1 Los Angeles Unified School District Language Acquisition Branch One-Day Title III Master Plan Institute Follow Up Language Census (R30-LC) for EL Parents.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

Entrenamiento para el Censo R-30 de Idiomas Comité consultivo de padres de estudiantes del idioma inglés del plantel escolar (English Language Advisory.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
El comité de evaluación del dominio del idioma
¿Qué es Title 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
LANGUAGE CENSUS English Learner Advisory Committee (ELAC) CENSO DE LOS IDIOMAS Comité Asesor para Aprendices de Inglés (ELAC, por sus siglas en inglés)
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Northridge Elementary School Striving for Academic Excellence by Design September 18, 2012.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
El comité de evaluación del dominio del idioma (LPAC)
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Utep_aac El ‘Academic Advising Center’ asesora estudiantes bajo el Programa Interamericano Estudiantil (PIE). Los asesores ayudan a los estudiantes durante.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
Examen de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT, por sus siglas en Inglés) Exámenes y Proceso de Reclasificación Mount Miguel ELAC Meeting.
El comité de evaluación del dominio del idioma
¿Qué esTitle 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
Academia de Padres Tema: Programas para Nuestros Aprendices de Ingles
Sr. Reginald Brunson Director, El Rincón Sra. Pamela Greenstein Especialista del Distrito de ELD Orientación de ELAC jueves, 24 de octubre 2013.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
1 CENSO ANUAL DE IDIOMAS 2 ¿Qué información proporciona el censo anual de idiomas ? El número de alumnos cuyo idioma que se habla en casa, no es inglés.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Socorro Independent School District Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I August 21, 2015.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1.
Master Plan Programs and Initial Identification Procedures of English Learners DELAC September 23, 2010 Meeting Language Acquisition Branch.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
No Child Left Behind Title I, Part A Program Annual Meeting Sylvan Rodriguez Elementary Date: 09/09/2015 Presenters Ana Delia Zamarripa, Title 1 Coordinator.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
DELAC October 22, 2009 Language Acquisition Branch.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
English Learner Identification and Placement/ Identificación y Asignación de Alumnos en Vías de Aprender el Inglés (EL) A presentation for the Roosevelt.
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Fremont Unified School District Reclassification & New Assessment for
6 Things You Need to Know About ELAC ENG SPAN
Parental Exception Waiver for English Learners Padres Renunciacion de excepción para aprenDices de Inglés Home Language Survey Encuesta del idioma hablado.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
English Learners: Who? Home Langauge Survey
Distrito Escolar Unificado de Fremont
English Learner Advisory Committee
Transcripción de la presentación:

1 Los Angeles Unified School District Language Acquisition Branch One-Day Title III Master Plan Institute Follow Up Language Census (R30-LC) for EL Parents School Name

2 Los Angeles Unified School District Language Acquisition Branch One-Day Title III Master Plan Institute Follow Up Censo del idioma (R30-LC) para padres de estudiantes del inglés Nombre de la escuela

3 1. Articulate the purpose of the Language Census (R30-LC) 2. Explain what parents need to know about the Language Census Report 3. Participate in the recommendation process

4 1. Articular el propósito del censo del idioma (R30-LC) 2. Explicar lo que padres tienen que saber sobre el reporte del censo del idioma 3. Participar en el proceso de recomendación

5 Objective 1 Articulate the purpose of the Language Census

6 Articular el propósito del censo del idioma

7  Collect data about students from non- English-language backgrounds  Collect data about staff who provide services to English learners (ELs)

8  Colectar información acerca de los estudiantes que están aprendiendo inglés  Colectar información acerca del personal que provee servicios para estudiantes aprendiendo inglés

9  Data is used for: 1.Reporting – State and Federal 2.Funding oTitle III oCBET program oEconomic Impact Aid for English Learners (EIA-LEP) oEnglish Language Acquisition Program (ELAP) 3.Forming educational policy – number of students, instructional services, program design, etc.

10  La información es utilizada para: 1. Informar – estado y federal 2. Aporte de fondos oTítulo III oEnseñanza individualizada del inglés con instructores comunitarios (por las siglas en inglés CBET) oFondos proveídos por EIA-LEP oPrograma para la adquisición del idioma inglés (ELAP) 3. Formular póliza educativa – número de estudiantes, servicios de instrucción, diseño del programa, etc.

