Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
serveis d´AGENTS CÍVICS
MEDYA SERVEIS SCCL serveis d´AGENTS CÍVICS
2
AGENTS CÍVICS. Objectius Generals
Ajudem a l’Ajuntament a promoure el civisme, la convivència veïnal i el respecte a l’ordenament municipal. Sensibilitzar i conscienciar a la població. Informar i difondre les ordenances municipals. Educació per a la convivència. Objectius Específics Millorar la CONVIVÈNCIA i les relacions ciutadanes Incentivar i reforçar les relacions interpersonals a través de campanyes, activitats i espais de relació. Promoure la resolució pactada de situacions de conflicte o de xoc d’interessos. Fomentar una MOBILITAT mes segura Treballar el BON US DE L´ESPAI PÚBLIC amb la població així com vetllar per la conservació del bon ús del mobiliari urbà. Respectar l’espai col·lectiu Promoure l’ús responsable dels recursos naturals MEDI AMBIENT i FOMENT DEL RECICLATGE . Sensibilitzar i informar sobre la TINENÇA RESPONSABLE D´ANIMALS
3
QUÈ FEM? 1. SERVEIS ORDINARIS Actuacions amb el protocol acordat amb el departament que les sol·licita Rutes per zones mes conflictives o concorregures Entrades i sortides d´escoles... 2. CAMPANYES DE SENSIBILITZACIÓ Reciclatge, poda, trastos vells, oli usat... Convivència a places ,comunitats Tinença animals Comerç segur 3.INTERVENCIONS A PUNTS CONFLICTIUS Sensibilització i millora de la convivència a aquells punts de la ciutat on s’han detectat problemàtiques, sovint a petició d’altres 4.ACCIONS INFORMATIVES Informar la ciutadania i/o les entitats sobre aspectes de mobilitat, canvis d’ubicació d’elements o altres modificacions que afecten la vida de la població.
4
QUÈ FEM? 5.DERIVACIÓ D’INCIDÈNCIES Comunicació als departaments competents de l’existència de situacions problemàtiques o de risc que detectades- 6.COL·LABORACIÓ EN ACTES PUNTUALS Participació en esdeveniments organitzats pels diferents departaments de l’Ajuntament, seguint les seves indicacions, festes majors, esdeveniments esportius, festes locals, reis... 7.XERRADES/TALLERS Activitats educatives adreçades a l’alumnat en què es fomenten el coneixement del civisme i la convivència. 8.ACCIONS DE DIFUSIÓ Informació a la ciutadania sobre temes d’interès municipal, com ara esdeveniments o actuacions a la via pública.
5
DEPARTAMENT OBRES I SERVEIS
Treball transversal amb departaments de l’ajuntament implicats, així com les diferents entitats i associacions del poble que tinguin algun possible vincle o lligam. AGENTS CÍVICS REGIDORIA CIVSME REGIDORIA SEGURETAT DEPARTAMENT OBRES I SERVEIS ASSOCIACIÓ GENT GRAN MEDI AMBIENT ASSOC. BOTIGUERS ASSOCIACIONS ANIMALS CASALS JOVES CENTRES EDUCATIUS
6
PARTES INCIDÈNCIA/ INSTANCIES
ORGANITZACIÓ L’equip d’agents cívic depenen de la Regidoria de Civisme, en coordinació amb altres àrees i serveis implicats. L’equip d’agents cívics es reuneixen periòdicament, setmanalment o quinzenalment amb la regidora de civisme , per tal de fer un seguiment, intercanvi d’informacions i opinions, valorar la tasca dels agents, fer propostes, resoldre dubtes realitzar els ajustaments necessaris al projecte (reajustaments d’horari, noves rutes, orientacions especifiques segons la problemàtica detectada…) A mes de la coordinació amb els diferents serveis de l’ajuntament, els agents cívics també es coordinen amb les entitats implicades del municipi PLA OPERATIU INSTRUCCIONS DEL SERVEI COORDINACIO CONTROLS PARTES INCIDÈNCIA/ INSTANCIES METODOLOGIA Campanyes divulgatives, Xerrades, recull fotogràfic. PARTES INCIDÈNCIA Els agents cívics complimentant un comunicat diari on contempla l’actuació del servei, així com les incidències detectades a traves d´una aplicació mòbil o Tablet, aquest s’envia al departament oportú, per tal que en tingui constància permanent del seu desenvolupament i adopti les mesures adients. RECOLLIDA DE QUEIXES I SUGGERIMENTS Els agents cívic porten a sobre models d’instància genèric a traves de una aplicació per tablet o mobil I els ofereixen a les persones que els han expressat queixes o suggeriments per poder-la omplir en el mateix moment. Aquestes instàncies s’ha de fer arribar a l’ajuntament de forma diària. Sempre que no siguin queixes anònimes, es dona resposta al ciutadà. Eines i Tecnolgia. A través d´una aplicació al mobil , per tal de recollir la seva activitat diària, de les diferents acutacions així com la recollida de queixes i suggerències, en una sèrie de registres , que contindran camps com hora, lloc, tipus d´incidència, acció ralitzada, o el resultat de l´actuació. Amb aquesta informació es podràn confeccionar els informes de control i seguiment de l´activitat, i així poder controlar millor la seva tasca .
7
Control de la activitat. Registres, informes, objectius.
Com ja s’ha indicat, cada anotació de cada Actuació genera serà UN REGISTRE. Els agents cívics recolliran la seva activitat diària, les diferents actuacions amb persones, en una sèrie de registres, que contindran camps com hora, lloc, tipus de conducta controlada, acció realitzada, o el resultat de la actuació. Amb aquesta informació es podrà confeccionar els informes i gràfics de control i seguiment de la activitat, combinant els diferents camps de forma personalitzada en funció de quina informació es vulgui i com es vulgui.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.