La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¿QUÉ COSA, COSADIELLA YE…?

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¿QUÉ COSA, COSADIELLA YE…?"— Transcripción de la presentación:

1 ¿QUÉ COSA, COSADIELLA YE…?

2 MIEMBROS DEL GRUPU Modesta Suárez Cuetos María José Álvarez
María Teresa García Villa Inmaculada Garrido García Laura Marcos Arráez Alexia Fernández Moure María Concepción Yáñez Paino Carlota Rodríguez Da Costa Noemí Rodríguez Fernández José Miguel González Carballal Ana Suárez Alma Chusa

3 UNIDÁ DIDÁUTICA Tercer trimestre de 2º d’Educación Primaria
Neños-neñes de 7 años Colexu Rural Agrupáu ubicáu en Samartín del Rei Aureliu (S.M.R.A) 13 escolinos Nivel sociocultural mediu y nivel llingüísticu d’asturianu medio-altu 1 escolín rumanu 4 sesiones de 45 minutos caúna

4 TÍTULU/PRESENTACIÓN Mangar cartelos na clas “¿Qué cosa, cosadiella ye…?” 4-5 cartelos con aldovinances cencielles Controlar si aldovinen el sentíu de les aldovinances Entrugar a los escolinos de qué va tratar el tema

5 COMPETENCIES BÁSIQUES
Desarrollu de la comunicación llingüística Deprender a deprender L’autonomía ya iniciativa personal Tratamientu de la información y competencia dixital

6 OXETIVOS Lleer con espresividá y entonación refranes, retafiles, frases feches, traballingües y cosadielles cencielles. Coyer el sentíu figuráu en frases, cosadielles, refranes … Remanar el llésicu apropiáu d’espresiones tradicionales asturianes

7 4. Emplegar correutamente los signos de puntuación, esclamación ya interrogación en frases cencielles. 5. Reconocer y valorar positivamente la importancia cultural de refranes, cosadielles … 6. Estremar ente cosadielles y refranes cencielles 7. Conocer, remanar y emplegar dalgunes frases feches, cosadielles… del rodiu, del entornu más prósimu.

8 CONTENÍOS 1. Llectura comprensiva de refranes y cosadielles cencielles. Usu de les entonaciones y ritmos carauterísticos 2. Esploración ya apropiación del significáu de frases, cosadielles, refranes… 3. Valoración del patrimoniu lliterariu asturianu de tradición oral Interés por reproducir correutamente espresiones tradicionales asturianes

9 4. Respetu ya interés pola aplicación de signos de puntuación, interrogación y esclamación
Emplegu correutu de signos de puntuación, interrogación y esclamación 5. Reconocimientu de la importancia cultural de refranes, cosadielles … Reproducción de frases feches, refranes, cosadielles… más conocíos y carauterísticos. 6. Identificación de refranes, cosadielles, frases feches,… cencielles. Composición llibre o dirixía de cosadielles… 7. Interés por conocer los refranes, cosadielles… recoyíos del rodiu Reproducción de los refranes, frases feches… recoyíos del rodiu.

10 METODOLOXÍA Metodoloxía activa
Tercer trimestre. Na primera quincena del mes de Mayu 4 sesiones de 45 minutos caúna Algamarase una metodoloxía na que se combinarán los tres mous educativos: 1. Dialéutica 2. Espositiva 3. Heurística El procedimientu pa resolver les xeres será individual, per grupos de 3 ó 4 neños y en grupu grande.

11 Atención a la diversidá.
Na clas hai un neñu rumanu con mui poca comprensión tanto de castellán como d`asturianu. La mayoría de les pallabres que diz y conoz son n`asturianu (les terminaciones en /u/ y los plurales femeninos en /es/….). Cosadielles adautaes con pictogrames, pa que llogre algamar el sentiu de la aldovinanza. Respuesta en sílabes descolocaes pa que les ordene y forme`l resutáu. Actividaes d`ampliación Pasa pallabra” preparáu a mou de crucigrama pa que nun s`aburran mientres finen los demás.

12 XERES Coherencia/Graduación/Variación 1ª SESIÓN Xera 1
Cartelos coles aldovinances ¿Qué cosa cosadiella ye que cuantu más se mira menos se ve? (el Sol) Con esto trabáyase la espresión oral (sentir y entender) y tamién la espresión escrita (escribir y lleer)

13 Pa rifar el mayestru: Un gatu cayó nun pozu, les tripes fixeron ¡gua! Arremoto pitipoto, Arremoto pitipá. Xera 2 Lleen los cartelos y cópienlos Memoricen una aldovinanza Aldovínenles ente toos Al neñu rumanu presentámos-y el nuevu vocabulariu en pictogrames, lletres y debuxu.

14 2ª SESIÓN Xera 1 Vien el paisanu a la clas ( Tante Blanco de los Berrones) Xera 2 El paisanu propón un xuegu que ye “Xugamos col güevu y cola pita”. El güevu ponlu la pita. Pero ¿d’ónde vien la pita? La pita vien d’un güevu. Esti güevu púnxolu otra pita. ¿D’ónde sal esa otra pita? D’ un güevu, home. Entós, ¿qué ye primero, el güevu o la pita? Nadie enxamás lo supo. A ti, ¿qué te paez?

15 3ª SESIÓN Xera 1 Recoyida de cosadielles del so rodiu (tamién el neñu rumanu del so pais y de la so llingua). Tráenlo en cartulines pa esponer nel pasiellu. Facémoslo coincidir col dia de les Lletres Asturianes Xera 2 Los escolinos faen dalgunes aldovinances propies. 4ª SESIÓN Creación d’un blog

16 RECURSOS Materiales Cartulines, folios Material funxible
Revistes escolares Xentiquina C.P. Fozaneldi Garulla Blogue- Ordenador Humanos  Familia Tante Blanco del grupu los Berrones Escolinos que nun dan asturianu Ambientales Pasillu Aula d’informática Coses propies y del rodiu

17 PROCEDIMIENTOS D’EVALUACIÓN
Criterios d’ evaluación Lleer correutamente con espresividá y entonación adecuada. Entender y algamar el sentíu global de frases, cosadielles, refranes… Facer inferencies pa conocer el significáu de pallabres desconocíes. Usar con procuru signos de puntuación, esclamación ya interrogación. Reconocer y valorar positivamente la diversidá llingüísitca del rodiu. Estremar ente lo que ye cosadiella y refrán. Prestar atención y respetu pa los demás escolinos.

18 CARTELOS

19


Descargar ppt "¿QUÉ COSA, COSADIELLA YE…?"

Presentaciones similares


Anuncios Google