Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAlejandro Ortega Benítez Modificado hace 6 años
1
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
L’Assertivitat és aquella conducta que permet a una persona actuar en base als seus interessos o necessitats Núria Alart,
2
L’assertivitat és una manera d’entendre la vida i segueix uns principis lògics:
Respectar-se a un mateix Respectar als altres Ser directe Ser honest Tenir control emocional Saber dir no Saber escoltar Ser positiu Manejar el llenguatge no verbal Núria Alart,
3
ASSERTIVITAT Capacitat d’autoafirmar els propis drets, sense deixar-se manipular i sense manipular als demés. Cal tenir una sèrie d’habilitas per a respondre correctament i una sèrie de conviccions o esquemes mentals que ens facin sentir bé a nosaltres. Núria Alart,
4
ASSERTIVITAT Assertivitat significa afirmació de la pròpia personalitat, confiança en si mateix, comunicació segura i eficient. Com millorar la nostra assertivitat: Valorant-nos suficientment, mantenint un bon concepte de nosaltres mateixos (bona autoestima) Identificant els nostres valors i qualitats. No demanar disculpes protocol·làriament, fer-ho només quan sigui necessari. No ignorar mai als altres. No dominar, per molta raó que creguem tenir i permetem que l’altre tingui sempre uns sortida digna, no tanquem portes al diàleg. Admetre els nostres errors i equivocacions. Núria Alart,
5
Models predominants en la relació interpersonal:
Assertiu o hàbil socialment Agressiu Passiu o no assertiu Núria Alart,
6
TRES ESTILS DE COMUNICACIÓ
PASSIVA: és aquella que el subjecte no expressa ni les seves necessitats, ni els seus desitjos, ni les opinions, ni tampoc no sap defensar els seus drets. No es tenen conflictes, però comporta insatisfacció i baixa autoestima. AGRESSIVA: implica la defensa dels drets personals i l’expressió de sentiments, pensaments i opinions de manera que sovint viola els drets de l’altra persona. ASSERTIVA: s’expressen els propis sentiments, les necessitats i els drets i alhora es respecten els drets de les altres persones. Núria Alart,
7
Model Assertiu Què fa? Què pensa? Què sent? Parla fluïda
Tranquil·litat Seguretat Relaxació del cos Expressió de sentiments, tant positius com negatius Defensa sense agressió Capacitat per discrepar obertament Saber acceptar errors Sap dir no. Les seves convincions acostumen a ser racionals i no distorcionades Saben expressar els seus sentiments Coneix i creu en uns drets per ell mateix i pels altres Bona autoestima No es senten superiors ni inferiors respecte als altres Satisfacció per les seves relacions Respecte cap a un mateix Sensació de control emocional Aclareix malentesos Núria Alart,
8
Model passiu Què fa? Què pensa? Què sent? To de veu baix
Poca fluïdesa en la parla Tartamudeig No mira als ulls Silencis Mans nervioses Incomoditat Postura tensa Inseguretat Mirada baixa Consideren que així no molesten als altres senten la necessitat de ser estimats i apreciats per tothom Són persones sacrificades Sensació constant de sentir-se incomprès, manipulat, de no ser tingut en compte Baixa autoestima Molta energia mental interna però poca externa Sentiment de culpa Sensació d’impotència Deshonestedat emocional Frustació Ansietat Núria Alart,
9
Model agressiu Què fa? Què pensa? Què sent? To de veu alt
Parla contant Interrupcions Utilització d’insults o amenaces Contacte ocular retardor Cara i mans tenses Postura que envaeix l’espai de l’altre Tendència al contratac Que només importa ell Si no es comporten d’aquella forma és perque són vulnerables Ho situen tot en termes de guanyar o perdre Pensen que la gent és dolenta i mereix ser castigada Autoestima baixa Ansietat creixent Soledat Sensació d’incomprensió Culpa Frustació Sensació de falta de control Ràbia constant Honestedat emocional Núria Alart,
10
Estratègies per afrontar l’asseritivitat
Tenir un bon concepte de si mateix Planificar els missatges Ser educat Guardar les disculpes per quan siguin necessàries No arraconar als altres No recórrer a les amenaces Acceptar la derrota quan sigui necessari Núria Alart,
11
L’assertivitat ha de ser utilitzada sempre com a eïna de comunicació i relació interpersonal
Permet: Frenar o desarmar a les persones que ens ataquen. Aclareixen equívocs. Els altres es senten respectats i valorats. Vol ser considerada persona bona però no tonta Núria Alart,
12
ASSERTIVITAT ACTIVITATS:
La comunicació assertiva.Role playing. Passiu-agressiu-assertiu. Estratègies de comunicació entre dos alumnes: raonament sobre una hipòtesi o pregunta. Núria Alart,
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.