La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil

Presentaciones similares


Presentación del tema: "l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil"— Transcripción de la presentación:

1 l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
Decret 181/2008 de 9 de setembre pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil

2 Introducció L’educació infantil és una etapa en la qual els/les nens/es desenvolupen capacitats que permetran : a) viure relacions afectives b) conèixer i interpretar el món c) adquirir instruments d’aprenentatge i autonomia personal

3 A l’educació infantil Aprendre= construir nous significats de la realitat que envolta el nen/la nena Facilita l’adquisició de coneixements,vivències i valors ètics És un espai social de cohesió i integració Han d’oferir models Han d’ajudar a construir una imatge positiva, promoure l’autoestima, la convivència i l’afany de superació

4 Article 1 Principis generals L’educació infantil s’estructura en: 1r cicle de 0 a 3 anys 2n cicle de 3 a 6 anys En el segon cicle d’educació infantil es garantirà la coordinació amb el primer cicle i amb el cicle inicial de primària

5 Formació d’una imatge positiva i equilibrada
Article 2 Finalitat Contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu proporcionant un clima i entorn de confiança on els nens es sentin acollits i amb expectatives d'aprenentatge. Descobriment de les possibilitats del propi cos Formació d’una imatge positiva i equilibrada Relació amb els altres

6 Article 3 Relació entre centre i famílies Cal garantir : a) Entrevista individual a l’inici de l’escolaritat i una altra al llarg del curs. b) Reunió col·lectiva a l’inici de cada curs. c) Dos informes escrits a les famílies al llarg del curs.

7 Article 4 Llengua El català llengua vehicular. Es respecten drets lingüístics individuals. Metodologia d’immersió lingüística Projecte lingüístic de centre Primera aproximació a l’ús oral d’una llengua estrangera a P-5 si el context ho permet

8 Elements del currículum
Article 5 Elements del currículum Objectius de cada àrea Continguts de cada àrea Criteris avaluació Descrits a l’annex del decret Article 6 Capacitats Domini del cos Seguretat afectiva i emocional Hàbits d’autonomia Iniciar-se en habilitats de pensament matemàtic Comunicar-se Explorar l’entorn i relacionar-se Conviure en la diversitat Afrontar situacions de la vida quotidiana

9 Descoberta d’un mateix i dels altres Descoberta de l’entorn
Article 7 Àrees de coneixement Descoberta d’un mateix i dels altres Descoberta de l’entorn Comunicació i llenguatges: llengua oral, escrita, ll.plàstic, musical, corporal, matemàtic, ll.audiovisual, TIC. No ha de suposar parcel·lar el coneixement. Cal crear espais d’aprenentatge globalitzats Article 8 Horari Tot el temps que els nens estan al centre es considera educatiu (inclós el temps d’esbarjo)

10 Article 9 Avaluació És l’observació i anàlisi sistemàtica del procés d’aprenentatge Ha de ser contínua i global Ha de verificar l’assoliment d’objectius i adaptar l’ajut a les característiques dels nens. Ha de servir per revisar la manera d’ensenyar i la programació. Ha de servir per establir mesures de suport Cal elaborar un informe global al final de l’etapa que es trametrà als tutors de PRI-1. Es garantirà la confidencialitat de les dades.

11 Autonomia pedagògica i organitzativa
Article 10 Autonomia pedagògica i organitzativa El projecte educatiu ha d’incloure: Els criteris per al desplegament del currículum: El cicle els elabora i l’equip directiu vetlla per la coherència i per la coordinació entre l’etapa anterior d’infantil i la posterior a primària. La concreció dels criteris metodològics, organitzatius i d’avaluació. L’organització de l’horari escolar. Les mesures per l’acolliment i adaptació dels nens Les mesures d’atenció a la diversitat Les estratègies per afavorir el treball autònom La concreció de la col·laboració família/escola L’equip de cicle elabora les programacions (globalitzades) El material didàctic i les joguines han de ser respectuoses amb els principis del centre

12 Actuacions de l’equip docent de cicle
Article 11 Tutoria El tutor/a : Fa seguiment individual i de grup Afavoreix que els nens se sentin segurs i acollits Coordina l’acció de l’equip de mestres Vehicula la informació a les famílies Es coordina amb els serveis externs. Article 12 Actuacions de l’equip docent de cicle És el responsable del seguiment dels alumnes Comparteix informació i treballa de manera coordinada Estableix mesures per a la millora de l’aprenentatge Ha de prevenir les dificultats d’aprenentatge

13 Atenció a la diversitat
Article 13 Atenció a la diversitat Cal detectar les dificultats d’aprenentatge en el moment en què es produeixen L’alumnat amb NEE rebrà suport Els nens/es poden romandre un any més al segon cicle d’infantil a proposta del cicle, amb informe dels serveis educatius, l’acord de la família i aprovació director/a del centre. Cal comunicar al Director/a de SSTT.

14 ________________ Article 14 Alumnat nouvingut
La incorporació d’alumnat estranger s’ha de fer tenint en compte l’edat Cal facilitar la integració (dedicant atenció preferent a l’adquisició de la llengua catalana) ________________ Queden derogats els decrets 75/1992 de 9 de març i 94/1992 de 28 d’abril En el curs s’han d’implantar els tres cursos de la nova ordenació del segon cicle d’E.I.


Descargar ppt "l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil"

Presentaciones similares


Anuncios Google