11  The District collects the Language Census data by INSERT DATE HERE  Language Census data is submitted to the California Department of Education (CDE) by INSERT DATE HERE Submission of the R30 is required by the California Education Code (EC), Section (52164), the No Child Left Behind Act, and federal case law

12  El distrito acumula los datos del censo del idioma el INSERT DATE HERE  La información del censo del idioma es entregada al Departamento de Educación (CDE por las siglas en inglés) para el 3 de INSERT DATE HERE Sumisión del R30 es requerido por el código educativo de California (EC), Sección (52164), de Ningún Niño se Quede Atrás, y la ley de caso federal

13 5 Most Reported Languages CaliforniaLAUSD LAB Middle School Spanish Cantonese Hmong Vietnamese Filipino Spanish Korean Armenian Filipino Cantonese Spanish Armenian Filipino Korean Thai

14 Los 5 idiomas mas reportados CaliforniaLAUSD Secundaria LAB español cantones hmong vietnamés filipino español coreano armenio tagalo cantones español armenio tagalo coreano tailandés

15 Home Language Survey (HLS)  English Only (EO) OR Speaking a Language Other Than English  CELDT The CELDT determines a student’s official language classification

16 Encuesta sobre el idioma en casa (HLS)  Los que hablan solo inglés (EO) ó Comunicarse en otro idioma que no sea inglés  Examen de California sobre el Aprendizaje Progresivo del Inglés (CELDT por las siglas en inglés) El CELDT determina la clasificación del idioma oficial del estudiante

17 Objective 2 Describe what parents need to know about the Language Census Report

18 Objetivo 2 Explicar lo que necesitan saber los padres acerca del reporte del censo del idioma

19 The R30 organizes information into 5 parts: 1. The number of ELs and fluent-English-proficient students (FEPs) 2. The type of instructional setting and instructional services for ELs 3. The total for ELs reclassified since the previous R30 4. The number of parental waivers from English language classrooms 5. Teachers and bilingual paraprofessionals who provide EL instructional services Based on R-30 data, parents provide recommendations on program modifications - recommendations must be explicit in ELAC minutes

20 EL R30 organiza la información en 5 partes: 1. El numéro de estudiantes del inglés y con dominio total del inglés (FEPs) 2. El tipo de ambiente para la instrucción y servicios de instrucción para los estudiantes del inglés 3. El numéro total de estudiantes del inglés reclasificados desde el previo R30 4. El numéro de peticiones de exención otorgados a padres de los salónes del idioma inglés 5. Los maestros y asistentes bilinguës que proveen servicios de instrucción a estudiantes del idioma inglés Basados en la información del R-30, los padres proveen recomendaciónes para las modificaciónes del programa – las recomendaciónes deben de ser explίcitas en los minutos del ELAC

21 English Learners (ELs) and Fluent- English Proficient (FEP) Students

22 Estudiantes del idioma inglés (ELs) y estudiantes con dominio total del inglés (FEP)

23 English learners (ELs) include:  All students who speak a primary language other than English  Foreign exchange students who are LEPs Fluent English Proficient (FEP):  Initial Fluent-English-Proficient students as determined by the CELDT  Reclassified Fluent-English-Proficient (RFEP) students who were former ELs

24 Estudiantes del idioma inglés (ELs) incluyen:  Todos los estudiantes que hablan un idioma natal que no es el inglés  Intercambió de estudiantes extranjeros que están estudiando el inglés Estudiantes con dominio total del inglés (FEP):  Inicialmente designado como estudiante que domina el inglés como determinado por la prueba CELDT  Reclasificado como estudiante que domina el inglés y que fue anteriormente estudiante de inglés (RFEP)

25

26 Censo del idioma

27 Your school information goes here

28 Nombre de la escuela va aquí

,187 1, Your school information goes here

,187 1, Nombre de la escuela va aquí

31  Funding  Instructional materials needed  Support staff needed to provide L1 support  Master Plan services  Number of teachers assigned to school  Teacher authorization

32  Aporte de fondos  Materiales necesarios para la enseñanza  Personal auxiliar necesario para proveer apoyo en el idioma natal  Servicios del plan maestro  Número de maestros asignados a cada escuela  Autorización del maestro

33 English Learners in Structured English Immersion Setting

34 Estudiantes del idioma inglés en un ambiente educativo del programa de inmersión estructurado en el idioma inglés

35  Row 1: English Language Development (ELD)  Row 2: ELD and SDAIE  Row 3: ELD and SDAIE with primary language support  Row 4: ELD and academic subjects through the primary language o Alternative Programs (Dual Language/Basic Bilingual)  Row 5: Instructional Services Other Than Those Defined o Quantity or quality  Row 6: Not Receiving Any English Learner Services

