La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

La immigració és un problema educatiu ?

Presentaciones similares


Presentación del tema: "La immigració és un problema educatiu ?"— Transcripción de la presentación:

1 La immigració és un problema educatiu ?
1. La integració escolar de l’alumnat immigrant. Condicions estructurals. La immigració és un problema educatiu ? És un problema polític ?

2 1. Necessitat de coneixement crític
2. La integració escolar de l’alumnat immigrant. Condicions estructurals: implicacions educatives. 1. Necessitat de coneixement crític Condicions Estructurals (socials, polítiques, Econòmiques...) Millora de l’ avaluació Evita el derrotisme 2. Obertura Escola <-> Comunitat 3. Sensibilització comunitària-social Evitar la discriminació

3 Factors que incideixen en les dificultats d’integració escolar.
3. La integració escolar de l’alumnat immigrant. Factors que incideixen en les dificultats d’integració escolar. Factors que incideixen en les dificultats d’integració escolar. Ghettització Fracàs escolar Pràctiques d’educació intercultural

4 3. 1. La integració escolar de l’alumnat immigrant
3.1. La integració escolar de l’alumnat immigrant. Factors que incideixen...La ghettització escolar. Condicions econòmiques polítiques Ghettització escolar Política educativa Factors protectors Doble xarxa escolar Oficina única de matriculació (municipal) Revisió dels concerts educatius Privada concertada Pública Gratuïtat total: llibres i material Sensibilització a la societat (campanyes)

5 3. 2. La integració escolar de l’alumnat immigrant
3.2. La integració escolar de l’alumnat immigrant. Factors que incideixen...El fracàs escolar. L’índex de fracàs escolar és més alt en alumnes de famílies immigrants. Comparant els resultats escolars d'aquests alumnes amb els dels nens autòctons de famílies del mateix estatus socioeconòmic, els resultats no només no difereixen significativament, sinó que en ocasions els immigrants superen als autòctons del seu mateix estatus social. Estudi de Maruny i Molina: fins arribar als 3 anys d'escolarització en el nostre país, no es normalitza en aquests alumnes la suficiència comunicativa en la conversa, la lectura amb entonació ajustada o l'inici del domini de l'ortografia arbitrària. Cal arribar a un terme mitjà de cinc anys per a arribar a una competència suficient en comprensió lectora, sense que pugui considerar-se acceptable encara l'expressió escrita.

6 Condicions bàsiques per l’aprenentatge!
La integració escolar de l’alumnat immigrant. Factors que incideixen...El fracàs escolar II. Externalització *Baix nivell cultural de les famílies. *Condicions de vida dels immigrants. *Desconeixement de la llengua vehicular. *Manca de motivació. Causes (?) *Importància de les expectatives dels docents (efecte Pigmalió). *Aprenentatge significatiu: -Tractament normalitzat de la llengua/cultura àrab al currículum. -El problema és que els alumnes no estan motivats o que el que dema- nem que aprenguin no té cap significat per ells/elles? *Conèixer la ZDP de l’aprenent. *Processos de socialització, relacions afectives en l’aprenentatge: -Potenciar que s’estableixen vincles socioafectius, xarxes d’intersubjec- Tivitat fa sentir l’espai escolar com a propi, facilita l’aprenentatge. *Intel·ligència emocional, etc Análisi psicopedagògic Mitjans. -Treball en equip. -Pedagogies d’acceleració. Condicions bàsiques per l’aprenentatge!

7 Objectiu educatiu interculturalitat: som iguals o som diferents?
La integració escolar de l’alumnat immigrant. Factors que incideixen...Interculturalisme (1). PERILL: La diversitat cultural es presenta com perillosa islamofòbia Indicadors integració sociocultural (Tribalat, 95): -Número matrimonis mixts -Conservació llengua materna -Manteniment pràctiques religioses origen A igual titulació: -40 % atur en algerians. -10% francesos Objectiu educatiu interculturalitat: som iguals o som diferents? -Evitar folclorisme -Definir què entenem per integració (cultural, política, econòmica, social) -Integració # submissió -Integració, creativitat i negociació

8 3. 2. 4. La integració escolar de l’alumnat immigrant
La integració escolar de l’alumnat immigrant. Factors que incideixen...Interculturalisme (2). Propostes per una educació intercultural: 1.Fonamentar-se en la convicció de la igualtat en dignitat de les persones. 2.Evitar l’interculturalisme naïf (floclorisme, jornades aillades, etc). 3. La integració cultural camina de la mà de la integració social. 4. Facilitar a tots els alumnes les eines més adequades i l'acompanyament personalitzat necessari per a realitzar una construcció identitària crítica, lliure i responsable, que es perllongarà al llarg de tota la seva vida. 5. Recordar que el nostre benestar és possible gràcies al malestar de la major part dels habitants del planeta. Cal educar per a estar disposats a cedir una part del nostre poder i del nostre benestar actual.

9 4.El concepte d’integració cultural.
La integració cultural pot significar: 1.Renúncia a la cultura d’origen. 2.Acceptació de la cultura de l’immigrant. 3.Una interacció, un intercanvi cultural.

10 5.Actituds del grup majoritari i integració cultural.

11 6.Polítiques d’integració escolar.

12 7.La integració sociocultural NO ÉS…

13 8.La integració sociocultural SÍ ÉS…


Descargar ppt "La immigració és un problema educatiu ?"

Presentaciones similares


Anuncios Google