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NEOCLASICISMO. · Barroco= arte aristocrático, sobre todo el Rococó, por eso cuando la clase media se dispone a arrebatar el poder a la nobleza y al rey,

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Presentación del tema: "NEOCLASICISMO. · Barroco= arte aristocrático, sobre todo el Rococó, por eso cuando la clase media se dispone a arrebatar el poder a la nobleza y al rey,"— Transcripción de la presentación:

1 NEOCLASICISMO

2 · Barroco= arte aristocrático, sobre todo el Rococó, por eso cuando la clase media se dispone a arrebatar el poder a la nobleza y al rey, no duda en acabar con un arte que simbolizaba el poder y el lujo de las clases privilegiadas. Ilustración=Nueva estética, Neoclasicismo. · Cuando La Ilustración deriva en Revolución Liberal, el Neoclasicismo se convierte en el arte de la Revolución Burguesa y, posteriormente en el Estilo Imperio de Napoleón. · En 1719 se descubría Herculano y en 1748 Pompeya, sepultada por las cenizas del Vesubio. Estos descubrimientos van asociados a una fiebre investigadora y arqueológica · Por otra parte las Academias creadas a lo largo de este siglo subrayan el valor normativo de lo clásico y realizan campañas antibarrocas y en contra del Rococó en pos del "buen gusto". · Además el Rococó se había agotado. Era un estilo que apenas había tenido transcendencia en los exteriores de los edificios. Crisis estética que llevaba a dos soluciones: o crear un nuevo estilo o volver a lo seguro, al pasado, a la Antigüedad Clásica y acabar así con toda una fase de embriaguez decorativa · Barroco= arte aristocrático, sobre todo el Rococó, por eso cuando la clase media se dispone a arrebatar el poder a la nobleza y al rey, no duda en acabar con un arte que simbolizaba el poder y el lujo de las clases privilegiadas. Ilustración=Nueva estética, Neoclasicismo. · Cuando La Ilustración deriva en Revolución Liberal, el Neoclasicismo se convierte en el arte de la Revolución Burguesa y, posteriormente en el Estilo Imperio de Napoleón. · En 1719 se descubría Herculano y en 1748 Pompeya, sepultada por las cenizas del Vesubio. Estos descubrimientos van asociados a una fiebre investigadora y arqueológica · Por otra parte las Academias creadas a lo largo de este siglo subrayan el valor normativo de lo clásico y realizan campañas antibarrocas y en contra del Rococó en pos del "buen gusto". · Además el Rococó se había agotado. Era un estilo que apenas había tenido transcendencia en los exteriores de los edificios. Crisis estética que llevaba a dos soluciones: o crear un nuevo estilo o volver a lo seguro, al pasado, a la Antigüedad Clásica y acabar así con toda una fase de embriaguez decorativa

3 NEOCLASICISMO La Madelaine de París: templo corintio y octástilo, ordenado construir por Napoleón como homenaje al gran ejército francés y terminada en El monumento alemán más representativo de este estilo es la Puerta de Brandenburgo Arquitectura

4 NEOCLASICISMO El Capitolio de EEUU Arquitectura

5 NEOCLASICISMO Fue Carlos III quien mandó a Sabatini construir la Puerta de Alcalá en Arquitectura Palacio de Villanueva, actual Museo del Prado

6 NEOCLASICISMO Palacio de Villanueva, actual Museo del Prado Arquitectura

7 NEOCLASICISMO Escultura Cánova ( ) Escultor veneciano, Cánova encarna el ideal de belleza clásica y se deja influir directamente por la Antigüedad Grecolatina. Su obra es variada: esculturas funerarias, retratos de encargo como Napoleón o su hermana Paulina, así como temas mitológicos como las tres gracias. Paulina Bonaparte Las Tres Gracias

