Group A & B jut nick tent sung stuff bend damp cot fling sock gush scan track rough stump rust lamp pest lead dove Challenge mist block Review past dock.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
Advertisements

Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
MORE CONVERSATION TOOLS
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are finishing up our unit Taking Care of the Earth! Will be doing some fun projects to extend our learning.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Definition
English Lesson 3.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Survival Spanish – SPA II y III
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still learning about how to take care of earth! This includes what garbage does to our planet, recycling,
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
1.4 Numbers.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Transcripción de la presentación:

Group A & B jut nick tent sung stuff bend damp cot fling sock gush scan track rough stump rust lamp pest lead dove Challenge mist block Review past dock plum Fri. Aug. 28 th Unit 1, Week 2 Reading Wonders Weekly Assessment Thurs. Aug. 27 th Unit 1, Week 2 Spelling Test Weekly AR Goal 10% Mon. Sept. 7 th No School Weekly Concept: Meeting a Need Essential Question: How do we get the things we need? Additional Resources for this week on Word Workout Unit 1 Week 1 Comprehension Check: Sequence Kelly Mitchell Mrs. Mitchell’sMrs. Mitchell’s Group C jut nick tenth shrug stuff sense damp cot fling notch gush scan batch rough stump tough laugh guess lead dove Challenge cinch blond Review past dock plum Group D credit summit tenth shrugged slumped sense stranded orally fling notch gushing scanned batches roughly stump tougher blond guess lead dove Challenge cinch laughing Review past dock Plum

Viernes 4 sept Unidad 1 Semana 1 Lectura Evaluación Jue 3 sept semana Ortografía prueba semanal 15% AR Objetivo Lunes 7 sept ninguna escuela Cada semana Concepto: satisfacer una necesidad pregunta esencial: ¿Cómo podemos conseguir las cosas que necesitamos? Recursos adicionales para esta semana de entrenamiento Word Unidad 1 Semana 1 Comprensión: Secuencia Kelly Mitchell Mrs. Mitchell’sMrs. Mitchell’s Group A & B jut nick tent sung stuff bend damp cot fling sock gush scan track rough stump rust lamp pest lead dove Challenge mist block Review past dock plum Group C jut nick tenth shrug stuff sense damp cot fling notch gush scan batch rough stump tough laugh guess lead dove Challenge cinch blond Review past dock plum Group D credit summit tenth shrugged slumped sense stranded orally fling notch gushing scanned batches roughly stump tougher blond guess lead dove Challenge cinch laughing Review past dock plum

This week our class will be focusing on the different ways people attempt to get the things they need. We will discuss the businesses in a community, such as banks, and how they may serve the needs of the people. Comprehension: sequence Your child will read a story about a girl’s special birthday celebration. Then he or she will order sentences to show the sequence of events in the story. Here are some activities you can do with your child to help reinforce the skills we’ll be practicing. Word Workout Words to Know: sentence clues You will say a sentence and have your child complete it with the correct vocabulary word. Spelling/Phonics: short vowels Show the word list to your child. Give him or her one minute to spell as many words as he or she can. Then do it again! Please, return all Star Reading Letters signed by Friday. Additional resources can be found on my website at on Instagram at BoCoHistory and Edmodo at Use the following group codes to sign up: Mitchell Language Arts- Group Code: bqkdb8 Graves Language Arts- Group Code: 57brv5 Mitchell Social Studies- Group Code: sik8pw Mitchell Science- Group Code: ezy85n Use the following activities for practicing this week’s spelling words with your child. 1. Create flashcards by writing each word on an index card or slip of paper. Practice them with your child. 2. Make up a sentence using a word on the list, but say “blank” in place of the spelling word. Have your child pick the word that completes the sentence by saying the word and spelling it. 3. Say a word on the list and have your child spell it. Then ask your child to say a word that rhymes with the word just spelled. Have your child write a short two-line poem with one of the pairs of rhyming words.

Estimados familiares: Durante esta semana nuestra clase se centrará en las diferentes formas como las personas intentan obtener las cosas que necesitan. Hablaremos sobre las empresas en una comunidad, por ejemplo los bancos, y cómo estos pueden suplir las necesidades de las personas. Aquí encontrará algunas actividades que usted puede realizar con su hijo o hija para ayudarle a reforzar las destrezas que estaremos practicando. Comprensión: secuencia Su hijo o hija leerá un cuento sobre la celebración especial del cumpleaños de una niña. Luego él o ella ordenará las oraciones para mostrar la secuencia de los eventos en el cuento. Ejercicios con las palabras Palabras para aprender: claves en las oraciones Usted dirá una oración y le pedirá a su hijo o hija que la complete con la palabra correcta del vocabulario. Ortografía/Fonética: vocales cortas Muestre la lista de palabras a su hijo o hija. Dele un minuto para deletrear tantas palabras como pueda. ¡Luego háganlo nuevamente! Por favor, volver all Star Lectura cartas firmadas por el viernes. Utilice las siguientes actividades para la práctica de esta semana de ortografía palabras con su hijo. 1.Crear flashcards escribiendo cada palabra sobre una tarjeta de índice o trozo de papel. Practique con su hijo. 2. Una frase con una palabra de la lista, pero decir "en blanco" en lugar de la ortografía. Haga que su niño escoja la palabra que completa la frase diciendo la palabra y ortografía. 3. Una palabra de la lista y haga que su hijo hechizo. Recursos adicionales pueden encontrarse en mi sitio web en en Instagram en BoCoHistory y Edmodo en Utilice los siguientes códigos de grupo para inscribirte: Mitchell Language Arts- Group Code: bqkdb8 Graves Language Arts- Group Code: 57brv5 Mitchell Social Studies- Group Code: sik8pw Mitchell Science- Group Code: ezy85n

