1. Which of the following is an SI unit for volume? Cuál de las siguientes es una unidad SI de volumen? a. Centimeters b. Gallon c. Liters d. Milliliters.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Take notes and complete ACTS
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
It is in giving that we receive, It is in pard’ning that we are pardoned And it is in dying that we are born to eternal life Mientras más das, recibiras.
¿Qué hacen estas personas? ¿Qué tiene el viejo? What are these people doing? What does the elderly man have? Why?
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿En qué mes estamos?
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Propósito # 44: ¿Qué hacemos en la playa en Puerto Rico? Actividad Inicial: -Copy and respond to the following questions. 1) Ayer, ¿Fuiste a la tienda.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
ALC 55 Responde a las preguntas.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Circle the information What is the density of an object with a of 12.5g; who when placed in a graduated cylinder the water rises from 7ml to 12 ml?
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
The following slides introduce the new verb IR.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Properties of Matter Mass/ Masa Volume/ Volumen Density/ Densidad.
Vocabulary: Copy the following into your notebooks and translate into English (SR 24) 1. Telling Time 1. ¿Qué hora es? 2. *Es la una. 3. *Son las dos (tres,
Aim: How can we describe the structure and function of cell organelles
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
AIM: Why and how do cells divide? Por que y como se dividen las celulas? DN: Compare and Contrast Sexual and Asexual Reproduction. Compara y contrasta.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
LO: SWBAT explain the difference between asexual and sexual reproduction and describe different types of asexual reproduction Cual es la diferencia entre.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Los Adjetivos Possessivos
Español 2 3 de marzo de 2017.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Hagan Ahora: What verbs mean “to play”? (There are two.)
Transcripción de la presentación:

1. Which of the following is an SI unit for volume? Cuál de las siguientes es una unidad SI de volumen? a. Centimeters b. Gallon c. Liters d. Milliliters

A student is doing an experiment to see if talking to a plant makes it grow faster. The student takes plant A and puts it in a room with sun, and turns on the radio for an hour. The student takes plant B and puts it in a room with sun and no radio. After a month the student measures both plant's height. Un estudiante está haciendo un experimento para ver si hablando con una planta que crece con mayor rapidez. El estudiante toma la planta A y lo pone en una habitación con el sol, y se convierte en la radio durante una hora. El estudiante toma la planta B y lo pone en una habitación con sol y sin radio. Después de un mes el estudiante mide la altura tanto de la planta.

2. From the story you have read, what is the control? A partir de la historia que ha leído, lo que es el control? a. Amount of Sun (Cantidad de sol) b. No radio (sin radio) c. Radio (radio) d. Type of plant (tipo de planta)

3. From the story you have read, what is the DV? A partir de la historia que ha leído, ¿cuál es el DV? a. Amount of Sun (Cantidad de Sol) b. Height (altura) c. Radio (radio) d. Type of plant (tipo de planta)

4. From the story you have read, what is the IV? A partir de la historia que ha leído, ¿cuál es el IV? a. Height (altura) b. No Radio (sin radio) c. Radio (radio) d. Type of plant (tipo de planta)

5. Which of the following is the total of cell activities? Cuál de los siguientes es el total de las actividades celulares? a. Hibernation b. Metabolism c. Reproduction d. Respiration

6. This is a picture of a _____. Esta es una foto de una______. a. Endoplasmic Reticulum b. Nucleus c. Mitochondria d. Ribosome

7. ____ was the first to see cells when he looked at a cork. ______ fue el primero en ver las células cuando miraba a un corcho. A. Darwin B. Hooke C. Van Leeuwenhoek D. Virchow

8. ___is when WATER molecules move from high concentration to low concentration? ___ es cuando las moléculas de agua se mueven de alta concentración a baja concentración? a. Active Transport b. Diffusion c. Osmosis d. Passive Transport

9. Mitosis makes cells that are______. Mitosis hace que las células son______. a. Identical Idéntico b. Larger Ampliar c. Smaller Menor d. Similar Similar

Near the bottom of your paper, copy this Punnett square, and complete it. En la parte inferior del papel, copiar este cuadro de Punnett, y completarla. H h h H Mother madre Father padre H = short hair (pelo corto ) h = long hair (pelo largo)

10. Based on your Punnett square, what percent of the offspring will have long hair? Basado en su cuadro de Punnett, ¿qué porcentaje de la descendencia tendrá el pelo largo? a.100% b.50 % c.25% d. 0%