8 NEOCLASICISMO Pintura Jacques Louis David En pintura no hay referentes de la Antigüedad, como en arquitectura o escultura. Por eso se basa en la temática, sin aportar nada nuevo ni en sistemas de representación ni en técnicas Máximo representante del Neoclasicismo junto con Goya. Parte de un Rococó decadente pero pronto cultiva la pintura de tema clásico, pasajes de la Antigüedad con una técnica realista y un cromatismo muy vivo, como en su Juramento de los Horacios · Al estallar la Revolución Francesa David se entrega a ella. Será Superintendente de Bellas Artes implantando una dictadura personal y poniendo sus pinceles al servicio de la Revolución. ( El juramento de la pelota y Marat muerto) Más tarde fue pintor de cámara de Napoleón, donde conformó un Estilo Imperio, con el lujo inherente a la Corte y con la Revolución disipada. Al caer Napoleón fue desterrado a Bruselas donde murió en (La coronación de Napoleón) ( El juramento de la pelota y Marat muerto) (La coronación de Napoleón) · Al estallar la Revolución Francesa David se entrega a ella. Será Superintendente de Bellas Artes implantando una dictadura personal y poniendo sus pinceles al servicio de la Revolución. ( El juramento de la pelota y Marat muerto) Más tarde fue pintor de cámara de Napoleón, donde conformó un Estilo Imperio, con el lujo inherente a la Corte y con la Revolución disipada. Al caer Napoleón fue desterrado a Bruselas donde murió en (La coronación de Napoleón) ( El juramento de la pelota y Marat muerto) (La coronación de Napoleón)

9 NEOCLASICISMO Pintura Marat era amigo de David, su papel en la constitución del gobierno de la república fue determinante. Marat fue asesinado el año dos de la república, es decir, en El reino del terror ya había comenzado, tras crearse el sanguinario Comité de Seguridad Pública. En este ambiente Marat fue asesinado por una monárquica de la región de Caen. Marat padecía una enfermedad de la piel que le obligaba a pasar largo tiempo sumergido en un baño terapéutico. Allí había instalado su pequeña oficina e incluso recibía a personajes. Charlotte Corday pidió que la recibiera argumentando una terrible desgracia para la república. Una vez ante el político, Charlotte le apuñaló. David pinta a Marat en el momento de la muerte, apenas ha sangrado aún. El brazo con el que estaba escribiendo ha caído pesadamente al suelo y la cabeza se desplaza hacia atrás. Los labios entreabiertos expiran el último suspiro mientras su rostro pasa suavemente del dolor a la paz. En la mano sostiene aún el papel con el que Charlotte se introdujo en su apartamento. Allí se puede leer: "13 de Julio de 1793". De Marie Anne Charlotte Corday al ciudadano Marat: la terrible desgracia que tengo me da derecho a pedir vuestra amabilidad..." En oposición a este papelito traicionero, en la mesa improvisada en un cajón se puede leer el último despacho que había resuelto Marat: "dispondréis esta asignación para esa madre de cinco hijos cuyo marido murió en defensa de la patria..." La disposición de los elementos es tan sobria como la de un cuadro religioso. Toda la estructura se basa en verticales y horizontales. En el suelo se ve el puñal caído.

10 NEOCLASICISMO Pintura Jacques Louis David La Coronación de Napoleón -1804

11 NEOCLASICISMO Goya GOYA

12 NEOCLASICISMO CONTEXTO ARTÍSTICO O Neoclasicisno e e Rococó son as tendencias máis importantes do tránsito entre o século XVIII e o XIX. O rococó no que destaca a voluptuosidade e o refinamento, verase substituído polo neoclasicismo, estilo que busca a beleza formal, o gusto polo debuxo e o equilibrio nas composicións ademais da súa atracción pola antigüidade co que conseguía un aire académico e frío. CONTEXTO ARTÍSTICO O Neoclasicisno e e Rococó son as tendencias máis importantes do tránsito entre o século XVIII e o XIX. O rococó no que destaca a voluptuosidade e o refinamento, verase substituído polo neoclasicismo, estilo que busca a beleza formal, o gusto polo debuxo e o equilibrio nas composicións ademais da súa atracción pola antigüidade co que conseguía un aire académico e frío.

