Valida tu idea Dra. Mari Luz Zapata Ramos 19 de marzo de 2015.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
English Lesson 5.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
LOS MANDATOS FORMALES “Usted/ Ustedes” commands. The command form is used when asking or directing someone to do something (Pass the essay in on Monday/
Telling Time.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Quasimodo: Get your homework assignment out.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
English Lesson 3.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Thank you for taking my classes
First Grade Spanish High Frequency Words.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Digital Photography: Selfie Slides
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
El futuro What is the future tense? When would you use it?
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
If you won the lottery, what would you do?
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Español 1 10 de febrero de La Campana ▪ Contesta en español con frases completes. ▪ 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? ▪ 2. ¿Qué te gusta hacer más para.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
First Grade Dual High Frequency Words
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

Valida tu idea Dra. Mari Luz Zapata Ramos 19 de marzo de 2015

Búscala!

¿Existe? ¿Se puede mejorar?

Busca retroalimentación Habla con otros sobre tu idea Especialmente a empresarios

Crea tu

MVP “Minimum Viable Product” ¿Otros usarían mi producto? Crowdsourcing Estudios de mercado

Crea tu identidad ¿Pruebas exitosas? Crea una marca Una idea validada hoy puede ser obsoleta mañana

Como NO validar una idea Exposición en los medios No garantiza que tengas consumidores Alto tráfico Especialmente cuando la idea es un “Website” No garantiza que esas personas sean del mercado meta Curiosos

Como NO validar una idea Premios Ganar premios como “Mejor negocio nuevo” no significa que sea algo de mucha importancia al consumidor ¿Cuáles son sus problemas? Personas que les “guste” su idea

¿Qué más hacer? Analiza la competencia ¿Quiénes son la competencia? SimilarWeb ¿Quiénes compran sus productos? ¿Cuánto tiempo llevan operando? ¿Quiénes son sus seguidores? Facebook Pinterest Twitter Snapchat ¿Cuánto tráfico tienen sus websites?

¿Qué más hacer? Entienda su mercado “social chatter” GoogleTrends Entrevistas Personales Telefónicas Skype

¿Qué más hacer? Encuestar su mercado meta Luego de recoger y analizar datos secundarios, necesitas información primaria y particular de tu mercadeo meta en tu área geográfica. Métodos Correo Fax Internet Kioskos interactivos Gratis o pagado Survata Google Consumer Surveys uSamp

¿Qué más hacer? Crear una campaña de Crowdfunding

Estudios de Mercado

Caso #1: FlashnotesFlashnotes "The idea for Flashnotes.com was sparked when I was junior at Kent State University. I started creating these detailed study guides for our exams, and sold my final exam guides for $10 a piece. Not only did they sell, I was literally hunted down on campus by more and more of my classmates -- easily making over $1,000. After this initial interest, I knew I was onto something, and had my friends test out the idea of selling study material in their own classes."

Caso #2: Tailwind "We 'validated' our first (failed) product by having friends and family tell us how wonderful it was. [It] felt great, but they didn’t use it. When we started Tailwind, we took a different approach -- asking complete strangers who didn’t care about us at all to [sign up] and pay before our product was even built. We stood up a signup page, bought some AdWords traffic and people actually started offering to pay us! We didn’t actually charge them, but we learned we were onto something.”Tailwind

Caso #3: Senor Sangria "To validate, I made some of my homemade sangria and I took it to a few retailers and asked them if they would buy a sangria in a bottle that tasted like this. Each of them said if I could bottle my homemade stuff they’d buy it. They all seemed to really enjoy my sangria but didn’t think I’d be able to do it on a commercial scale. The second level of validation was running the numbers. I created a fairly complex spreadsheet which I still use today. This spreadsheet allowed me to understand how much money I would need to commit to this business and how much product I’d have to sell. It forced me to ask a TON of questions to people about the alcohol industry. These [two] steps were all the validation I needed to have me move onto the next step."

Desarrollo de Cuestionarios

¿Cómo ayudan a validar ideas? Descriptivos Ayudan a aprender sobre las necesidades, intereses y deseos de las personas en industrias particulares Cuestionarios en línea: Facebook Twitter LinkedIn Profesionales de confianza, amistades*, empleados, estudiantes, familia* *sólo si son parte de tu mercado meta

Herramientas Survey Monkey Qualtrics Google Drive

¿Qué quieres saber? Si las personas necesitan o quieren tu producto o servicio Si las personas estan dispuestas a pagar por tu producto o servicio Cuánto estan dispuestos a pagar Cuán a menudo comprarían tu producto Recomendarían tu producto

Su cuestionario es sólo tan bueno como las preguntas que hace Por ende, es importante tener objetivos claros

Elementos a tomar en consideración ¿Qué se va a preguntar? ¿Cómo se debe redactar cada pregunta? ¿En qué secuencia debe hacer las preguntas? ¿Qué tipo de “layout” debo usar para el cuestionario? ¿Cómo debo “pretest” el cuestionario?

Secciones de un cuestionario 1. Consentimiento informado Explicas de qué es la encuesta (intenciones), tiempo que toma completarla, para qué se usará la información, confidencialidad/anonimidad, beneficios y contratiempos de completar la encuesta, incentivos (si alguno), con quién comunicarse en caso de dudas, etc. De acuerdo Continúa No de acuerdo Finaliza

Secciones de un cuestionario 2. Instrucciones 3. Preguntas más importantes 4. Preguntas de información demográfica

Tipos de preguntas Respuestas fijas únicas, mutuamente exclusivas Ejemplo: ¿Cuántas horas al día estudias? ( ) 0 to 1 hora ( ) 2 to 3 horas ( ) 4 to 5 horas ( ) más de 5 horas

Tipos de preguntas Rating Ejemplo: Describe cuán satisfecho estuviste con la feria de empleo. No satisfecho/a (1) Un poco satisfecho /a (2) Neutral (3) Satisfecho/a (4) Muy satisfecho/a (5)

Tipos de preguntas Raking Por favor, ordene las siguientes películas por orden de preferencia, donde 1 sea el más preferido y 5 el menos preferido. ____ Harry Potter ____ Lord of the Rings ____ 300 ____ Lion King ____ Fifty Shades of Grey

Tipos de preguntas Preguntas abiertas/ No estructuradas Describe cómo han sido tus experiencias viendo películas en el cine en los últimos 2 años.

“Tips” Asegúrense de que el cuestionario sea breve, “directo al grano”, sencillo Evite preguntas de respuestas “si/no” Mantenga a un mínimo las preguntas abiertas No pida información personal a menos que sea esencial Haga una pregunta a la vez Malo: ¿Cuánto tiempo de televisión ven sus padres y sus hermanos? Bueno: ¿Cuánto tiempo de televisión ven sus padres? Bueno: ¿Cuánto tiempo de televisión ven sus hermanos?

“Tips” Evite las preguntas “biased” Malo: ¿Usted piensa que el IVA es malo para la economía de Puerto Rico? Bueno: ¿Cuál es su opinión sobre el empacto que puede tener el IVA en la economía de Puerto Rico? Evite la ambiguedad en las preguntas. Sea tan específico como lo sea posible.

Referencias Validate Your Business Idea -- Quickly -- With These 5 Steps: Entrepreneurs Reveal How They Validated Their Business Idea How to Validate Your Start-up Idea idea.html idea.html

Referencias How (not) to validate your idea 5 strategies to validate your product ideas your-product-ideas your-product-ideas Science buddies projects/project_ideas/soc_survey.Shtml