Nov 17- Nov 21. Para Empezar- 17 de noviembre Traduce al español 1.Did you serve them the drinks? 2.I didn’t receive the letter. 3.I didn’t hang the pictures.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hola chicos! – revise all that we have done and use your notes as well as my blog to go through the powerpoints etc. I will give back the mock tests tomorrow.
Advertisements

Capítulo 8B El condicional – “would_____” Use the conditional tense to express what would happen.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
El Futuro The future The future tense in Spanish can be formed in two ways: The simple future The immediate future.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
1  I went to the store.  I bought a shirt.  I walked home. 2 El Pretérito: Is a past tense Talks about what happened Refers to completed actions:
1 2 1) I ate an apple. 2) My brother studied math. 3) We spoke. 4) Did you walk to school? 5) We bought coffee at 5:00.
~The Future Tense~ El tiempo futuro.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Actividad de Escribir- 70 puntos de producto DUE FRIDAY 5/11.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el 28 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Traduce.  I tell them  He bought me  They bring us  We tell you La tarea Termina las hojas de ejercicio.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
The Conditional Tense El Conditional. Using the Conditional Tense The Conditional tense is used in Spanish as it is in English. It is used to express.
El tiempo futuro. The FUTURE TENSE is used to talk about things that: - will happen or - somebody will do. I will clean my room this weekend. The Blazers.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Me llamo ______________ Clase 7 La fecha es el 16 del mayo 2012
Para empezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Conteste las preguntas en español. Escriba tres oraciones completas. ¿Qué vas a hacer después de la.
REPASEMOS la tarea LA TAREA – HAGA – la sopa de letras.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
The following slides introduce the new verb IR.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
El futuro What is the future tense? When would you use it?
El Futuro The Future Tense. The future tense is used to talk about something happening in the future The future tense is used to talk about something.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
What are the verb endings for future tense?. yo: énosotros: emos tú: ásvosotros: éis él: áellos: án.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
Dec. 1- Dec. 5. Para Empezar- 2 de diciembre Cambia los verbos al futuro: 1. El profesor _____ (hablar) sobre la vida. 2. Nosotros ___(comer) comida saludable.
El futuro Español 2.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
16 DE NOVIEMBRE (4 DÍAS ANTES DE VACACIONES). WARM-UP #47 WRITE OUT THE SENTENCES. USE THE PRETERITE TO COMPLETE THE SENTENCES. 1.Yo ____________(comprar)
Future Tense. Review: False Future We have learned that communicating about the future can be accomplished by using the following formula: – Ir + a +
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Transcripción de la presentación:

Nov 17- Nov 21

Para Empezar- 17 de noviembre Traduce al español 1.Did you serve them the drinks? 2.I didn’t receive the letter. 3.I didn’t hang the pictures. 4.My teacher graded the tests. 5.She accepted the flower.

Future tense test on Friday November 21

Para Empezar- 18 de noviembre Traduce al español 1.We will not receive the information. 2.Next year we will sing at the concert. 3.They will give them the answers. 4.Her house will be enormous. 5.Who will pay the bill?

Usando el futuro Actividades del texto pg. 111 Ejercicios A, B, y C- 10 oraciones sobre el futuro

Una entrevista Si pudieras entrevistar a una persona famosa ¿a quién entrevistarías? ¿Qué le preguntarías? Escribe 10 preguntas que le harías a esta persona. **Trabajo en dos: 1-Entrevistador- El que hace las preguntas 2-Artista-El que contesta las preguntas Al final van a hacer un resumen de todo lo que se hablo en la entrevista.

Para Empezar- 19 de noviembre Translate to English 1.Yo lo llevaría al parque. 2.El se perdería en su casa. 3.Nosotros nos sentaríamos en las sillas. 4.Ellos cantarán canciones de navidad. 5.Se comerán toda la comida.

El futuro Mas práctica con el futuro. Please don’t write on my handouts use your own paper.

Para Empezar- 20 de noviembre Write a sentence in the future tense using the following verbs. 1.Salir 2.Volver 3.Querer 4.Poner 5.Estar

Practice Imagine you are a fortune teller and you read the future of this person. Tell her what you see her doing. Use the future tense! Underline the verbs.

Write your own Story board Write and draw your own story board using future tense verbs. Predict the future for one of your classmates. Tell him/her what will happen to her in the near future.

Taller del escritor: You will complete the following task after your future tense test. (from pg. 118 in your textbook) Hagamos Publicidad.

Create your very own smart/electric car. EN ESPAñOL!! 1.Create a name for your car and model 2.Create a descriptive anuncio(advertisement) for your car. Make sure you have a picture, a heading, and the important features your smart/electric car has to offer. 3.BE CREATIVE!!

Para Empezar- 21 de noviembre Traduce al ingles. 1.El se comerá toda la torta. 2.Nosotros saldremos de vacaciones por una semana. 3.El próximo lunes la maestra estará muy feliz. 4.Nos desperamos hasta las doce del mediodia. 5.El jueves será un buen día para visitar a la famila.

Finish your advertisement