13 NEOCLASICISMO OBRA 1. Goya, na súa obra, recolle a herdanza dos grandes mestres naturalistas da centuria anterior (Velázquez e Rembrandt) e rompe co academicismo e os influxos estranxeiros que había nesta época en España. 2. Procura sempre unha linguaxe persoal e expresiva que establece a continuidade da nosa arte tradicional e, ao mesmo tempo, crea técnicas e formas diferentes de facer arte que abren novos horizontes á pintura europea. 3. O estilo cambia ao compás das súas vivencias e pasa por etapas completamente distintas porque a situación política, social e persoal son constantes referentes na súa obra. 4. A técnica: evoluciona desde unha pincelada minuciosa e coidada á decidida e solta. Desfai as formas a favor da expresividade; pincelada solta. 5. Gran variedade de colorido nos 1º anos contrasta coa redución da gama cromática ao final da súa vida. 6. Temas: moi variados e contrapostos. Tratou asuntos desde amables, festivos e alegres aos tráxicos, satíricos e burlescos. Desde os máis realistas e obxectivos ás fantasías máis alucinantes sen que falten na súa obra a pintura relixiosa nin a histórica. 7. Na súa obra preséntase como un profundo escrutador do transfondo humano. Nos retratos mostra a psicoloxía dos retratados. Enfróntase contra os vicios e paixóns dos seus contemporáneos, ben cun fin moralizador ou con implacable intención satírica. Desde o punto de vista filosófico e moral, supón toda unha crítica pesimista e dura do ser humano, as súas ambicións, a súa crueldade e as súas supersticións. Este profundo carácter da súa pintura fixo dela unha obra de significado universal. 8. Ao mesmo tempo a súa obra é fundamental documento de toda unha época crucial da Historia de España: preséntanos o mundo feliz de Carlos III, a monarquía decadente de Carlos IV, a Guerra da Independencia, a gran traxedia nacional española e a súa profunda división en dous mundos. 1. Goya, na súa obra, recolle a herdanza dos grandes mestres naturalistas da centuria anterior (Velázquez e Rembrandt) e rompe co academicismo e os influxos estranxeiros que había nesta época en España. 2. Procura sempre unha linguaxe persoal e expresiva que establece a continuidade da nosa arte tradicional e, ao mesmo tempo, crea técnicas e formas diferentes de facer arte que abren novos horizontes á pintura europea. 3. O estilo cambia ao compás das súas vivencias e pasa por etapas completamente distintas porque a situación política, social e persoal son constantes referentes na súa obra. 4. A técnica: evoluciona desde unha pincelada minuciosa e coidada á decidida e solta. Desfai as formas a favor da expresividade; pincelada solta. 5. Gran variedade de colorido nos 1º anos contrasta coa redución da gama cromática ao final da súa vida. 6. Temas: moi variados e contrapostos. Tratou asuntos desde amables, festivos e alegres aos tráxicos, satíricos e burlescos. Desde os máis realistas e obxectivos ás fantasías máis alucinantes sen que falten na súa obra a pintura relixiosa nin a histórica. 7. Na súa obra preséntase como un profundo escrutador do transfondo humano. Nos retratos mostra a psicoloxía dos retratados. Enfróntase contra os vicios e paixóns dos seus contemporáneos, ben cun fin moralizador ou con implacable intención satírica. Desde o punto de vista filosófico e moral, supón toda unha crítica pesimista e dura do ser humano, as súas ambicións, a súa crueldade e as súas supersticións. Este profundo carácter da súa pintura fixo dela unha obra de significado universal. 8. Ao mesmo tempo a súa obra é fundamental documento de toda unha época crucial da Historia de España: preséntanos o mundo feliz de Carlos III, a monarquía decadente de Carlos IV, a Guerra da Independencia, a gran traxedia nacional española e a súa profunda división en dous mundos.

