La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT"— Transcripción de la presentación:

1 PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
CEIP EL CRIST MELIANA

2 MESURES D’ATENCIÓ A L’ALUMNAT AMB NECESSITATS DE SUPORT EDUCATIU O AMB NECESSITAT DE COMPENSACIÓ EDUCATIVA.

3 Des del Centre oferim a cada alumne l’ajuda pedagògica que necessita, respectant les peculiaritats de cadascú ja que considerem que la diversitat és un fet inherent al seu desenvolupament.

4 El que es pretén és aconseguir una educació de qualitat per a tots, garantint la consecució dels objectius establerts amb caràcter general per a tot l’alumnat.

5 Al nostre Projecte Curricular
El tractament dels objectius i continguts en cadascuna de les etapes i cicles es fa d’una forma coordinada, progressiva i coherent per tal d’afavorir el procés d’aprenentatge de tots els alumnes,

6 Al nostre Projecte Curricular
Fem el primer nivell d’adaptació curricular d’acord amb la realitat educativa dels nostres alumnes atenent a la diversitat de capacitats, interessos i motivació d’aquests.

7 Les programacions d’aula de nivell, de cicle i de Centre
Es fan d’acord amb les característiques del grup d’alumnes per als quals van dirigides.

8 La tasca diària, dins les aules
La utilització de diferents recursos, metodologies i estratègies didàctiques: Planificació d’activitats concretes Grups flexibles Organització de l’espai i del temps Treball per racons i tallers Grups cooperatius Treball per projectes Escola inclusiva...

9 La tasca diària, dins les aules
Ajuden a: Donar una atenció més individualitzada als Alumnes. Crear situacions comunicatives d’ampliació Facilitar la interacció alumne/mestre i alumne-alumne.

10 Al Centre realitzen funcions de suport a la integració Una logopeda de Conselleria d’Educació Una educadora de Conselleria La Psicòloga del Gabinet Municipal Dos mestres de Pedagogia Terapèutica

11 Conjuntament tracten de:
Donar l’ajuda necessària als alumnes amb necessitats educatives especials Afavorir la màxima adaptació i participació d’aquests en el Centre Facilitar el seu desenvolupament personal i la seua integració al grup-classe

12 Adaptacions curriculars
Aquest personal tècnic elabora, coordinadament amb les tutores i els tutors les adaptacions curriculars necessàries per aconseguir: La major integració possible d’aquests alumnes Poder donar una atenció adequada a la diversitat de l’alumnat

13 Les programacions donen resposta a la diversitat i inclouen a aquest alumnat a l’aula

14 Es dissenyen activitats que permeten diferents graus de realització i d’agrupaments
Es dissenyen activitats diverses i variades per a la consecució d’objectius S’utilitzen estratègies metodològiques que afavoreixin la participació de tot l’alumnat i l’autonomia en l’aprenentatge

15 S’adapten les proves d’avaluació a les necessitats i característiques de l’alumnat.
Es realitzen adaptacions currriculars significatives per a l’alumnat que ho necessita. S’adopten mesures específiques com la flexibilitat en l’escolarització entre altres mesures, per a alumnat amb altes capacitats.

16 Donen assessorament i orientacions Als mestres tutors en el desenvolupament de les seues funcions d’acord amb les necessitats detectades al Centre A les famílies que ho necessiten.

17 Grups de reforç d’alumnes
Paral·lelament funcionen al Centre Grups de reforç d’alumnes Alumnes de Primària que no assisteixen a les aules de Pedagogia Terapèutica S’han agrupat segons les seues necessitats Treballen les assignatures instrumentals dues hores a la setmana amb mestres que es troben a disposició del Centre. A aquests grups es troben també alumnes immigrants que necessiten reforç de la nostra llengua, tal i com s’indica al Pla d’acollida del Centre.

18 METODOLOGIA

19


Descargar ppt "PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT"

Presentaciones similares


Anuncios Google