La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules."— Transcripción de la presentación:

1

2 FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules about how nouns work I can remember words for items in the classroom I can describe what there is or isnt in the classroom or my bag PRIMERA ACTIVIDAD

3 ¿Masculino o femenino? In Spanish, nouns (objects or things) are either masculine or feminine. Nearly all nouns that end in –o are masculine. Nearly all nouns that end in –a are feminine. el libro = the book la ventana = the window el libro = the textbook el cuaderno = the exercise book la puerta = the door la silla = the door

4 ¿Singular o plural? To make a noun a plural – you normally just add an s There are some exceptions.If the noun ends in a consonant, add -es. If the noun ends in a z, change it to a c and add es. libro = book libros = books ventana = window ventanas = windows móvil = mobile móviles = mobiles ordenador = computer ordenadores = computers lápiz = pencil lápices = pencils

5 ¿El, la, los o las? El means the – its for masculine words. los is the plural for the. La means the – its for feminine words. las is the plural for the. el libro = the book los libros = the books la puerta = the door las puertas = the doors

6 ¿Un, una, unos o unas? To say a with masculine words, we useun. If we want to make this plural, we say unos. To say a with feminine words, we useuna. If we want to make this plural, we say unas. un libro = a book unos libros = some books una puerta = a door unas puertas = some doors

7 Escribe algunas frases sobre los imágenes.

8 ¿tengo... / no tengo.... ? Look at the pencil case - watch the words appear – can you make a sentence? una regla una goma unas tijeras un compás una calculadora unos lápices de color un móvil

9 ¿hay... / no hay.... ? Look at the classroom - watch the words appear – can you make a sentence? un ordenador dos puertas unos libros unas sillas una ventana

10 Con tu compañero/a, describe las fotos utilizando frases completas…

11 Persona A:¿En tu clase hay.....? una profesora? un ordenador ? un proyector? Persona B: En mi clase hay / no hay......

12 Persona A:¿En tu mochila tienes.....? una regla? un boligrafo ? un cuaderno? Persona B: En mi mochila tengo / no tengo......

13 I have a ruler A Tengo una regla B No tengo una regla C Tengo un regla ¿Qué has aprendido?

14 There is one female teacher A No hay una profesora B Hay un profesor C Hay una profesora ¿Qué has aprendido?

15 I have some books A Tengo unos libros B Tengo un libro C No tengo los libros ¿Qué has aprendido?

16 There are 10 tables A Hay doce mesa B Hay diez mesas C Hay diez mesa ¿Qué has aprendido?

17 There are 15 students A Hay quince alumnos B Hay catorce profesores C No hay quince alumnos ¿Qué has aprendido?

18 ¿Qué has aprendido? 1)Nouns in Spanish are either ___?___ or ___?_____. 2)Nearly all feminine nouns end in the letter _?_. 3)To make a noun a plural you usually add _?__. 4)If you want to say the, you could use _?_/ _?_/ _?__ or __?__ 5)If you want to say some, you should use either _?_ /_?__.


Descargar ppt "FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules."

Presentaciones similares


Anuncios Google