36  1º Fila: Aprendizaje progresivo del inglés (ELD)  2º Fila: ELD y instrucción académica especialmente diseñada en inglés (SDAIE)  3º Fila: ELD y SDAIE con apoyo en el idioma natal  4º Fila: ELD y materias académicas a través del idioma natal o Programas alternativos (Programa en Dos Idiomas/Programa Bilingües Básico)  5º Fila: Servicios académicos aparte de esos que han sido definidos o Cantidad ó cualidad  6º Fila: No esta recibiendo el estudiante ningún servicio para el inglés

37 Your school information goes here

38 Nombre de la escuela va aquí

39 Part 2 A Part 2 B Your school information goes here

40 Parte 2 A Parte 2 B Nombre de la escuela va aquí

41

42 Censo del idioma

43  Annual Yearly Progress (AYP)/Annual Performance Index (API)  Students meeting District Benchmarks  Intervention programs for students  Instructional materials  Professional development for teachers, paraprofessionals and parents

44  Progreso anual adecuado (AYP)/Indice de rendimiento académico (API)  Estudiantes alcanzando los puntos de referencia del distrito  Programas de intervención para estudiantes  Materiales para la instrucción  Desarrollo profesional para maestros, asistentes de clase y padres

45 Students Reclassified

46 Estudiantes reclasificados

47  The total number of ELs reclassified as FEP since the previous Language Census

48  El número total de estudiantes del inglés reclasificados, con dominio total del inglés (FEP por las siglas en inglés) desde el previó censo del idioma

49 Part 3

50 Parte 3

51 Your school information goes here

52 Nombre de la escuela va aquí

53 Your school information goes here

54 Nombre de la escuela va aquí

55  Funding  Courses offered (secondary)  Monitoring the academic progress of: o RFEP students – 2 years  Intervention programs for RFEPs

56  Aporte de fondos  Cursos ofrecidos (secundaria)  Verificación del progreso académico: o Alumnos Reclasificados Competentes en el Inglés (RFEP) – 2 años  Programas de intervención académica para RFEPs

57 Parental Waiver of English Language Classrooms

58 Peticiones de Exención Solicitadas por los Padres

59  School districts are required to process waiver requests from parents of ELs who petition for enrollment in an Alternative Program (Dual Language or Basic Bilingual)  Row 12: Total number of new and renewal parental exception waivers received  Row 13: Total number of waivers granted

60  Se les requiere a los distritos escolares procesar las peticiones solicitadas por los padres de estudiantes del inglés a base de una petición para inscribirlo/a en un Programa Alternativo (Programa en Dos Idiomas ó Programa Bilingüe Básico)  12º Fila: El número total recibido de peticiones de exención solicitadas por los padres que sean nuevas ó de reanudación  13º Fila: El número de peticiones de exención otorgados

61 Part 4 Row 12 Row 13

62 Parte 4 Row 12 Row 13

63 Your school information goes here. This data cannot be obtained from the CDE website – refer to school’s R30 GradeParental Waivers SubmittedParental Waivers Granted Sixth 00 Seventh 00 Eighth 00

64 La información de la escuela va aquí. Esta información no puede ser obtenida de la página web del CDE – referirse al R30 de la escuela GradeParental Waivers SubmittedParental Waivers Granted Sixth 00 Seventh 00 Eighth 00

65 Your school information goes here

66 Nombre de la escuela va aquí

67  Funding  Instructional programs  Instructional and supplemental materials needed  Professional development for teachers, paraprofessionals and parents  Teacher authorizations  Assessments (state and district level)

68  Aporte de fondos  Programas de instrucción  Materiales de instrucción y materiales suplementarios que son necesarios  Desarrollo profesional para maestros, asistentes de clase y padres  Autorizaciones del maestro  Evaluaciones (al nivel estatal y del distrito)

69 Teachers and Bilingual Paraprofessionals Providing Services to English Learners

70 Maestros y asistentes bilingües que proporcionan servicios a estudiantes del inglés

71  Staffing requirements for services to ELs  Only teachers and paraprofessionals providing services to ELs are reported o ELD, language arts, math, science and/or social studies

72  Requisitos para el personal de servicios a estudiantes del idioma inglés  Solo maestros y asistentes que proveen servicios a estudiantes del inglés son reportados o ELD, lectura y escritura, matemáticas, ciencias, y/ó estudios sociales

