Label the following bedroom objects in Spanish

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.
Treinta. Treinta y uno Cuarenta Cuarenta y cinco.
HACER AHORA – Complete in notebook
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
How would you greet a friend at these times?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Presentaciones… Introductions….
MORE CONVERSATION TOOLS
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Hace + Time Expressions
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Mi dormitorio My bedroom
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
English Lesson 3.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
30/11/20091 Tercer Paso: Talking about what you need to do and want to do Página 56 Capítulo 2: ¡Organízate!
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Español 1 Vocabulario 2A Primer Paso. Vocabulario 2 A, Primer Paso Talking about what you want and need.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy. VocabularioEscucharGramáticaCultura
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
27 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I have 10 pencils. 2) You need to organize your room. 3) She needs to meet new friends? 4) There is a pencil.
Hagan ahora: (Do Now)
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Describing The Contents of Your Room Chapter 2.2.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
21 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) You need to go to the mall. 2) Does she want to go to the mall? 3) Do you need to go to the mall? 4) Do we.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
I will be able to talk about what I and others need and want TO DO.
Vocabulario de Capítulo 2:
Transcripción de la presentación:

Label the following bedroom objects in Spanish Chair Poster Lamp Clock Desk el cartel la lámpara el reloj el escritorio la silla Closet Pillows Window Door Sneakers el armario las almohadas la ventana la puerta las zapatillas/los tenis

¿Qué quieres? ¿Qué necesitas? ¿Qué tienes? Quiero Necesito Tengo To find out what someone wants, you say _________________________________________________________ To find out what someone needs, you say _________________________________________________________ To find out what someone has, you say _________________________________________________________ To answer, say: I want: __________________________________________________ I need: __________________________________________________ I have: __________________________________________________ ¿Qué quieres? ¿Qué necesitas? ¿Qué tienes? Quiero Necesito Tengo

En tu cuarto… ¿Qué necesitas? ¿Qué tienes? ¿Qué quieres? un sillón ropa un televisor una lámpara un armario una mesa un reloj una cama

¿Qué quieres hacer? What do you want to do?

Talking about what you need and want to do To find out what someone needs to do, ask: To answer, say: Necesito organizar mi cuarto. … to organize my room. ¿Qué necesitas hacer? What do you need to do? Necesita ir a la librería. … to go to the bookstore. ¿Y qué necesita hacer Paco? To find out what someone wants to do, ask: No sé, pero no quiero hacer la tarea. I don’t know, but I don’t want … ¿Qué quieres hacer? Quiere ir a la pizzería. ¿Y qué quiere hacer Merche?

poner la ropa en el armario Vocabulario Necesito… poner la ropa en el armario

encontrar el dinero primero Necesito… encontrar el dinero primero

estudiar para el examen Necesito… estudiar para el examen

Quiero… ir al centro comercial

Quiero… conocer a muchos amigos nuevos

Quiero… comprar muchas cosas

Vamos a practicar

¿Qué quieres hacer? Organizar mi cuart0 Comprar muchas cosas

¿Qué quieres hacer? Conocer nuevos amigos Encontrar el dinero

Poner la ropa en el armario ¿Qué necesitas hacer? Comprar muchas cosas Poner la ropa en el armario

¿Qué quieres hacer? Organizar mi cuart0 Ir al centro comercial

Estudiar para el examen ¿Qué necesitas hacer? Estudiar para el examen Conocer nuevos amigos

Estudiar para el examen ¿Qué quieres hacer? Encontrar el dinero Estudiar para el examen

Poner la ropa en el armario ¿Qué necesitas hacer? Poner la ropa en el armario Comprar ropa nueva

CLIENTE: familia Rodríguez Práctica oral You and your partner are working at a moving business during the summer. You accidently got the information for the wrong family. Now you need to find out from your partner what belongs in each person’s room. MODELO: A - ¿Qué necesito poner en el cuarto de Marcos? B – En el cuarto de Marcos necesitas poner… CLIENTE: familia Rodríguez NOMBRE PERTENENCIAS Marcos   Luisa Carmen

Write a complete sentence to answer the following question. BOLETO DE SALIDA Write a complete sentence to answer the following question. Y tú, ¿qué necesitas hacer ?

Comprar Conocer Which actions are these people doing? (Write the verb on the infinitive form) Poner Ir To shop To put To meet To go

¿Cuál es la diferencia entre estas palabras? Quiero Quieres Tengo Tienes Necesito Necesitas

“Paco…¡Tu cuarto es un desastre!” Miremos un video “Paco…¡Tu cuarto es un desastre!”

¡Mañana es el primer día de clases! Place a check mark next to the school supplies Paco mentions. 2. _______ 3. _______ 1. _______ 4. _______ 5. _______ 6. _______

¡Mañana es el primer día de clases! ¿Qué dice Paco y qué dice Abuela? ¿Qué necesita, no necesita o quiere Paco para el colegio?

