Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porLeonardo Canto Carmona Modificado hace 6 años
1
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
Decret 181/2008 de 9 de setembre pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
2
Introducció L’educació infantil és una etapa en la qual els/les nens/es desenvolupen capacitats que permetran : a) viure relacions afectives b) conèixer i interpretar el món c) adquirir instruments d’aprenentatge i autonomia personal
3
A l’educació infantil Aprendre= construir nous significats de la realitat que envolta el nen/la nena Facilita l’adquisició de coneixements,vivències i valors ètics És un espai social de cohesió i integració Han d’oferir models Han d’ajudar a construir una imatge positiva, promoure l’autoestima, la convivència i l’afany de superació
4
Article 1 Principis generals L’educació infantil s’estructura en: 1r cicle de 0 a 3 anys 2n cicle de 3 a 6 anys En el segon cicle d’educació infantil es garantirà la coordinació amb el primer cicle i amb el cicle inicial de primària
5
Formació d’una imatge positiva i equilibrada
Article 2 Finalitat Contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu proporcionant un clima i entorn de confiança on els nens es sentin acollits i amb expectatives d'aprenentatge. Descobriment de les possibilitats del propi cos Formació d’una imatge positiva i equilibrada Relació amb els altres
6
Article 3 Relació entre centre i famílies Cal garantir : a) Entrevista individual a l’inici de l’escolaritat i una altra al llarg del curs. b) Reunió col·lectiva a l’inici de cada curs. c) Dos informes escrits a les famílies al llarg del curs.
7
Article 4 Llengua El català llengua vehicular. Es respecten drets lingüístics individuals. Metodologia d’immersió lingüística Projecte lingüístic de centre Primera aproximació a l’ús oral d’una llengua estrangera a P-5 si el context ho permet
8
Elements del currículum
Article 5 Elements del currículum Objectius de cada àrea Continguts de cada àrea Criteris avaluació Descrits a l’annex del decret Article 6 Capacitats Domini del cos Seguretat afectiva i emocional Hàbits d’autonomia Iniciar-se en habilitats de pensament matemàtic Comunicar-se Explorar l’entorn i relacionar-se Conviure en la diversitat Afrontar situacions de la vida quotidiana
9
Descoberta d’un mateix i dels altres Descoberta de l’entorn
Article 7 Àrees de coneixement Descoberta d’un mateix i dels altres Descoberta de l’entorn Comunicació i llenguatges: llengua oral, escrita, ll.plàstic, musical, corporal, matemàtic, ll.audiovisual, TIC. No ha de suposar parcel·lar el coneixement. Cal crear espais d’aprenentatge globalitzats Article 8 Horari Tot el temps que els nens estan al centre es considera educatiu (inclós el temps d’esbarjo)
10
Article 9 Avaluació És l’observació i anàlisi sistemàtica del procés d’aprenentatge Ha de ser contínua i global Ha de verificar l’assoliment d’objectius i adaptar l’ajut a les característiques dels nens. Ha de servir per revisar la manera d’ensenyar i la programació. Ha de servir per establir mesures de suport Cal elaborar un informe global al final de l’etapa que es trametrà als tutors de PRI-1. Es garantirà la confidencialitat de les dades.
11
Autonomia pedagògica i organitzativa
Article 10 Autonomia pedagògica i organitzativa El projecte educatiu ha d’incloure: Els criteris per al desplegament del currículum: El cicle els elabora i l’equip directiu vetlla per la coherència i per la coordinació entre l’etapa anterior d’infantil i la posterior a primària. La concreció dels criteris metodològics, organitzatius i d’avaluació. L’organització de l’horari escolar. Les mesures per l’acolliment i adaptació dels nens Les mesures d’atenció a la diversitat Les estratègies per afavorir el treball autònom La concreció de la col·laboració família/escola L’equip de cicle elabora les programacions (globalitzades) El material didàctic i les joguines han de ser respectuoses amb els principis del centre
12
Actuacions de l’equip docent de cicle
Article 11 Tutoria El tutor/a : Fa seguiment individual i de grup Afavoreix que els nens se sentin segurs i acollits Coordina l’acció de l’equip de mestres Vehicula la informació a les famílies Es coordina amb els serveis externs. Article 12 Actuacions de l’equip docent de cicle És el responsable del seguiment dels alumnes Comparteix informació i treballa de manera coordinada Estableix mesures per a la millora de l’aprenentatge Ha de prevenir les dificultats d’aprenentatge
13
Atenció a la diversitat
Article 13 Atenció a la diversitat Cal detectar les dificultats d’aprenentatge en el moment en què es produeixen L’alumnat amb NEE rebrà suport Els nens/es poden romandre un any més al segon cicle d’infantil a proposta del cicle, amb informe dels serveis educatius, l’acord de la família i aprovació director/a del centre. Cal comunicar al Director/a de SSTT.
14
________________ Article 14 Alumnat nouvingut
La incorporació d’alumnat estranger s’ha de fer tenint en compte l’edat Cal facilitar la integració (dedicant atenció preferent a l’adquisició de la llengua catalana) ________________ Queden derogats els decrets 75/1992 de 9 de març i 94/1992 de 28 d’abril En el curs s’han d’implantar els tres cursos de la nova ordenació del segon cicle d’E.I.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.