La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Seminari d’Educació Especial

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Seminari d’Educació Especial"— Transcripción de la presentación:

1 Seminari d’Educació Especial
CURS 12-13 El rol del mestre d’educació especial dins l’atenció a la diversitat 25 d’octubre de 2012

2 El rol del/a MEE dins de l’atenció a la diversitat
El perquè d’aquest seminari (propostes del seminari ). Característiques del seminari.

3 Calendari, objectius i cotinguts
DATA ACTIVITAT 25/10/2012 22/11/2012 13/12/2012 24/01/2013 21/02/2013 21/03/2013 25/04/2013 23/05/2013 13/06/2013

4 Objectius Continuar estenent i consolidant un espai de coordinació i col·laboració dels especialistes en l’àmbit d’educació especial i atenció a la diversitat dels centre educatius de Santa Coloma de Gramenet. Fer Xarxa. Intercanviar coneixements i experiències entre els especialistes d’Educació Especial. Revisar i reflexionar sobre el funcionament del mestre d’Educació Especial en el centre educatiu Incidir en la millora de la pràctica educativa.

5 Continguts Detecció de Necessitats educatives i organització dels recursos. Agrupaments i intervenció. Concreció de la Resposta Educativa en el PI. Metodologies.

6 Normativa en relació a les funcions del/la MEE
Identificació, amb la col·laboració de l'EAP, de les necessitats educatives d’aquest alumnat i col·laboració en la concreció del corresponent pla d’intervenció. Col·laboració amb els tutors i tutores en la concreció d’adaptacions del currículum i en la preparació i adaptació d’activitats i materials didàctics que facilitin l’aprenentatge d’aquest alumnat i la seva participació en les activitats del grup- classe ordinari.

7 Suport en la participació de l’alumnat amb discapacitat en les activitats del grup classe ordinari.
Desenvolupament de les activitats i programes específics que aquest alumnat requereixi. Col·laboració en el seguiment i avaluació d’aquest alumnat. Col·laboració amb els tutors i tutores en la formulació de propostes d’adaptació del currículum i plans individualitzats, quan l'alumnat ho requereixi.

8 Dinamica activitat de la sessió
Graella de descripció dels continguts dels seminari.

9 DETECCIÓ DE NECESSITATS EDUCATIVES I ORGANITZACIÓ DELS RECURSOS
QUI HO FA (TUTOR, ESPECIALISTES, ETC. COM ES FA (ACTES AVALUACIÓ, PROTOCOLS, OBSERVACIÓ DIRECTA, ETC) ORGANITACIÓ DE RECURSOS: GRAELLA DE RECOLLIDA DE NECESSITATS ASSIGNACIÓ DE SUPORTS CRITERIS QUI HO FA (MEE, EQUIP DOCENT, CAD) QUAN ES FA (TEMPORITZACIÓ)

10 AGRUPAMENTS I INTERVENCIÓ (PREVIAMENT S’HAN DIFERENCIAT ELS ALUMNES DE REFORÇ, SEP I EE)
PER NECESSITATS EDUCATIVES: TRASTORNS APRENENTATGE TEL (oral i escrit) TDAH DISCALCULIA Etc. TRASTORNS DE CONDUCTA RETARDS APRENENTATGE COMPETÈNCIES/CAPACITATS LLENGÜES MATEMÀTIQUES MEDI PER CICLES PER CURSOS (Nº d’alumnes?) INTERVENCIÓ INDIVIDUAL PETIT GRUP DINS L’AULA ORDINÀRIA

11 CONCRECIÓ DE LA RESPOSTA EDUCATIVA EN EL PI
- REFERÈNCIES NORMATIVES QUÈ ÉS? - QUAN ES FA? - COM ES FA? - COM S’ESTRUCTURA? - QUINA DURADA TÉ? EN QUINA DOCUMENTACIÓ S’HI HA DE FER CONSTAR? COM S’AVALUA? MODELS DE PI

12 METODOLOGIA PER TIPUS D’INTERVENCIÓ INDIVIDUAL
PETIT GRUP (ambientació espai, temporització, materials de suport,...) DINS AULA ORDINÀRIA METODOLOGIES QUE FACILITEN EL TREBALL DE DOS PROFESSORS A L’AULA TREBALL COOPERATIU TUTORIA ENTRE IGUALS TREBALL PER PROJECTES Metodologia: decisió del pla de treball que cal adoptar amb cada un dels/les alumnes en funció de les seves necessitats educatives. Eix de treball: dinàmica de les sessions de suport i criteris per l’avaluació del progrés de l’alumnat. (concretar en el seu pi)


Descargar ppt "Seminari d’Educació Especial"

Presentaciones similares


Anuncios Google