Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano
2
CONTEXT Assignatura: “El nostre món. Els conflictes actuals” (optativa). Curs: Nivell: 4t d’ESO Hores: 1 h/setmana Grup: 18 alumnes Tipus de centre: centre educatiu de baixa complexitat.
3
OBJECTIUS DE L’ASSIGNATURA
Objectius principals: fer entendre als alumnes que els conflictes entre països han sigut una constant al llarg de la Història. conscienciar l’alumnat que Europa actualment és una mena “d’oasi de pau” però altres zones del món no. fer entendre als alumnes que els problemes dels “altres” també ens afecten a nosaltres.
4
OBJECTIUS DE L’ASSIGNATURA
Altres objectius: conèixer la diferència entre crisi- conflicte-guerra, conèixer quines són les guerres actuals, conèixer com funciona el comerç d’armes (a qui beneficia..), etc.
5
COMPETÈNCIES TREBALLADES
Tractament de la informació i competència digital, competència comunicativa lingüística i audiovisual, competència social i ciutadana, competència d’autonomia i iniciativa personal, competència d’aprendre a aprendre.
6
CONTINGUTS Conceptes: conflicte, crisi i guerra.
Per què hi ha guerres? Les guerres al llarg de la Història. Totes les guerres són justes? Localització actual de les guerres. Les guerres dels nostres dies. El paper de la tecnologia en les guerres actuals. El comerç d’armes. Empreses productores i països exportadors. Nosaltres enfront la guerra. L’opinió pública i la guerra.
7
ACTIVITATS Conflictes del futur
Anàlisi d’un conflicte-crisi-guerra actual (en parelles) Elaborar un petit video informatiu sobre algun episodi del conflicte analitzat (en parelles)
8
ACTIVITAT. ELS CONFLICTES DEL FUTUR.
9
ACTIVITAT. ELS CONFLICTES DEL FUTUR.
10
ACTIVITAT. ANÀLISI D’UN CONFLICTE.
AMÈRICA: EUA-Mèxic. Conflicte migratori + narcotràfic. Colòmbia-FARC. Procés de pau. ÀFRICA: Magreb (Egipte i Líbia). Somàlia. La pirateria. ORIENT MITJÀ: Iraq. Guerra contra EI. ÀSIA: Rússia-Ucraïna. Corea del Nord-Corea del Sud. Programa nuclear.
11
ACTIVITAT. ANÀLISI D’UN CONFLICTE.
PAUTA: Elaborar un informe: localització en un mapa, origen i causes, desenvolupament, cronologia, bàndols enfrontats, objectius de cadascuna de les parts enfrontades, situació actual, perspectiva de futur, bibliografia o webgrafia utilitzada, el vostre punt de vista sobre el conflicte, etc. exposició oral davant la resta de companys, que a la vegada faran d’avaluadors dels seus companys.
13
ACTIVITAT. ANÀLISI D’UN CONFLICTE.
Explicació clara i amb les seves pròpies paraules. Powerpoint ben fet (imatges/fotos) i ben estructurat. No han llegit. Treball ben documentat. Exposició objectiva. L’explicació no ha sigut avorrida, s’ha fet interessant. Exposició ben preparada. No hi ha faltes d’ortografia. Saben respondre a preguntes dels companys/professor. No donen l’esquena al públic. Imatges ben escollides. Alguna part explicada molt ràpidament. Excés de lletra. Donar l’esquena al públic. Nervis, inseguretat... Llegir molt. Un company/a intervé més que l’altre/a. No hi ha coordinació entre ells/elles. Faltava informació. L’exposició no és entenedora. Parlar fluix. Excés d’imatges. Tenir dubtes mentre s’explica. No estar concentrat quan s’exposa (riure, parlar amb altres companys/es). Fer comentaris que no venen al cas. Barrejar el català i el castellà. Comentar coses entre ells/elles mentre estan exposant. Mentre un/a exposa l’altre/a es distreu amb els companys/es. Falta de motivació a l’hora d’exposar.
14
ACTIVITAT. VIDEO. Aquesta activitat no ha tingut els resultats esperats.
16
VALORACIÓ DE L’ASSIGNATURA
Alumnat: Assignatura entretinguda, enriquidora, pràctica i interessant, Consideren innovador treballar amb aquest tipus de continguts, El treball en parelles ha sigut positiu (colaboració i organització), Cal fer més exposicions orals. Es considera positiva l’avaluació entre iguals perquè permet valorar els companys i a la vegada aprendre d’ells.
17
VALORACIÓ DE L’ASSIGNATURA
Professor: Valoració positiva: saben més del que diuen, en la majoria de les activitats hi ha hagut motivació, han sigut responsables amb la tasca encomanada, ara entenen una mica millor els conflictes que ens envolten. Els alumnes han construit informació, no només han estat simples consumidors de continguts
18
VALORACIÓ DE L’ASSIGNATURA
Aspectes a millorar. Tot i ser una hora/setmana hi ha alumnes que l’han trobat pesada, Cal fer participar més els alumnes.
19
FI
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.