14 NEOCLASICISMO TRASCENDENCIA Aínda que cultivou o Neoclasicismo e o Romanticismo, Goya como "renovador" anticipará os cambios radicais que vai experimentar a sensibilidade pictórica contemporánea: Goya representa o polo oposto do neoclasicismo academicista, desprezando os temas mitolóxicos e os anhelos estéticos de beleza ideal segundo os modelos clásicos. Impuxo a súa vigorosa personalidade de artista castizo e xenial, enlazou cos artistas españois - é evidente na súa obra, a influencia de Velázquez- e sinalou os camiños polos que había de discorrer a arte pictórica de Europa na Idade Contemporánea; o Romanticismo, o Impresionismo, o Expresionismo, o Realismo e o Surrealismo teñen nel ao seu verdadeiro precursor e o seu primeiro mestre. -É o precursor da pintura Romántica por converter á masa anónima en protagonista do cadro e por introducir o retrato psicolóxico. -Precursor da pintura Impresionista pola técnica empregada na súa segunda época (pincelada solta, mancha de cor) e pola luminosidade e técnica das obras de Bordeus. -Precursor do Expresionismo pola caracteroloxía das súas figuras na súa segunda época Pinturas Negras- en que se expresa o mundo interior. -Precursor do Surrealismo polo reflexo do mundo do subconsciente (Pinturas Negras, Caprichos e Disparates). -Precursor do Realismo polo seu exacerbado reflexo da realidade nas escenas de sangue e dor (2 e 3 de Maio). Por todo iso pode considerárselle como o último dos grandes pintores clásicos españois e o primeiro dos modernos. Aínda que cultivou o Neoclasicismo e o Romanticismo, Goya como "renovador" anticipará os cambios radicais que vai experimentar a sensibilidade pictórica contemporánea: Goya representa o polo oposto do neoclasicismo academicista, desprezando os temas mitolóxicos e os anhelos estéticos de beleza ideal segundo os modelos clásicos. Impuxo a súa vigorosa personalidade de artista castizo e xenial, enlazou cos artistas españois - é evidente na súa obra, a influencia de Velázquez- e sinalou os camiños polos que había de discorrer a arte pictórica de Europa na Idade Contemporánea; o Romanticismo, o Impresionismo, o Expresionismo, o Realismo e o Surrealismo teñen nel ao seu verdadeiro precursor e o seu primeiro mestre. -É o precursor da pintura Romántica por converter á masa anónima en protagonista do cadro e por introducir o retrato psicolóxico. -Precursor da pintura Impresionista pola técnica empregada na súa segunda época (pincelada solta, mancha de cor) e pola luminosidade e técnica das obras de Bordeus. -Precursor do Expresionismo pola caracteroloxía das súas figuras na súa segunda época Pinturas Negras- en que se expresa o mundo interior. -Precursor do Surrealismo polo reflexo do mundo do subconsciente (Pinturas Negras, Caprichos e Disparates). -Precursor do Realismo polo seu exacerbado reflexo da realidade nas escenas de sangue e dor (2 e 3 de Maio). Por todo iso pode considerárselle como o último dos grandes pintores clásicos españois e o primeiro dos modernos.

15 NEOCLASICISMO Goya ETAPAS: 1. PRIMEIRA ETAPA: ÚLTIMO TERCIO DO S. XVIII-1º DÉCADA DO S. SIX: SEGUNDA ETAPA: PRIMEIRO TERCIO DO S. XIX: ETAPAS: 1. PRIMEIRA ETAPA: ÚLTIMO TERCIO DO S. XVIII-1º DÉCADA DO S. SIX: SEGUNDA ETAPA: PRIMEIRO TERCIO DO S. XIX:

16 NEOCLASICISMO Goya OBRA

17 NEOCLASICISMO Goya 1º ETAPA ÚLTIMO TERZO DO SÉCULO XVIII, COMENZOS DO XIX 1º ETAPA ÚLTIMO TERZO DO SÉCULO XVIII, COMENZOS DO XIX

