La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

L’ESCOLA PUIG-AGUT (Manlleu) Expressió oral: Escoltar les llegendes

Presentaciones similares


Presentación del tema: "L’ESCOLA PUIG-AGUT (Manlleu) Expressió oral: Escoltar les llegendes"— Transcripción de la presentación:

1 L’ESCOLA PUIG-AGUT (Manlleu) Expressió oral: Escoltar les llegendes

2 L’escola " A una escola que, amb un entorn format majoritàriament per persones nouvingudes, gràcies a una metodologia sòlida i moderna, un bon equip de treball, una actitud positiva i una gran dedicació, ha aconseguit esdevenir acollidora, d’una alta qualitat humana i professional i amb uns excel·lents resultats pel que fa a l’adquisició i l’ús de la llengua catalana." (Premi Baldiri Reixac a l’escola 2011)

3 PROJECTES DE LA PROGRAMACIÓ ANUAL DEL CENTRE
Pla lector. Projecte “Juguem i cantem amb les mares i els pares”. Projecte hort escolar. Projecte d’habilitats socials. Projecte ràdio a l’escola. Projecte teatre i poesia. Projecte Taller de contes amb mares. Projecte d’expressió oral: Escoltar les llegendes.

4

5 Programació Objectius Competències pròpies de l’àrea Comunicativa
Llegir i comprendre Llegir de manera expressiva i comprensiva un text narratiu: la llegenda. Pronunciar correctament, fer l’entonació i les pauses adequades, aplicar el ritme i la velocitat idonis en cada moment de la lectura en veu alta de la llegenda. Comprendre noves paraules, frases fetes, expressions, refranys i dites populars. Parlar, escoltar i conversar Saber formular i respondre preguntes sobre les llegendes. Reflexionar sobre el paper de les llegendes en la cultura popular i parlar-ne en grup. Saber respectar el torn de la paraula per fer comentaris d’acord amb el tema. Gravar la llegenda a la ràdio. Fer una exposició oral per mitjà d’un “power point” d’una llegenda. Ampliar i utilitzar de manera apropiada el repertori lèxic. Representar alguna llegenda al teatre. Realitzar un informatiu i gravar amb vídeo. Escriure Escriure respostes a la wiki. Escriure el text al bloc.

6 Programació Objectius Competències pròpies de l’àrea Comunicativa
Coneixement de La llengua Reconèixer la relació de l’ordre dels elements de la frase amb la coherència i la comprensió del discurs oral i escrit. Diferenciar la frase del paràgraf. Literària Reflexionar sobre el paper de les llegendes en la cultura popular. Identificar l’estructura narrativa de la llegenda. Plurilingüe i intercultural Reflexionar sobre el paper de les llegendes a les diferents cultures o països.

7 EL BLOC: http://blocs.xtec.cat/escoltarlesllegendes/
El bloc permet observar el què fem a la classe i fer el comentari conjunt. A més, poden ensenyar i parlar de l’activitat a casa. A part de donar a conèixer l’activitat a persones. La gestió del bloc la fa el mestre. Es va afegint el treball fet a la classe i ampliant aspectes com recursos, bibliografia… Una altra part la realitza l’alumne amb l’ajuda del mestre : copiar text llegenda, introducció al “power point”...

8 Exemple: treball al bloc.
1.- Procés: Treball previ. Introducció al bloc. 2.- Procés: Activitat. Navegar pel bloc. Observar i comentar les activitats. Observar i comentar la informació. 3.- Procés: Valoració del resultat. Valorar conjuntament les activitats realitzades. Temporalització: 2 sessions mensual. 30 minuts .

9 Els articles. Ens informen l’inici d’una nova llegenda.
Lloc per altres activitats.

10 La llegenda: El Pescallunes.
Exemple de treball. La llegenda: El Pescallunes. Personatges i narradors. Podeu escoltar la llegenda. Podeu consultar el text de la llegenda. Activitat: Representació teatre. Recursos.

11 Aplicar les noves tecnologies:
Treball informàtic. Treball de vídeo. Treball a la ràdio.

12 Treball informàtic: Navegar pel bloc.
Cercar informació al bloc i Internet. Observar i comentar les activitats. Escriure i llegir comentaris. Introducció al “power point”. Copiar el text de la llegenda. La Wiki.

