La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

COMERÇ VERD.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "COMERÇ VERD."— Transcripción de la presentación:

1 COMERÇ VERD

2 Perquè la campanya? Cada vegada hi ha més gent que, sensibilitzada amb la situació mediambiental, voldria col·laborar de manera més activa també a l’hora de comprar. L’objectiu d’aquesta campanya és promoure els productes ecològics i garantir la credibilitat del terme ecològic mitjançant l’ecoetiquetatge oficial, alhora que es difondran les propietats i avantatges d’aquests productes, així com els beneficis sobre la salut i el medi ambient que comporta el seu consum.

3 COMERÇ VERD El COMERÇ VERD és una iniciativa per promoure un comerç més honest, amable i sostenible a Reus.

4 SELECCIÓ DELS ESTABLIMENTS PARTICIPANTS
Contacte inicial amb els establiments mitjançant carta, difosa a través de les organitzacions locals: Unió de Botiguers Associació paradistes del Mercat Central Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Reus Posteriorment es van realitzar visites personalizades als establiments interesats

5 Què són els productes ecològics?
L’ESTUDI Què són els productes ecològics? Un producte ecològic és un producte que, amb les mateixes característiques de qualitat que un de convencional, presenta algunes millores mediambientals en el seu procés d’elaboració, ús o eliminació.

6  estalvia energia i recursos, i/o
L’ESTUDI Un producte ecològic:  estalvia energia i recursos, i/o  utilitza recursos sostenibles, i/o  és reciclable, i/o  està fet amb materials reciclats, i/o  és menys contaminant, i/o  és menys sorollós, i/o  té una vida més llarga.

7 AENOR ETIQUETA DISTINTIU Medio Ambiente ECOLÒGICA DE GARANTIA
L’ESTUDI Un producte ecològic està regulat per uns criteris ambientals segons el tipus de producte i per una normativa d’ecoetiquetatge oficial. Els podrem reconèixer si porten un d’aquests logotips: AENOR ETIQUETA DISTINTIU Medio Ambiente ECOLÒGICA DE GARANTIA EUROPEA DE QUALITAT AMBIENTAL AENOR Medio Ambiente

8 L’ESTUDI A Catalunya, també podem trobar alguns productes ecològics regulats a altres països, entre d’altres: àngel blau cigne blanc ALEMANYA PAÏSOS NÒRDICS

9 Els aliment ecològics els reconeixerem perquè:
L’ESTUDI Els aliment ecològics els reconeixerem perquè: A l’etiqueta trobem:  una referència a “Agricultura ecològica”  codi i nom de l’organisme controlador A l’Estat Espanyol, a més trobarem un d’aquests logotips: resta d’autonomies Andalucia ANDALUCÍA CAAE

10 L’agricultura ecològica a Europa.
L’ESTUDI L’agricultura ecològica a Europa.

11 L’ESTUDI Fabricants per categories de productes (any 2000) 52%
alimentació 48% resta bosses 10% 2% matalassos d'escombraries 2% bosses tipus oli per motors 5% samarreta 2% calçat 5% paper domèstic calefacció 12% papereria 2% 22% pintures i vernissos 2% càmpings 5% construcció 9% productes agraris productes per a la 3% 3% cosmètica ramaderia 2% recollida selectiva 2% eixugamans 3% tèxtils 2% envasos 7% fontaneria

12 Comunicació i formació
Accions formatives generals 9/11/99: III Jornades de Debat mediambiental: Consum amable i sostenible (Presentació “campanya Buy Green”) 22/03/00: Seminari Comerç Verd 21/09/00: Jornada d’estalvi energètic i d’aigua 26/10/00: IV Jornades de Debat mediambiental: El Comerç Sostenible (Clausura “campanya Buy Green”) Accions formatives específiques per a establiments 13/4/ Sessió formativa inicial 13/5/2000 Seminari sobre productes ecològics i certificacions pel sector alimentari (propietats i garanties) 27/09/2000 Seminari sobre certificació ecològica dirigida a tots els sectors 23/11/2000 Sessió amb tots els establiments participants per valorar passat i futur

13 Divulgació Jornades de debat Exposició de productes ecològics
Edició de 2 revistes: exemplars Bossa de pa en col·laboració amb el gremi de forners

14 Conclusions Creació de la “Xarxa Comerç Verd”, per tal de garantir la continuació de les accion de promoció de producte ecològic Alguns comerços en lloc de cambiar de proveïdors per els productes ecològics, han fet la demanda al seu proveïdor habitual Bona disposició del públic per informarse tastar els productes ecològics Necessitat de divulgació i informació per donar a coneixer els beneficis del productes ecològics El sector alimentari de la producció ecològica ha rebut un impuls degut a la creixent desconfiança dels consumidors respecte al producte tradiacional després de les últimes crisis alimentaries.

15 Entitats col·laboradores
CAMBRA DE COMERÇ, INDÚSTRIA I NAVEGACIÓ de Reus CCPAE (Consell Català per a la Producció Agrària Ecològica) OCUC (Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya) OMICIC (Oficina Municipal i Comarcal d’Informació al Ciutadà) SETEM (Organització no governamental) D.O.P. SIURANA(Denominació d’origen protegida Siurana), UNIÓ DE PAGESOS: Sindicat agrari. GEPEC: Grup ecologista DIRECCIÓ GENERAL DE QUALITAT AMBIENTAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA

16 per un comerç honest, amable i sostenible.
CONTINUACIÓ PROJECTE XARXA COMERÇ VERD, per un comerç honest, amable i sostenible. Ampliació del programa i dels agents implicats Àmbits d’actuació: Defensar el mercat ecològic Ambientalitzar les compres de l’Administració: de productes i de serveis Introduir el consum de productes ecològics a escoles i hospitals Minimització dels envasos

17 Ambientalitzar les compres de l’Administració
CONTINUACIÓ PROJECTE Ambientalitzar les compres de l’Administració Ambientalitzar les compres de productes consumibles i de contractes de serveis Aplicar criteris ambientals en el disseny i execució de projectes Ambientalitzar els serveis externalitzats Ambientalitzar actes lúdics, culturals, … Definir i aprovaar objectius polítics Enmarcar la CPAC en l’Agenda 21. Definir una politica de CPAC Definir objectius i metes

18 Introducció de productes ecològics a escoles i hospitals
CONTINUACIÓ PROJECTE Introducció de productes ecològics a escoles i hospitals Incrementar la informació sobre els beneficis que, sobre la salut i l’entorn, comporten aquests productes Utilitzar la introducció de productes ecològics com a eina pedagògica a les escoles, i als hospitals pels beneficis sobre la salut

19 Minimització de residus d’envasos
CONTINUACIÓ PROJECTE Minimització de residus d’envasos Elaborar una bossa de material 100% compostable coincidint amb la implantació de la recollida selectiva de MO a tota la ciutat A través de la informació sobre els envasos, afavorir uns hàbits de consum que comportin la minimització de residus Fomentar la gestió ambiental als establiments: “pacte cívic”


Descargar ppt "COMERÇ VERD."

Presentaciones similares


Anuncios Google