18 NEOCLASICISMO Goya A. PERIODO DE XUVENTUDE E MADUREZ A. PERIODO DE XUVENTUDE E MADUREZ

19 NEOCLASICISMO Goya ZARAGOZA. FORMACIÓN

20 NEOCLASICISMO FORMACIÓN ZARAGOZA

21 NEOCLASICISMO Goya MADRID CARTÓNS

22 NEOCLASICISMO Cacharreiro, 1779

23 NEOCLASICISMO Goya La gallina ciega El Pradera de san Isidro El pelele

24 NEOCLASICISMO Goya El quitasol El pelele

25 NEOCLASICISMO Goya El albañil herido, La Era, 1786

26 NEOCLASICISMO Goya RETRATOS

27 NEOCLASICISMO Goya Los duques de Osuna, 1788

28 NEOCLASICISMO

29 Goya Moratín Jovellanos La condesa de Chinchón

30 NEOCLASICISMO Goya GRAVADOS

31 NEOCLASICISMO Goya Los caprichos

32 NEOCLASICISMO Goya FRESCOS

33 NEOCLASICISMO

34

35 Goya B. PERIODO ANTERIOR Á INVASIÓN NAPOLEÓNICA B. PERIODO ANTERIOR Á INVASIÓN NAPOLEÓNICA

36 NEOCLASICISMO Goya OBRAS MESTRAS

37 NEOCLASICISMO Goya La familia de Carlos IV

38 NEOCLASICISMO Goya La maja desnuda La maja vestida

39 NEOCLASICISMO Goya RETRATOS

40 NEOCLASICISMO A señora Sabasa y García, 1808

41 NEOCLASICISMO Goya GRAVADOS

42 NEOCLASICISMO Goya Tauromaquia

43 NEOCLASICISMO Goya 2. SEGUNDA ETAPA: PRIMEIRO TERZO DO SÉCULO XIX: CRISE PERSOAL E CRISE COLECTIVA 2. SEGUNDA ETAPA: PRIMEIRO TERZO DO SÉCULO XIX: CRISE PERSOAL E CRISE COLECTIVA

44 NEOCLASICISMO Goya A. GUERRA DE INDEPENDENCIA, O REGRESO DE FERNANDO VII, 1814 A. GUERRA DE INDEPENDENCIA, O REGRESO DE FERNANDO VII, 1814

45 NEOCLASICISMO Goya MADRID OBRAS MESTRAS 1814 OBRAS MESTRAS 1814

46 NEOCLASICISMO Goya La lucha con los mamelucos

47 NEOCLASICISMO Goya Los fusilamientos del 3 de Mayo

48 NEOCLASICISMO

49 GRAVADOS

50 NEOCLASICISMO Goya A quinta do xordo,

51 NEOCLASICISMO A quinta do xordo, Goya Pinturas Negras ( ) es el nombre que recibe una serie de catorce cuadros de Francisco de Goya pintados con la técnica de óleo al secco (sobre la superficie de revoco de la pared) como decoración de los muros de su casa, llamada la Quinta del Sordo, que el pintor adquirió en febrero de 1819 y que fueron trasladadas a lienzo en Actualmente se conservan en el Museo del Prado de Madrid. 1.Átropos o Las Parcas, 2. Dos viejos o Un viejo y un fraile, 3. Dos viejos comiendo sopa, 4.Duelo a garrotazos o La riña, 5.El Aquelarre, 6Hombres leyendo, 7.Judith y Holofernes, 8.La romería de San Isidro, 9Mujeres riendo, 10.Peregrinación a la fuente de San Isidro o Procesión del Santo Oficio, 11. Perro semihundido o más simplemente El perro, 12.Saturno devorando a un hijo, 13.Una manola: doña Leocadia Zorrilla 14.Visión fantástica o Asmodea 1.Átropos o Las Parcas, 2. Dos viejos o Un viejo y un fraile, 3. Dos viejos comiendo sopa, 4.Duelo a garrotazos o La riña, 5.El Aquelarre, 6Hombres leyendo, 7.Judith y Holofernes, 8.La romería de San Isidro, 9Mujeres riendo, 10.Peregrinación a la fuente de San Isidro o Procesión del Santo Oficio, 11. Perro semihundido o más simplemente El perro, 12.Saturno devorando a un hijo, 13.Una manola: doña Leocadia Zorrilla 14.Visión fantástica o Asmodea

52 NEOCLASICISMO Goya Lucha a garrotazos El aquelarre Saturno devorando a sus hijos Perro en la arena

53 NEOCLASICISMO Goya B. BURDEOS,

54 NEOCLASICISMO Goya La lechera de Burdeos


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