Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
CEIP EL CRIST MELIANA
2
MESURES D’ATENCIÓ A L’ALUMNAT AMB NECESSITATS DE SUPORT EDUCATIU O AMB NECESSITAT DE COMPENSACIÓ EDUCATIVA.
3
Des del Centre oferim a cada alumne l’ajuda pedagògica que necessita, respectant les peculiaritats de cadascú ja que considerem que la diversitat és un fet inherent al seu desenvolupament.
4
El que es pretén és aconseguir una educació de qualitat per a tots, garantint la consecució dels objectius establerts amb caràcter general per a tot l’alumnat.
5
Al nostre Projecte Curricular
El tractament dels objectius i continguts en cadascuna de les etapes i cicles es fa d’una forma coordinada, progressiva i coherent per tal d’afavorir el procés d’aprenentatge de tots els alumnes,
6
Al nostre Projecte Curricular
Fem el primer nivell d’adaptació curricular d’acord amb la realitat educativa dels nostres alumnes atenent a la diversitat de capacitats, interessos i motivació d’aquests.
7
Les programacions d’aula de nivell, de cicle i de Centre
Es fan d’acord amb les característiques del grup d’alumnes per als quals van dirigides.
8
La tasca diària, dins les aules
La utilització de diferents recursos, metodologies i estratègies didàctiques: Planificació d’activitats concretes Grups flexibles Organització de l’espai i del temps Treball per racons i tallers Grups cooperatius Treball per projectes Escola inclusiva...
9
La tasca diària, dins les aules
Ajuden a: Donar una atenció més individualitzada als Alumnes. Crear situacions comunicatives d’ampliació Facilitar la interacció alumne/mestre i alumne-alumne.
10
Al Centre realitzen funcions de suport a la integració Una logopeda de Conselleria d’Educació Una educadora de Conselleria La Psicòloga del Gabinet Municipal Dos mestres de Pedagogia Terapèutica
11
Conjuntament tracten de:
Donar l’ajuda necessària als alumnes amb necessitats educatives especials Afavorir la màxima adaptació i participació d’aquests en el Centre Facilitar el seu desenvolupament personal i la seua integració al grup-classe
12
Adaptacions curriculars
Aquest personal tècnic elabora, coordinadament amb les tutores i els tutors les adaptacions curriculars necessàries per aconseguir: La major integració possible d’aquests alumnes Poder donar una atenció adequada a la diversitat de l’alumnat
13
Les programacions donen resposta a la diversitat i inclouen a aquest alumnat a l’aula
14
Es dissenyen activitats que permeten diferents graus de realització i d’agrupaments
Es dissenyen activitats diverses i variades per a la consecució d’objectius S’utilitzen estratègies metodològiques que afavoreixin la participació de tot l’alumnat i l’autonomia en l’aprenentatge
15
S’adapten les proves d’avaluació a les necessitats i característiques de l’alumnat.
Es realitzen adaptacions currriculars significatives per a l’alumnat que ho necessita. S’adopten mesures específiques com la flexibilitat en l’escolarització entre altres mesures, per a alumnat amb altes capacitats.
16
Donen assessorament i orientacions Als mestres tutors en el desenvolupament de les seues funcions d’acord amb les necessitats detectades al Centre A les famílies que ho necessiten.
17
Grups de reforç d’alumnes
Paral·lelament funcionen al Centre Grups de reforç d’alumnes Alumnes de Primària que no assisteixen a les aules de Pedagogia Terapèutica S’han agrupat segons les seues necessitats Treballen les assignatures instrumentals dues hores a la setmana amb mestres que es troben a disposició del Centre. A aquests grups es troben també alumnes immigrants que necessiten reforç de la nostra llengua, tal i com s’indica al Pla d’acollida del Centre.
18
METODOLOGIA
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.