x5= 6x6= 7x7= 64 /8 = 81/9= What do you notice? 4 (cuatro) 9 (nueve) 16 (dieciseis) 25 (veinticinco)
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
STARTER: Listen & decide whether each sound is matched up correctly to the picture If you think it is wrong, write the correct word for the item WRITE.
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
___________________ ¿Te gusta el Español? L/O: To give simple opinions about your school subjects STARTER – Write the correct English meaning next to these.
_____________________ ¿Cómo es tu casa? L/O: To justify opinions about different types of housing STARTER: POSITIVONEGATIVODEPENDE * Escribe el inglés.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
MORE STRANGE VERBS Spanish IB. Initial Activity---Toman Apuntes Please add these stem-changers to your notes (or red packet) and study them. Poder (o-ue)
Los pronombres de complemento directo Direct Object Pronouns (DOPs) MMcKay 03/07.
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden:
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
APUNTES #1 - COMPARATIVES.
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
_____________________ ¿Cómo cambiarías tu barrio? L/O: To use the Conditional Tense to state how you would change a local area STARTER – Choose the correct.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Making Nouns Plural in Spanish
Organización de cuadernos
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
Adjective Grammar Adjective Agreement.
To talk about school rules and use ‘se puede’ and ‘se debe’
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Transcripción de la presentación:

_______________________ Problemas escolares L/O: To be able to describe school pressures and problems STARTER – Pon las palabras en el orden correcto para que las reglas tengan sentido 1.maquillaje / llevar / puede / no / se 2.no / debe / por / los / pasillos / se / correr 3.ser / que / alumnos / tienen / los / puntuales / respetuosos / y 4.llevar / falda / obligatorio / es / verde / marrones / calcetines / y 5.usar / en / móvil / clase / podemos / no 6.piercings / llevar / y / joyas / prohibido / está Rearrange the words so the rules make sense (+) Add an exclamation using ¡Que + adj! to show your opinion about these

Mira R p. 56 ex 1 Mira las frases en la caja y esribe una frase en Español para cada foto Look at the phrases in the box and use to write a phrase in Spanish for each photo Be prepared to read some of yours out for the class to check...

Mira R p. 56 ex 2 Escucha a los jovenes hablar de los problemas del insti Listen to the young people talking about problems at school 1. ¿A cuál foto corresponde? Apunta el vocabulario clave Which photo matches what each person says? Note down the key words which helped you work it out 2. Escucha otra vez. Rellena los espacios con la palabra/las palabras que falta(n) Listen again. Fill in the gaps with the missing word/words.

Creo que...el mayor problema en mi insti es... Para mí...lo que es difícil para los alumnos es... En mi opinión...lo que me preocupa es... Pienso que...los alumnos deberían.. los alumnos no deberían... los profesores deberían... ¡Hablar!