La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Acompanyament al Projecte de convivència de centre

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Acompanyament al Projecte de convivència de centre"— Transcripción de la presentación:

1 Acompanyament al Projecte de convivència de centre
1 1 1

2 un Projecte de Convivència?
Per què un Projecte de Convivència? Èxit educatiu Necessitats socials Bones pràctiques existents Aquesta és la pregunta que hem de fer-nos abans de tot. Aquí s’exposaran tres tipus de raons: primer més generals, en segon lloc tenint en compte com aprèn millor l’alumnat i en tercer lloc relacionat amb la millora dels ensenyaments-aprenentatges. Per garantir l'èxit educatiu: amb el sentit ben ampli de la paraula (no només acadèmic) Com a resposta a les necessitats socials, en una societat relacions socials d'una societat oberta i complexa. Per donar continuïtat i consolidar les bones pràctiques existents Per una formació integral de la persona i es fonamenta en els valors de la pluralitat, la participació democràtica, la inclusió social, la igualtat d’oportunitats, el respecte a la diferència, la gestió positiva de conflictes i la cultura de pau. Per una consciència de la pròpia identitat que implica l’acceptació de l’altre i un sentit de pertinença i contribució personal a la societat. Per posar l'accent en les relacions, en tot allò que ens uneix més que en les diferències Formació integral Indentitat Relacions 2 2 2

3 CONVIVÈNCIA I APRENENTATGE L’alumnat està motivat per comprometre’s en l’aprenentatge quan:
Se sent capacitat per fer allò que s’espera d’ell Percep que l’entorn afavoreix l’aprenentatge Experimenta emocions positives envers les activitats d’aprenentatge Persisteix més a aprendre quan pot gestionar els seus recursos i superar els obstacles amb eficàcia.

4 CONVIVÈNCIA I APRENENTATGE Els 7 principis d’aprenentatge
Sobretot: 1, l’alumnat és el centre de l’aprenentatge: els alumnes són els protagonistes de l’entorn d’aprenentatge i, per tant, les activitats se centren en la seva cognició i el seu creixement. • Les activitats d’aprenentatge ajuden els estudiants a construir el seu aprenentatge a través del compromís i de l’exploració activa. • Per això cal una combinació de pedagogies, que incloguin l’aprenentatge orientat i l’aprenentatge per l’acció, i també l’aprenentatge cooperatiu, l’aprenentatge basat en la investigació i l’aprenentatge servei. 2, aprenentatge de naturalesa social. La neurociència confirma que aprenem per mitjà de la interacció social, de manera que l’organització de l’aprenentatge hauria de ser altament social. El treball cooperatiu en grup, organitzat i estructurat de manera adient, ha demostrat beneficis molt clars per aconseguir resultats i també a nivell conductual i afectiu. 3, les emocions són una part integral de l’aprenentatge. ’aprenentatge resulta de la interacció dinàmica de l’emoció, la motivació i la cognició, tres elements inextricablement entrelligats. 7, aprenentatge és construir connexions horitzontals: entre àrees i també amb la comunitat i el món en general. La capacitat dels alumnes de veure connexions i “connectivitat horitzontal” entre l’entorn d’aprenentatge formal, l’entorn més ampli i la societat en general

5 CONVIVÈNCIA I APRENENTATGE
Actuar preventivament és bàsic Actuem en conflictes greus Resolem els petits conflictes de manera justa Fomentem un bon clima de grup. Cohesió grupal i organització que fomenta la interacció, la participació i el sentiment de pertinença.