Type Text Here Monday: Tuesday: Wednesday: Thursday: Friday: Type Teacher Name Here Teacher Address Phone Mrs. Mitchell’sMrs. Mitchell’s 5 th Grade Class5 th Grade Class

Hello my Rock Stars! I hope you are ready for a year filled with fun and excitement as we rock it out through learning! I hope you are having an awesome summer! I’m so excited that you will be in my homeroom for 5 th grade. Don’t forget to mark BCES’s Open House on your calendar for August 5 th from 5:00-6:30 PM. Come down to our classroom so that I can meet you and your family before school starts. You can bring your supplies with you too. If you need a list of 5 th grade supplies or if you want a “sneak preview” of the year, visit our class website at and follow the links to my class page. If you have any questions or just want to get to know me better before the school year begins you can me atwww.bourbon.kyschools.us or check out our class Instagram at bocohistory. are going to have so much fun and learn a lot this year! Peace, Love and Rock-in-Roll, Mrs. Mitchell Workshops Students in my homeroom will be learning using workshops. Using the same routine each and every day establishes a routine for the students and clearly defines expectations for success. A typical class period looks like this: Mini-lessons: Whole Group 5-10 mins Workshop: Small group/Pairs/Independent 20 mins Reflection: Debrief/Exit Slip 5-10 mins Project-Based Learning Students in my homeroom will be learning about social studies (history, civics, geography, and economics) and science using project-based learning. Students will be expected throughout the school year to complete several projects in and out of the classroom and with or without partners/ groups. For more information on project-based learning and how this might look for your 5 th graders check out my webpage on the Bourbon County School’s webpage at If you have any questions concerning project-based learning please me at the above address. Technology We will be using many technology resources this year to enhance our learning to include the websites Edmodo, Instagram, and the interactive ConnectED portion of our reading series, Reading Wonders as well as , apps, and computer games. Do not worry if you do not know how to use these resources. We will learn about them at the beginning of the year. If you have internet access and a device that can access the internet, go ahead and access some of these resources and start familiarizing yourself with them. You can get more information on how to login, register, and use the above technology on my website at Parent-Teacher-Student Conference Schedule I would love to meet with each of my students’ families at the beginning of the school year in order to get to know you and to answer any questions you may have about 5 th grade. Please, me or call my at the school to schedule a 15 minute time to meet. A schedule will be sent out soon. I look forward to meeting with you and your 5 th grader.

Hola mis estrellas de Rock! Espero que esté listo para un año llenado de diversión y emoción como nos de la roca hacia fuera a través del aprendizaje. Espero que usted está teniendo un verano increíble! Estoy tan emocionada que estarás en mi salón de clase para 5to grado. No te olvides de casa abierta de BCES la marca en su calendario para el 5 de agosto de 5:00-6:30. llegado a nuestra clase por lo que puedo conocer a usted y su familia antes de que comience la escuela. Usted puede traer sus suministros con usted también. Si usted necesita una lista de 5 º grado suministros o si desea un "anticipo" del año, visite nuestro sitio web de clase en y siga los enlaces a mi página de clase. Si usted tiene alguna pregunta o solo quiere conocerme mejor antes de que comience el año escolar usted puede yo en revisa nuestra clase Instagram en bocohistory. van a divertirse mucho y aprender mucho este año! Paz, amor y Rock en Roll, La Sra. Mitchell Talleres Los estudiantes en mi aula aprender mediante talleres. Usando la misma rutina cada día establece una rutina para los estudiantes y define claramente las expectativas de éxito. Un período típico de la clase tiene este aspecto: Mini-lecciones: Todo grupo de 5-10 minutos Taller: Pequeño grupo/parejas/independiente 20 minutos Reflexión: Salida Debrief meter 5-10 minutos aprendizaje basado en proyectos Estudiantes en mi aula a aprender sobre ciencia usando aprendizaje basado en proyectos y estudios sociales (historia, civismo, geografía y economía). Los estudiantes se espera que durante el año escolar para completar varios proyectos dentro y fuera del aula y con o sin socios / grupos. Para obtener más información en el aprendizaje basado en proyectos y cómo esto podría buscar su 5to grado echa un vistazo mi página web en la Página Web de la escuela del Condado de Bourbon en Si usted tiene cualquier pregunta concerniente al aprendizaje basado en proyecto por favor envíeme un correo electrónico a la dirección anteriormente indicada. ecnología Utilizaremos todos los recursos de tecnología este año para mejorar nuestro aprendizaje para incluir los sitios web de Edmodo, Instagram y la porción conectada interactiva de nuestra serie de lectura, lectura maravillas así como correo electrónico, aplicaciones y juegos de ordenador. No te preocupes si no sabes cómo utilizar estos recursos. Vamos a aprender acerca de ellos al principio del año. Si usted tiene acceso a internet y un dispositivo que puede acceder a internet, seguir adelante y acceder a algunos de estos recursos y empezar a familiarizarse con ellos. Usted puede obtener más información sobre cómo iniciar sesión, registrarse y usar l por encima de la tecnología en mi sitio web Conferencias de padre-maestro-estudiante Me encantaría cumplir con cada una de las familias de mis alumnos al inicio del año escolar con el fin de llegar a conocerte y a responder a cualquier pregunta que tenga sobre el 5 º grado. Por favor, envíeme un correo electrónico o llame a mi en la escuela para programar un tiempo de 15 minutos para reunirse. Un calendario será enviado pronto. Espero a la cita con usted y su hijo 5 º grado.