 College Spanish 201  January 26, 2015  7:42 AM, unless you have a conflict.  Bring a pen and paper.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hacer to do / to make hago. salir to leave / to go out salgo.
Advertisements

Capítulo 6- La ropa Repaso del vocabulario y de los conceptos gramáticales.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Los verbos estar y ser “to be”
Lección 7: Cuarta parte.
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
GUSTAR (and similar verbs). EXLPANATION GUSTAR is not conjugated like other regular verbs. It is NEVER used in the “yo”, “tú”, or “nosotros” forms. When.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Present Progressive What is it?
El presente perfecto Español III Capítulo 4. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is tense formed by combining a helping verb (“have” or.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Hoy es el 28 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Traduce.  I tell them  He bought me  They bring us  We tell you La tarea Termina las hojas de ejercicio.
2 nd 9 week regular -AR verb review. pagar (por) to pay (for)
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
DOP’s (Direct Object Pronouns). Direct Object Pronouns Direct objects are nouns which receive the action of a verb in a sentence. Direct object pronouns.
Quasimodo: (son las doce)
Hay 30 preguntas en total. Estudien todo el vocabulario del semestre. (Unidad 1, Don Quijote, Shrek, verbos) Ejemplo: Un _____________ es lo que dicen.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Pagina 39.  The verb gustar is used to express what people like or don’t like to do  You will mainly use two forms of gustar: gusta and gustan  You.
Los complimentos Pronombres del objeto directo Pronombres del objeto indirecto Pronombres reflexivos.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Spanish 2 3 rd person Direct Object Pronouns. What are these things you call Direct object pronouns? The object that directly receives the action of the.
The personal a. What is it? Has NO meaning in English- You CANNOT translate it! Used mostly for people & pets. Distinguishes between the subject of a.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Review of Direct Objects and Direct Object Pronouns.
The following slides introduce the new verb IR.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Indirect Objects. What are Indirect Objects? Indirect objects are nouns that indirectly receive the action of a verb. Example: I wrote a letter to Anita.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Direct Object Pronouns Una presentación por la Sra. Black.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
IR + a + infinitive A way of using the future in the present VOY VAS VA VAMOS VÁIS VAN.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Los objetos directos / Responden a las preguntas ¿Qué? o ¿Quién? con respeto al verbo (Who? Or What?) Comemos la hamburguesa. (OD=la hamburguesa) Ella.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Día 3 Español 3 Capt. 3 Mantenerte sano. Calentamiento #3 Escribe las oraciones usando pronombres. (Hint: write once, then re-write using DIRECT OBJECT.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Los objetos directos. Essential Questions: What do direct object pronouns communicate to the listener? What do direct object pronouns imply? Where do.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
DIRECT OBJECTS AND DIRECT OBJECT PRONOUNS (DOPS) LOS OBJETOS DIRECTOS Y LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS (DOPS) AVANCEMOS 1 UNIDAD 4.1.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
CALENTAMIENTO HOY ES MARTES, EL 12 DE ENERO Identifiquen
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
Outline of Final Exam College Spanish 201 January 24, 2017
AV2 1.1 Notas Gramaticales What is a noun?
Transcripción de la presentación:

 College Spanish 201  January 26, 2015  7:42 AM, unless you have a conflict.  Bring a pen and paper.

Hay 30 preguntas en total. Estudien todo el vocabulario del semestre. (Unidad 1, Don Quijote, Shrek, verbos) Ejemplo: Un _____________ es lo que dicen los comediantes en su acto. a. Chiste b. enlace c. ánimo d. yelmo

 Verdad o Falso  Hay 10 preguntas en total.  Ejemplo: El autor de Don Quijote era Pablo Neruda.

 Hay 15 preguntas, elección multiple.  Ejemplo: El gigante Pandafilando es en realidad  A. cueros de vino  B. un hidalgo  C. Sancho Panza

 Hay 15 palabras sin acentos. Escoge 10 de ellas y escríbelas en el papel, con o sin acento, según el caso.  Ejemplo:  Segun  Primero  Estan

 Escoge la traducción correcta. Hay 6 preguntas.  Ejemplo:  She looks beautiful right now.  A. Ella es guapísima.  B. Ella está guapísima.

 Using the phrase in bold as a hint, choose between the preterite and the imperfect.  Hay 15 preguntas en total.  Ejemplo:  La familia esquió / esquiaba cada invierno.

 Hay 7 frases con un espacio. Tienes que escoger 5 preguntas.  Ejemplo:  Por la mañana, yo (levantar, levantarse)________________ a las seis.

 Replace the direct object noun with the direct object pronoun.  Hay 7 preguntas, tienes que escoger 5.  Ejemplo:  Yo veo a mis amigos. Yo _______ veo.

 Figure out what the indirect object is in the sentence, then insert the matching pronoun in the blank.  Hay 7, tienes que escoger 5.  Ejemplo:  Yo _______ presto el cortacésped a Juan.

 Read the sentence and the hint provided, then fill in the blank with a direct or an indirect object pronoun based on which is necessary.  Hay 8, tienes que escoger 5.  Ejemplo:  (los profesores) Los estudiantes _______ admiran mucho.

 Hay 6 preguntas, tienes que hacer todos.  Hay una frase en español, y tú decides la traducción correcta.  Ejemplo:  Los invitamos a nuestros vecinos.  A)Our neighbors are inviting us.  B) We are inviting our neighbors.

 Poema. Vas a leer un poema que nunca has visto antes. Al final, hay 6 preguntas en inglés. Tienes que contestar en inglés.  Por ejemplo: (Obviously there is nothing to read yet, so this is just an example of the question, not the reading.)  In the first stanza, what are 2 things people ask the author to do?

 Uds van a escoger 1 de las siguientes opciones.   Opción 1: Uds van a escribir una escena nueva de Don Quijote.  Puede ser un párrafo, un diálogo, o una combinación de los dos.  Puedes usar un don Quijote “de la actualidad” (moderno) e imaginar algo que haría en el presente. O puedes usar el Quijote del pasado.  Puedes incluir cualquier personaje del libro.  Demonstrate the correct use of the following 11 requirements* in your writing.  When you demonstrate the use of the requirements* (*included, below), WRITE THE NUMBER on your paper and UNDERLINE where you have demonstrated it. They do not have to go in order. You cannot underline any example that was taken as a direct quote from the reading.

 Uds van a escoger 1 de las siguientes opciones.  Option 2: Lee los signos del zodíaco incluidos en el examen.  Primero, explica por qué Tú tienes o no tienes las características de tu signo. Da ejemplos.  Segundo, escoge 1 otra persona de la lista de personas famosas o conocidas en el examen y adivina cuál es su signo y explica por qué crees eso.  Demonstrate the correct use of the following 11 requirements* in your writing.  When you demonstrate the use of the requirements* (*included, below), WRITE THE NUMBER on your paper and UNDERLINE where you have demonstrated it. They do not have to go in order. You cannot underline any example that was taken as a direct quote from the reading.

 regular verbs (at least 3)  ser  estar  preterite  imperfect  verbs that use indirect object pronouns  reflexive verb  direct object pronoun  indirect object pronouns- not used with verbs like gustar  double object pronouns  college level vocabulary (do not have to underline this)