6 Nivells i àmbits d’actuació
Projecte de convivència Departament d’Ensenyament Nivells i àmbits d’actuació Àmbits d’actuació aula centre entorn Valors i actituds convivencials – competència social i ciutadana Preventiu Nivells d’actuació Intervenció Gestió i resolució positiva de conflictes Organització Organització i gestió de centre 6 6

7 EL PROJECTE DE CONVIVÈNCIA DE CENTRE
CURS 17-18 CURS 18-19 Constitució de la Comissió/Grup Motor Diagnosi participativa Elaboració del PdC Proposta i Avaluació del objectius PGA i MA CURS 19-20 Consorci d’Educació Barcelona Institucions Referent ALIC del Districte Inspecció d’Educació de centre Concreció i Aprovació del PdC Implementació i Avaluació PGA i MA Implementació de les propostes Preventives, Intervencionistes i Organitzatives/Gestió

8 Diagnosi participativa: Eina de sensibilització
1 COMPARTIM MARCS CONCEPTUALS 2 PARLEM DE LA NOSTRA CONVIVÈNCIA 3 CONSTRUÏM LA NOSTRA CONVIVÈNCIA El projecte de convivència de centre és un document que engloba el conjunt d’accions encaminades a la millora de la convivència. Elaborar aquest projecte global amb la participació de tota la comunitat i de manera coordinada amb l’entorn, comporta un espai previ de reflexió conjunta que anomenem sensibilització. Aquesta eina de sensibilització té l’objectiu de facilitar un espai per compartir creences, parlar, escoltar, cercar un llenguatge comú i arribar a una concepció de convivència, consensuada per tothom que hi participa. Què entenem per convivència? Què és la convivència? què pensem sobre la convivència en el nostre centre? Quins són els temes rellevants en el marc de la convivència? O per on i com podem començar a treballar plegats? Aquestes són algunes de les preguntes que l’activitat planteja. Inicialment cada sector reflexionarà de manera separada i, després, entre tots i totes es farà una posada en comú per redactar la nostra definició. Compartint Marcs conceptuals: té com a objectiu posar en comú les reflexions del que entenem per convivència i la realitat del centre. Parlant de la nostra convivència: detecció dels punts forts i debilitats del centre, tant a nivell individual com a col·lectiu. Construim la nostra convivència: reflexió al voltant dels temes de convivència. Tota la comunitat educativa

9 Diagnosi participativa: Eina de sensibilització
A qui va adreçada? Alumnat Professorat Personal no docent Famílies A qui va adreçada? Insistir que tots aquests han de participar a la seva elaboració. En cada un dels apartats, es fa en primer lloc per separat: professorat, famílies, alumnat i personal administració i serveis. Els resultats i conclusions es porten a la Comissió de convivència per a que pugui elegir els temes que voldrem desenvolupar en el projecte.

10 Diagnosi participativa: Eina de sensibilització
Ordeno les meves idees Em sento bé, em sento malament... Conceptes Reflexió individual Recollir totes les idees Situacions i propostes millora Visions de la convivència Compartim amb el grup Les idees Conclusions Expectatives Priorització Elecció dels temes Elaboració del Projecte de Convivència Presentació a la Comissió Fases A qui va adreçada? Insistir que tots aquests han de participar a la seva elaboració.

11 Diagnosi participativa: Eina de sensibilització

12 Eina de sensibilització

13 Eina de sensibilització

14 Eina de senbilització

15 Eina de senbilització

16 Democràcia i participació
Eixos de la convivència al Consorci d’Educació Escola inclusiva Escoles per la igualtat i la diversitat Democràcia i participació Convivència i èxit educatiu Interculturalitat Aprenentatge Servei Comunitari Coeducació i gènere Mediació entre iguals i cultura de pau Acompanyament socioemocional CRP Les Corts: Ciutadania i Valors Equip LIC 16 16

17 LA CONVIVÈNCIA ALS CENTRES EDUCATIUS
Els centres tenim accions, projectes, espais, organitzacions que promouen la convivència: Valors i actituds de convivència Gestió i resolució positiva de conflictes Organització i gestió del centre Introducció de la dinàmica de l’arbre. Expliquem la dinàmica.

18 LA CONVIVÈNCIA ALS CENTRES EDUCATIUS

19 «Hauríem de pensar que som una de les fulles d’un arbre i l’arbre és tota la humanitat. No podem viure sense els altres, sense l’arbre.» Pau Casals, violoncel·lista i director català Gràcies


Descargar ppt "Acompanyament al Projecte de convivència de centre"

Presentaciones similares


Anuncios Google