¿Qué necesita comprar? Leamos/Escribamos Complete Paco and Abuela’s conversation with the phrases in the box. First, read the sentences that come after the missing phrases so that the conversation makes sense. Abuela Oye, Paco. Mañana es el primer día de clases, ¿verdad? 1. ¿ ___________________ ? Paco Sí, es el primer día de clases. 2. Necesito ___________________ . Abuela ¿Qué cosas necesitas hacer? Paco 3. ___________________________________. Abuela Sí, es cierto. No tienes mucho papel. Paco 4. Y también quiero comprar ___________________. Abuela Sí, también necesitas zapatillas de tenis. ¿Y cuadernos? Paco 5. No, no ___________________________. Abuela Bueno, no necesitas cuadernos. Paco 6. ¡____________________ para la clase de álgebra! Abuela ¡Paco! 7. ¡________________________¡Y tu cuarto es un desastre. 8. ________________________tu cuarto. necesito comprar papel zapatillas de tenis no necesitas una calculadora hacer muchas cosas necesitas organizar necesito comprar cuadernos qué necesitas hacer pero necesito una calculadora

Hablemos Paco y su abuela Now, with a partner, act out the roles of Paco and his grandmother, using the dialogue from the previous activity. Then switch roles and try to vary what the two characters say. Be creative!

Write a complete sentence to answer the following question. BOLETO DE SALIDA Write a complete sentence to answer the following question. ¿Qué necesita hacer Paco?

TAREA ¿Y tú, qué necesitas hacer? Write at least two things that you need to do. ______________________________________________ ¿Y tú, qué quieres hacer? Mention two things that you want to do. _____________________________________________

Talking about what you need and want to do Tienes poner necesita organizar ir hacer Quiero gusta encontrar 1. Ximena necesita __________ su libro de español en la mochila. 2. No quiero __________ mi cuarto. 3. Jimena necesita __________ el libro. 4. Alberto quiere __________ a la pizzería. 5. __________ comprar un televisor. 6. Juanita __________ ir a la librería. 7. Necesito __________ la tarea para mañana poner organizar encontrar ir Quiero necesita hacer

Victoria y Tomás ¿Qué necesitan hacer los dos? Escuchemos/Escribamos Listen as Victoria lists what she and Tomás need to do before Monday. Write the name of the person who needs to do each thing. What do both of them need to do? hacer muchas cosas ______________ ir al centro comercial _____________ comprar una mochila ______________ organizar el cuarto _______________ encontrar la mochila ______________ poner la ropa en el armario _________ hacer la tarea __________________ Victoria/Tomás Tomás Tomás Victoria Victoria Victoria Tomás ¿Qué necesitan hacer los dos? _____________________________________________________________

Ahora tú Escribe una oración completa para responder la pregunta. ¿Qué necesitas hacer el fin de semana (weekend)? ______________________________________________________________________________________________ ¿Qué quieres hacer el fin de semana? ______________________________________________________________________________________________

Gramática en contexto poner hacer comprar organizar ir encontrar Leamos/Escribamos Use verbs from the first column with phrases from the second to write about some things you plan to do this week. Start each sentence with (No) Necesito... or (No) Quiero... mi cuarto a clase los lápices en la mesa la sala de clase la tarea para mañana el dinero un diccionario de español mi libro de español en la mochila a la librería poner hacer comprar organizar ir encontrar

¡Vamos a Escuchar! c. d. a. b. Lichita and her friends The weekend is finally here and everyone wants to have some fun. However, there are still a lot of things that need to be done. First, listen as Lichita and her friends say what they want and need to do. Then, match each of their names with the appropriate picture. (2-6, track #27) b. c. d. a. 1.Horte_____ 2. Lichita ______ 3. Pepe _____ 4. Armando ______ Now write complete sentences in Spanish telling what Lichita and her friends want or need to do.

Escribamos Problemas The following people need your help. Write what each person needs to do, wants to buy, or where each one needs to go, using as many new expressions as you can. MODELO: PROBLEMA: Juanita never knows what time it is. SOLUCION: Juanita necesita ir al centro comercial para comprar un reloj. ¿Qué necesitan hacer? Jorge’s room is too dark. María doesn’t have enough clothes. Isabel can’t find tomorrow’s homework in her cluttered room. Rafael is trying to build his vocabulary. Diego is totally out of pens, pencils, and paper. Inés is new in town and is feeling lonely.

Hablemos ¿Qué necesitas hacer? Work in pairs. Tell your partner what each person in the previous activity needs to do. Then find out if your partner wants or needs to do the same things. Switch roles after number four. MODELO: Diego necesita ir a la librería. ¿Y tú? ¿Quieres ir a la librería? No, no quiero ir a la librería, pero necesito...

La lista para el colegio Hablemos De vuelta al colegio Back to school With a partner, take turns asking and telling each other how many of each item you need to buy and how much money you need. Modelo ¿Cuántas carpetas necesitas comprar? Necesito comprar siete carpetas. Necesitas ... dólares y ... centavos. La lista para el colegio regla diccionario cuaderno lápiz mochila goma de borrar libro bolígrafo