La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Vinga Pere continua llegint tú, a veure si avuí ho fas bé? Els e-e-egip e-gip- egipcis ter- ter tre treba- treballaven… Ja ja ja, no sap llegir, pareix.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Vinga Pere continua llegint tú, a veure si avuí ho fas bé? Els e-e-egip e-gip- egipcis ter- ter tre treba- treballaven… Ja ja ja, no sap llegir, pareix."— Transcripción de la presentación:

1

2 Vinga Pere continua llegint tú, a veure si avuí ho fas bé? Els e-e-egip e-gip- egipcis ter- ter tre treba- treballaven… Ja ja ja, no sap llegir, pareix que siga un xiquet xicotet Estic fart de que es burlen de mi Pere esforçat més, mira els teus companys que bé que ho fan Odie l’escola!!, soc un fracàs Si jo no vull llegir, sempre m’obliguen

3

4 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇCONSELLS ÚTILS És una dificultat significativa i persistent en la forma escrtia del Llenguatge. Es caracteritza per un nivell per sota de l’esperat en l’àmbit de la lectoescriptura. És un problema específic d’aprenentatge i com a tal els dislèxics estan capacitats per a accedir a qualsevol nivell d’ensenyament. Sols que aprenen de forma diferent.

5 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇCONSELLS ÚTILS És un problema de tipus cognitiu que afecta a aquelles habilitats lingüístiques associades amb l’escriptura i la lectura Codificació d’allò visual en verbal Percepció Memòria a curt termini Seqüènciació

6 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Dicrepància entra capacitat cognitiva i habilitats lectoescriptores Pot semblar una persona poc treballadora, desordenada, distreta, etc...

7 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Dificultats lingüístiques, sobre tot fonològiques Els costa molt formar i trobar rimes, compondre paraules, descompodre mots en sil·labes. Sovint deformen paraules, ometen, confonen, substitueixen sons i les seues grafies corresponents.

8 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Apareixen transtorns en els processos maduratius: percepció, psicomotricitat i atenció Lateralitat no definida, dificultats per a agafar el llapis i retallar, traç insegur, problemes d’orientació, dificultat per a seguir el ritme.

9 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Didficultat en l’ús del temps Seqüències temporals: matí/vesprada/nit, ahir/hui/demà, etc...

10 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Confusions en l’ordre i la seqüència. Els costa automatitzar aprenentatges: memoritzar, reproduir o aplicar taules de multiplicar

11 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Problemes per utilitzar la memòria de forma eficaç. Allò que aprenen hui, potser no ho recorden demà

12 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Tenen problemes en l’organització d’activitats quotidianes, jocs i treballs S’obliden dels llibres, no recorden anotar els deures a l’agenda.

13 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Dificultat en executar diverses ordres si les reben totes seguides “Tanca la porta, agafa els colors i fes un dibuix”

14 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Cauen en els mateixos errorrs després D’haver-li-los corregit

15 QUÈ ÉS DETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS Necessiren més temps que els altres per a ordenar dedes i acabar els treballs

16 QUÈ ÉSDETEC PRECOÇCONSELLS ÚTILS No digueu que són ganduls. Demostre-los que valorem el seu esforç. No els compareu amb els germans o amb els companys. El que una feina no ixca prou bé o un suspens, no s’ha d’identificar amb la idea de fracàs. No espereu que aprenga a ortografiar bé una paraula només fent-li-la repetir diferents vegades. Penseu que es pot cansar i desanimar fàcilment.

17 QUÈ ÉSDETEC PRECOÇ CONSELLS ÚTILS No us sorprengueu que la seua lletra siga irregular i desordenada. Les seues feines un dia poden ser magnífiques i l’endemà no tant. No li digueu una vegada i una altra “esforçat més”, ja ho fa. Feu-li veure allò que fa bé. No l’obligueu a llegir. Llegiu-li contes, llibres o textos. Allò que li agrade o necessite.

18 - Marrodan, Maria José. “La conquista de las palabras “ (Tratamiento de la dislexia i los trastornos lecroescritores) Primaria III. ICCE, 2005. - Vallés Arándiga, Antonio. “PROMLEC: Programa para la mejora de la lectura y la escritura. Conciencia fonológica”. Promolibro. 1998. - Fernández, F. Llopis, A. Carmen, P. “Fichas de reeducación de la dislexia. Nivel inicial”. CEPE. Madrid. BIBLIOGRAFIA CONSULTADA

19 -Fernández, F. Llopis, A. Carmen, P. “Fichas de recuperación de la dislexia. Nivel medio”. CEPE. Madrid. - Fernándes, F. Llopis, A. Carmen, P. “Fichas de recuperación de la dislexia. Nivel avanzado”. CEPE. Madrid. - Cuetos Vega, Fernando. “Psicología de la lectura (Diagnóstico y tratamiento)”. Editorial Escuela Española, S.A. - Casanova Rodríguez, Mº Antonia. “La dislexia (Temas monográficos de educación)”. ANAYA Webs:www.PsicoPedagogia.comwww.PsicoPedagogia.com www.acd-dislexia.voluntariat.org BIBLIOGRAFIA CONSULTADA

20 ANDREU MONTÉS RODRÍGUEZ ANA BORRÁS ESTEVE VANESSA LÓPEZ MARTÍ CRÈDITS

21 Vinga Pere, t’avelleix llegir ara? Val, faré un esforç Els e-e-e-gip-gip- egipcis ter-ter-tre- trenballa-treballaven Pere ho fa molt bé Gràcies, t’has esforçat molt, ho has fet molt bé

22


Descargar ppt "Vinga Pere continua llegint tú, a veure si avuí ho fas bé? Els e-e-egip e-gip- egipcis ter- ter tre treba- treballaven… Ja ja ja, no sap llegir, pareix."

Presentaciones similares


Anuncios Google