73

74 Parte 5

75 Your school information goes here

76 Nombre de la escuela va aquí

77 Your school information goes here

78 Nombre de la escuela va aquí

79 Your school information goes here

80 Nombre de la escuela va aquí

81  Paraprofessionals to be hired based on language support needs  Teacher authorizations and misassignments  Professional development for teachers

82  Contratar asistentes, basado en el apoyo del idioma que es necesario  Autorizaciones del maestro y asignaciones erróneas  Desarrollo profesional para maestros

83 Objective 3 Participate in the parent recommendation process

84 Objetivo 3 Participar en el proceso de recomendación de padres

85 Parents:  review R30 data from the current year, as well as past years*  discuss concerns based on R30 data  make recommendations  record recommendations on ELAC Recommendation Form *Recommendation: review data for past 3 years

86 Padres:  repasar la información actual del R30, como también la de años pasados*  discutir sus preocupaciones basadas en la información del R30  hacer recomendaciones  Anotar las recomendaciones en ELAC Recommendation Form *Recomendación: repasar la información de los pasados 3 años

87 Parent Recommendation Too many eligible students not reclassifying Want to increase reclassification rate by 2% each year Not all parents are informed Causes:Effects: Teacher* meets with parents each reporting period to discuss reclassification Increase reclassification rates Targeted instruction and support provided to students Build capacity of teachers and parents Event: Promote positive relationship between teachers and parents *Teacher/EL Coordinator/Counselor

88 Recomendaciones de los padres Muchos estudiantes elegibles no están siendo reclasificados Querer aumentar el índice de reclasificación por 2% cada año No todos los padres están informados Causas:Efectos: Maestro/a* se reúne con los padres cada periodo de reporte para discutir la reclasificación Aumentar el índice de reclasificación Instrucción enfocada y apoyo proveído a todos los estudiantes Aumentando la capacidad de maestros y padres Evento: Promover relaciones positivas entre maestros y padres *Maestro/Coordinador EL/Consejero

89 The recommendation form:  must be used for recommendations/ advice pertaining to the four legally required topics  may be used for other recommendations/ advice given by the ELAC

90 La forma de recomendación:  debe ser utilizada para recomendaciones/ consejo perteneciente a los cuatro temas requeridos por la ley  puede ser utilizada para otras recomendaciones/ consejo dado por ELAC

91 ELAC recommends that teachers of students that may be potentially eligible for reclassification, contact parents at least once per grading period to discuss the criteria, opportunities for intervention and how parents can help their child at home. Many eligible EL students are not being reclassified. Parents of ELs need to be informed about reclassification and understand how they can provide support at home. January 10, 2008 x Reclassification x Sample

92 ELAC recomienda a maestros de alumnos que son potencialmente elegibles para ser reclasificados a reunirse con los padres por lo menos una vez cada periodo de reporte para que discutan el criterio, oportunidades de intervención y como apoyar a los estudiantes en casa. Muchos estudiantes del idioma inglés que son elegibles no están siendo reclasificados. Los padres de ELs deben estar informados acerca de la reclasificación y entender como proveer apoyo en casa. El 10 de enero 2008 x Reclasificación x Muestra

93 1. Review  Review the 3-Year Data and “How does this affect our school” slides (slides ) 2. Discussion  As “parents”, select one Part to discuss  Based on data, share concerns and possible recommendations 3. Select a Reporter  Based on discussion, record 1 recommendation and justification on the ELAC Recommendation Form 4. Share out  “Parents” will share recommendations made The Parent Facilitator will guide a table discussion regarding parent recommendations based on the longitudinal data presented from the R30

94 1. Repaso  Repasar la información de 3-años y “¿Como afecta esta información a nuestra escuela?” (las diapositivas #92-100) 2. Discusión  Como “padres”, seleccionar una parte para discutir  Basado en la información, compartan preocupaciones y posibles recomendaciones 3. Seleccionar un reportero  Basado en la discusión, anote 1 recomendación y justificación en ELAC Recommendation Form 4. Compartan en grupo  “Padres” van a compartir las recomendaciones que hicieron El facilitador de padres va a guiar a los grupos en cada mesa a tener una discusión relacionada con las recomendaciones basadas en la información presentada en el R30

95 Sample

96 Muestra

97 What did you learn about the Language Census Report (R30)? R30

98 ¿Que aprendió acerca del censo del idioma (R30)? R30