13 Exemple: treball informàtic.
Descripció de l’activitat: Realització d’un “power point” de la llegenda El pont del diable i explicació grup classe. L’activitat s’ha portat a terme a la classe de 4t. 1.- Procés: Treball previ. Distribuir els fragments a cada alumne/a. Fer el dibuix. Elaboració “power point” amb l’ajut del mestre. Escanejar imatge. Inserir imatge. Escriure el text. Temporalització: 2 sessió. 1h.

14 Exemple: treball informàtic.
2.- Procés: Activitat. Explicar la llegenda a un altre curs per mitjà d’un “power point”. Temporalització: 1 sessió. 20 minuts.

15 Exemple: treball informàtic.
3.- Procés: Valoració del resultat. Comentar conjuntament: entonació, modulació, pauses, l’ expressió de l’emissor... Temporalització: 1 sessió. 15 minuts.

16 La llegenda de Sant Jordi. La llegenda del Pescallunes.
Treball que podem veure en vídeo: Les infollegendes La publicitat. La llegenda de Sant Jordi. La llegenda del Pescallunes.

17 Exemple: treball infollegendes.
Descripció de l’activitat: Produir un vídeo de notícies inventades relacionades amb les llegendes. Infonotícies. Les notícies de les llegendes. 1.- Procés: Treball previ. Inventar notícies. Comentar les notícies i adaptar-les a les llegendes. Escriure les notícies a l’ordinador. Assignar el rol de presentadors, entrevistat... Temporalització: 4 sessions. 15 minuts diaris.

18 Exemple: treball infollegendes.
2.- Procés: Activitat. Gravar el vídeo. Temporalització: 1 sessió. 1 hora.

19 Exemple: treball infollegendes.
3.- Procés: Valoració del resultat. Observar i escoltar el vídeo. Valorar conjuntament: entonació, modulació, pauses, expressió ... Temporalització: 1 sessió. 30 minuts.

20 Treball a la ràdio de l’escola: Gravació de la llegenda.

21 Exemple: treball a la ràdio
Descripció de l’activitat: Gravar les llegendes a la ràdio de l’escola. 1.- Procés: Lectura a la classe. Comentar les paraules i expressions difícils. Explicar conjuntament la narració. Analitzar de les part d’un text: introducció, nus i desenllaç. Assignar el rol dels personatges. Temporalització: 8 sessions. 15 minuts diaris.

22 Exemple : treball a la ràdio
2.- Procés: Activitat: Gravar a la ràdio de l’escola. Temporalització: 1 sessió. 1 hora.

23 Exemple: treball a la ràdio
3.- Procés: Valoració del resultat. Escoltar la gravació. Valorar conjuntament: entonació, modulació, pauses, expressió ... Temporalització: 1 sessió. 30 minuts.

24 El treball surt de l’aula: Exposició del power point a les classes, representació de teatre.

25 Justificació i valoració
Els alumnes responen amb una gran motivació i interès per fer les activitats. Destacar favorablement les visites al bloc. Interès per aplicar a les activitats les noves tecnologies. (treball de ràdio, informàtica ...) Reforça el treball en equip, ja que l’èxit de l’activitat està en funció de l’èxit de tots i cadascun dels participants i això afavoreix la cooperació entre iguals. Promou la comunicació, facilita la lectura i la comprensió dels textos. Ensenya a utilitzar la veu, amplia el vocabulari, ensenya, en definitiva, a saber expressar-se. Ajuda a la superació de dificultats expressives i de timidesa. Incita el respecte per l’interlocutor i el respecte dels torns d’intervenció. Fomenta l’autonomia i la responsabilitat dels alumnes. Responsabilitza als nens i nenes en una tasca que va més enllà de l’activitat escolar. Ja que l’escolten altres nens i adults, des de casa o des d’altres llocs, i poden avaluar el seu treball. Facilita a les famílies nouvingudes un apropament, des de casa, al coneixement de la nostra llengua i la nostra cultura.

26 Moltes gràcies


Descargar ppt "L’ESCOLA PUIG-AGUT (Manlleu) Expressió oral: Escoltar les llegendes"

Presentaciones similares


Anuncios Google